adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

akmaly    709

PO zapytaniu o oryginalne części w sklepie firmowym dostałem odp. że kto to wie skąd te części:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Przecież kabiny robią sami. Czyli projekt, wykonanie szkieletu, spawanie, malowanie i skręcanie wszystkiego w całość odbywa się w Ursusie. Do tego właśnie jeszcze te plastiki dochodzą. Transmisje do 11014A sam nie wiem gdzie składają - może w Ursusie, może nie.

Prawa do używania znaku Ursus w produkcji części zamiennych ma Rol-Mar: http://www.ursus.com/Czesci-Ursus .

Do tego Ursus Chełmno ma dokumentację tech. do produkcji części zamiennych do Ursusów, ale może je sprzedawać tylko pod swoją marką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

moment a który z obecnych  wielkich producentów od poczatku sam robi traktory? DF to połączenie silnika deutz i skrzyni zf tak samo same, lambo i hurliman jedyne modele które sami produkują to te do 120 km chociaż nie wszystkie bo niektóre mają silniki deutz tylko skrzynia jest z grupy sdf i przedni most ale większe serie to głównie ZF skrzynie i mosty dostarcza. Więc deutz fahr też jest tylko montownią? Pomyślcie troche...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :) 

Co do tej Valtry... Nie jestem pewien ile komponentów w tych ciągnikach pochodzi od producenta z Finlandii, wiem na pewno, że Silniki w które wyposażane są Valtry pracują również w MF. 

Silniki do Ciągników VALTRA serii N oraz MF 5600 i 6600

Silniki do Ciągników VALTRA serii T oraz MF 7600 

 

... Tak sobie ostatnio myślałem jak przeglądałem i czytałem na temat tych silników, że mogłyby idealne się sprawdzić w połączeniu z transmisją VIGUS POWER od URSUSA. Bardziej podobają mi się od silników Deutz AG...

... Co panowie sądzicie na ten temat???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Nie wiem jak teraz a valtra z serii tzw. kanciak przednie mosty miała Daną Spicer włoskie tak jak pierwsza seria T a nowsze to już nie wiem bo nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

valtra jest  w ponad 90% swojej produkcji.....zdaje sie ze fotel jest gramera no i jeszcze jakies pierdoly....

 

zależy wszystko jaki model przecież valtra serii a to jest przecież hattat, tak jak w SDF  większe modele mają tylko kabiny i plastiki no i ten silnik Deutz to też prawie ich własność bo mają tam sporo udziałów a z kolei modele mniejsze to w pełni od podstaw ich konstrukcje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturtl    76

"DF to połączenie silnika deutz i skrzyni zf tak samo same, lambo i hurliman" - tak samo bo to jedna firma (włoska) tylko malowana na różne kolory :)

 

"Silniki w które wyposażane są Valtry pracują również w MF" - pracują ponieważ silniki te przed zakupem przez AGCO (razem z Valtrą, która wcześniej egzystowała jako Valmet) były produkowane przez fińską firmę Sisu :) AGCO jest właścicielem marek: Challenger, Fella, Fendt, Gleaner, Massey Ferguson, Sunflower, Valtra, White i jeszcze coś tam.

 

Dana Holding Corporation jest firmą amerykańską, założyciel to Clarence W. Spicer.

 

Aktualny lubelski URSUS jest montownią, ale z coraz większym naciskiem na własną produkcję. Kabiny, plastiki i jeszcze ta prosta skrzynia. Lepiej więc niż u firm typu Crystal, Farmer (ale oni przeszli już chyba do krainy wiecznych łowów...) czy Pronar. Ta ostatnia tylko jeśli chodzi o ciągniki, bo w pozostałym asortymencie jako jedno z niewielu przedsiębiorstw w Polsce bazuje na własnych rozwiązaniach: burty, koła, osie, siłowniki.

URSUS lubelski na obecnym etapie razi nierzetelnym marketingiem... Prezes Karol mówi, że coś jest a ze świeczką tego szukać...  Prezes Karol mówi, że będzie traktor bez traktorzysty a żaden ze światowych potentatów nawet o tym nie wspomina... Prezes Karol dba o to, żeby o firmie cały czas się mówiło... Nieważne czy dobrze, czy źle... "Ściemnia" w imię wyższej sprawy czy może "podbitki" giełdowej? Osądzi rynek...

Edytowano przez arturtl

zZz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturtl    76

A i jeszcze Hattat. Seria H URSUSa ma się nijak do serii A firmy Valtra... Zwykła ignorancja? Niewiedza? A może siła marki Valtra?

Odpowiedź jest trywialna - zwykły efekt placebo ;)


zZz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

są jeszcze różnice w tym koncernie, DF ma więcej modeli ciągników niż reszta firm należących do SDF, większą możliwość doboru przekładni i silników zauważmy że seria 5 występuje w 4 odmianach tj. seria 5, 5c, 5g i 5ttv a Same posiada jedną mniej (bez PRZEKŁADNI TTV)

Edytowano przez Agrotron155

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy szczerzy... NIE, a teraz wracam do tematu Ursusa. Ja bardzo lubię markę z Lublina, ale coraz bardziej zaczyna mnie ona w kur...zać. Nie podoba mi się w jaki sposób oni chcą zaistnieć na rynku. A teraz krótko. Jeżeli za miesięc na Agritechnice w Hanowerze mnie nie zaskoczą i nie pokażą czegoś czego jeszcze do tej pory nie pokazali czyli np kilka przepięknych nowoczesnych ciągników Serii U która ma być na najnowocześniejszej transmisji Vigus power, to po prostu są do du*y i nie warto sobie nimi głowy zawracać. Zetor potrafi w szybki sposób rozwijać się na rynku, wprowadzać bez problemu co roku nowe produktu i teraz tez również planują postawić na nowoczesny design. Nie wierzę aby Ursus nie miał środków na wprowadzenie nowych produktów. Moim zdaniem problem nie jest również w tym ile lat ursus jest w rękach Zarajczyka. Tam musi o coś kompletnie innego chodzić. a ogólnie najlepiej by było jakby niedźwiedź należał do koncernu AGCO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Bądźmy szczerzy... NIE, a teraz wracam do tematu Ursusa. Ja bardzo lubię markę z Lublina, ale coraz bardziej zaczyna mnie ona w kur...zać. Nie podoba mi się w jaki sposób oni chcą zaistnieć na rynku. A teraz krótko. Jeżeli za miesięc na Agritechnice w Hanowerze mnie nie zaskoczą i nie pokażą czegoś czego jeszcze do tej pory nie pokazali czyli np kilka przepięknych nowoczesnych ciągników Serii U która ma być na najnowocześniejszej transmisji Vigus power, to po prostu są do du*y i nie warto sobie nimi głowy zawracać. Zetor potrafi w szybki sposób rozwijać się na rynku, wprowadzać bez problemu co roku nowe produktu i teraz tez również planują postawić na nowoczesny design. Nie wierzę aby Ursus nie miał środków na wprowadzenie nowych produktów. Moim zdaniem problem nie jest również w tym ile lat ursus jest w rękach Zarajczyka. Tam musi o coś kompletnie innego chodzić. a ogólnie najlepiej by było jakby niedźwiedź należał do koncernu AGCO.

 

dziecko z Ciebie wychodzi które sie nie może doczekać nowej zabawki..... to co inne firmy robiły przez kilkadziesiąt lat chcesz żeby już było u nas.... chłopcze tu jest Polska i inne realia niż na zachodzie to po pierwsze a po drugie nawet największe firmy nie strzelają modelami nie wiadomo skąd. Jeśli juz przy AGCO jesteśmy to zobacz ile lat produkowali serię T i jak ją zmieniali przez ostatnie 10 lat aż dopiero teaz przyszła rewolucja poprzednie wersje niewiele się zmieniały. Seria T była po prostu ulepszana. To samo było z Fendtem i serią 700 też bardzo długo w prawie nie zmienionej formie była produkowana (poza nowymi silnikami wymuszanymi przez normy i drobnych zmian kosmetycznych to nie było widać żadnych zmian) aż do najnowszej wersji. A chcesz żeby firma która wraca na rynek po totalnym zniknięciu i z opinią złomu wróciła nagle i konkurowała właśnie z największymi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok ale nie o to mi chodziło, że teraz Ursus do Agco miałby dojść tylko wtedy jak Agco chciało go zakupić czyli jakieś około 20 lat temu. No ale czasu niestety nie cofniemy. Musimy czekać. Mam nadzieje ze ciągniki które powstaną na tej nowej transmisji naprawdę będą nowoczesnymi traktorami, które zbiegiem czasu do gonią konkurencję...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Lepiej niech co Polskie zostanie w Polsce bo nie będzie z czego emerytury odebrać jeśli w państwie zostaną sami podatnicy, im więcej firm z Polskim kapitałem tym więcej zysku dla państwa... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Każdy ma sporo racji. W Ursusie z produkcją krucho, bo mają zamówienia na Afrykę. Lepiej zarabiają na tamtym rynku, więc nie szaleją w Polsce. Będzie więcej kasy, to i rozwiną skrzydła i na naszym rynku. Cierpliwość jest wskazana. Jednak w tym czasie trzeba dawać o sobie znać. Dlatego też już pojawiły się modele serii C i U, choć do produkcji jeszcze daleko. Jak widać ten chwyt marketingowy działa, bo właśnie o tym piszę. Choć czasem staje się to wkurzające. Dużo gadania i nic poza tym...

Ważne jest to, że Ursus nie ma jeszcze na czym się oprzeć, jak inne firmy. Taki MF, JD, DF, itd. tworzyli ciągniki już od dawna, a te co są teraz na rynku są oparte o konstrukcje z lat 80tych. Firmy te tylko modernizują swoje produkty, a nowe tworzą przy udziale innych firm (ZF, Carraro, Bosch, itp.). Nie muszę też pisać o możliwościach koncernów względem firmy pokroju Ursusa. Tak więc musimy czekać i obserwować co się dzieje. Pełnej gamy modeli nie dostaniemy na gwiazdkę ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Porównanie nowego Ursusa do takich marek jak JD, SDF, MF itd jest delikatnie mówiąc nie na miejscu. Co z tego że części robi ZF, Bosch czy Carraro. System common rail jak powszechnie wiadomo jest tworem inżynierów z grupy Fiat ale wyprodukował go Bosch i taki własnie jest stosowany do dziś w silnikach JTD. od lat tak się projektuje nowe rozwiązania albo zakupuje nowe wynalazki firm produkujących. Ursusa to nawet do Zetora nie ma co porównywać bo brakuje im ok 15 lat rozwoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Valtra serii T to była praktycznie niezmieniona konstrukcja "kanciaków" z lat 90 tych (wiem bo mam 6550 i nie jedną t widziałem, ba nawet najnowsze valrty oparte na kabinie 6cio słupkowej kabinę maja jak u mnie, tylko plastiki się różnią), dekoracyjne zmiany do jakiś czas a więc można powiedzieć że jeden model z liftingiem przez ponad 20 lat :D

Za to w latach 90 tych to zrobili przeskok o lata świetlne ;)

Pozostałe marki to samo czy to MF czy Same Deutz itp, caly czas zmiany powoli i do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Agrotron155 w pełni się z tobą zgadzam i dodam tylko do tych co twierdzą, że Ursus nie wprowadza nowych modeli to ok na rynek ue tak ale na eksport poza unie sporo modeli wprowadzili a to kosztuje, mają kontrakt i tym muszą zająć się w pierwszej kolejności bo jak nie wywiążą się z kontraktu to nie zarobią i dodatkowo kary płacić będą. Ze skrzynią vigus  błąd popełnili, że podali informacje do mediów bo dzieci się podnieciły a budowa transmisji to są lata, ja bym seryjnej produkcji tej skrzyni się spodziewał w 2020 może jak nie zbankrutują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ale po co komu ta skrzynia? W czym będzie lepsza od sprawdzonej ZF czy Cararro? Jakieś szczegóły znacie że się nią tak podniecacie? Najpierw niech coś zrobią, zastosują a później oceniajmy.

Kontrakt na Afrykę to cała prawda o Ursusie. Udało się przy pomocy urzędników podpisać kontrakt na zacofany ale chłonny rynek, który nie potrzebuje nowości czy norm - potrzebują ciągników. To nijak ma się do rozwoju. To tylko dla zysków dobre a w co i ile zainwestują to się okaże.

Na obecną chwilę są daleko - jedyny plus że idą do przodu.

Aby zrozumieć jak zacofany mieliśmy rynek należałoby porównać np. MF serii 3xxx z ciągnikami ciężkiej serii Ursusa.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj