adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Agrotron155    62

Własnie też nie potrafię sobie przypomnieć co pozwolono nam za komuny poza c-330 wymyślić samodzielnie, przecież prototypy serii U, zostały zatrzymane przez polityków na korzyść licencji angielskiej. Czyli jak zwykle ktoś dobrze w łape dostał :P Dlatego mam nadzieję że uda im się teraz wymyślić coś swojego. Vigus może wejdzie do produkcji w przyszłym roku jeśli wszystko pójdzie tak jak zapowiadał Ursus. Ciekawe czy pójdą o krok dalej i zaprojektują własny silnik. Chciałbym kiedyś zobaczyć Polską myśl techniczną stworzoną od podstaw.

Edytowano przez Agrotron155

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

Przy tych normach ochrony środowiska projektowanie własnego silnika nie wchodzi w grę. A ta skrzynia biegów to chyba już musi katowana w jakiejś maszynie żeby wyeliminować niedoróbki? Jak za rok to troszkę czasu mało. No chyba że wszystko będą testować na pierwszych " szczęśliwych nabywcach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Podobno jest już w fazie testów, ale tego nie jestem pewien. A Ursus ma plany z tego co dowiedziałem się czytając kilkanaście stron wcześniej zbudować własne silniki. Czy to prawda to nie wiadomo ale z transmisją też się z nich śmiali a jednak im się udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994kuba1994    63

ciężka seria Ursusa i Zetora została zaprojektowana wspólnie i nie można tu mówić że Ursus od Zetora albo Zetor od Ursusa wziął... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Tak ale zetor majstrował przy tym silniku stąd Z na początku oznaczenia silnika, poza tym trafiałem na 1204 z nadrukiem zetor na bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Za czasow istnienia czechoslowacji slowacki zts mial duza serie a male modele do 77xx turbo byly czeskie ale wszystkie szly pod marka zetore. Po rozpadku widac przeciez ze duze byly ztsy a zetor mial tylko male ciagniki w ofercie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kedziorek    83

Ja widziałem Ursusa 912 który na bloku silnika miał napis "Zetor". I na bank nie był to żaden składak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

914 z 87 roku mojego wuja tez mial nominal silnik zetor.
Za to nasz zetor 8145 mial polski tyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    15

Najśmieszniejsze jest to, że będąc na wycieczce w fabryce Zetora, jego przedstawiciele twierdzą, że ciężka seria była w pełni zaprojektowana przez nich a my Polacy w niczym im nie pomagaliśmy. W sumie to Czesi mają bardzo chłodne podejście do nas.... stwierdzając po ich zachowaniu.

 

Fajnie było by gdyby Ursus zaprojektował swój silnik, ale niestety zakup technologii dzięki którym te silniki miałby spełniać normy czystości spalin, testy nawet gotowego silnika to zbyt duże koszty i taniej jest zakupić gotowy od Perkinsa lub DF. Obym się mylił.

Z drugiej strony patrząc skoro zaprojektowali własną przekładnie, to dlaczego nie mieli by stworzyć własnego silnika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Jest wiele nie jasności jeśli chodzi o ciężką serię, słowacka firma produkowała silniki zaprojektowane specjalnie dla ciężkiej serii a że były one stosowane w Ursusie i w Zetorze to chyba logiczne że powinny mieć taki właśnie napis odpowiadający danej marce. Jak już wiele razy było w tym temacie produkcja była podzielona pomiędzy Polskę, Czechosłowacje i chyba nawet Jugosławię gdzie była produkowana przednia osi do ciągników 4X4. Czesi wszędzie piszą że ciężka seria to ich projekt, pierwszy prototyp z tej serii był testowany w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ciężka seria znana u naszych południowych sąsiadów jako URII została zaprojektowana w zlokalizowanym w Brnie Polsko-Czechosłowackim Ośrodeku Badawczo-Rozwojowym Ciągników. Montaż ciągników odbywał się w Warszawie i Brnie a produkcję podzespołów rozdzielono też mniej więcej po połowie pomiędzy oba kraje, silniki w Brnie, skrzynia biegów w Považské strojárne, tylny most w Ursusie, podnośnik w Archimedesie we Wrocławiu a produkcję przedniego mostu zlecono rumuńskiemu UTB.

Odgórną decyzją czechosłowackiego rządu komponenty do silników rozpoczęto produkować w Martinie a następnie całą produkcję silników przeniesiono w 1973 r. do nowowybudowanej fabryki Závod motory ZETOR. Później w celu zamaskowania produkcji czołgów w zakładach ZTS w Martinie przeniesiono tam również produkcję serii UR II. W latach 80 przedni most rozpoczęł produkować firma Vlkanovské strojárne (później VS Nápravy a obecnie Stetex). Do rozpadu Czechosłowacji produkowali wszystko pod marką Zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bboyUrsus    10

Posiadam Ursusa 902 i mam na bloku silnika napis Zetor, a na tyle czyli podnośniku pisze Ursus. Choć muszę tu dopisać że pierwotnie mój Ursus był Ursusem 1201, później jego pierwszy właściciel przerobił go na 902.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukig    96
Z drugiej strony patrząc skoro zaprojektowali własną przekładnie, to dlaczego nie mieli by stworzyć własnego silnika.

 

 

Co by nie mówić, to jednak projekt i produkcja skrzyni jest prostsza od projektu i produkcji silnika spełniające obecne normy spalin ( a w zasadzie projektując dziś silnik, trzeba go projektować już pod następną normę). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Z tymi normami to masakra a tak naprawdę duże firmy tylko udają że je spełniają. Poza tym nie wiadomo czy ursus nie będzie zmuszony do produkcji własnych silników przez właśnie te duże firmy, które coraz nie chętnie sprzedają mu silniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie, w moim ukochanym C-380  pękła mi  linka sprzęgła przy 180 mth czyli pogłoski i tym że te nowe Ursusy są nic nie warte zaczął się spełniać... :rolleyes:

 

 

:D A tak na serio to te linki mogli by wymienić wszystkim zanim im popękają bo pancerz mają gruby ale w środku kilka żyłek tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie tego jeszcze nie było. Pękła mu linka sprzęgła która pewnie wymienia na gwarancji i od razu Ursus nic nie warty. Szkoda słów. Gdyby w fendzie komuś skrzynia walneła to by siedzieli cicho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

Zdarzyło jakiś czas temu się tak, że w Fendzie tuż po zakończeniu gwarancji rozleciał się silnik. Przyczyną było odkręcenie się koła na rozrządzie. Silnik został wymieniony na nowy, właściciel zapłacił za godziny pracy serwisu. Czyli można. Taka akcja wymiany linek tylko by pomogła Ursusowi, bo pokazałaby że pod względem dbania o jakość i poprawianie produktu są ogarnięci. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz44    7

Dalej ursus robi na linkach masakra. U mnie też się rwała jedna za drugą a koszt to coś chyba ponad 200 za sztukę, efektem tego bylo założenie pompki i wysprzeglika od zetora i po problemie a i sprzęgło lekko chodzi bo w tym pancerzu to zawsze linka się zacinała i rwała. Czy im na prawdę tak ciężko pomyśleć i coś takiego zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj