adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

ROLpomorza    17

Brawo Ursus ,może w końcu rozwinie się jakaś polska firma na rynkach całego świata - tak jak to kiedyś było .

 

Dla mnie do marki Ursus z polskich porównałbym tylko Wedla ,a on od dawna już nie polski.

 

Ursus to ostatnia polska marka jeszcze nie sprzedana zagrabanicy ,oby tylko jankesom,włochom czy niemcom nie sprzedali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

1. Też zauważyłem, że Ursus sprzeda ciągniki, których nie produkuje, ale jak napisał pawel011392 nie trzeba spełniać norm, które komplikują producentom życie, więc jest możliwość sklecenia maszyn z tego co zostało po poprzednich generacjach ciągników. Cokolwiek oni zrobią jest to możliwe.

2. W 1 rok, czy 2 lata nie da się opracować, skonstruować, uzyskać zezwolenia, itd. i oczywiście uruchomić produkcji nawet jednego ciągnika, jeśli nic się nie ma. Ursus (Pol-Mot) od początku chciał odbudować pozycję marki w Polsce i na świecie. Patrząc na to, co się działo z Ursusem przed przejęciem marki przez Pol-Mot, to widać, że wzięli się do roboty, by osiągnąć cel. Potrzeba na to jednak czasu.

3. Ursus miał wielkie problemy po 89 roku, ponieważ wydali oni kupę kasy na modernizację i przystosowanie fabryk do produkcji MF-ów. To się jednak nie spłaciło. Kolejna rzecz, to sami odbiorcy ciągników. Polscy rolnicy gdy mieli do wyboru ciągnik (nowy) nowocześniejszy ,czy tańszy, wybierali tańszego. Czemu zrezygnowano z komfortowych kabin w post-licencyjnych modelach? Czemu modele, tj.: C-362, 1034, 1044, 1234, 1634 były mniej popularne niż C-360, 1014, 1224, 1614? No oczywiście napływ nowocześniejszych i jednocześnie tańszych maszyn z zachodu spowodował, że sprzedaż Ursusów gwałtownie spadła. Wiele czynników sprawiło, że Ursus nie mógł się odbić i wiemy co było dalej.

4. Faktycznie ciężkie Ursusy były składane z części produkowanych w Czechach, Słowacji i Polsce. Ale u nas seria ta najbardziej się rozwinęła i najdłużej była produkowana.

5. Model 11024 odziedziczył po modelu 8024 Mido opinię maszyny niskiej jakości. Głównie dlatego, że pierwsze 11024 były skręcone z części od 8024. Z racji zbliżającego się bankructwa 8024 był robiony z coraz gorszych części i w gorszy sposób. Jednak teraz gołym okiem widać, że jakość wykonania 11024 poprawia się z miesiąca na miesiąc.

6. Do modelu 11024 gdyby dodano półbiegi, toby nie kosztował 115tys brutto. To ma być tani ciągnik, nie nowoczesny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLpomorza    17

To ,że nie było Ursusa na Agro Show też mnie dziwiło,ale teraz wiem ,że chodziło o inne rynki zbytu i to chyba główny cel na najbliższe lata :

 

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14684580,Jak_Ursus_zdobyl_wielki_kontrakt_w_Afryce_i_ile_kosztuja.html

 

Dziwi mnie to ,że Ursus w naszym kraju ma jakoś słabo rozwinięty rynek zbytu ,chodzi mi o dilerów , znam wielu ,którzy nawet chcieli się skusić na nowego Ursusa ,ale wszyscy mówili to samo ,że nie było w ich rejonie dobrego dilera,który zachęciłby do Ursusa , z tymi co mieli kontakt tak jakoś słabo ich zachęcali .

Ursus powinien przyjrzeć się swojej sieci dilerskiej w Polsce i jakoś to zmienić.

 

dobre :

 

....Amerykański John Deere - największy producent maszyn rolniczych na świecie - sprzedaje u nas pod własną marką traktory pochodzące z Chin. New Holland z grupy CNH - modele składane w Turcji, czeski Zetor oferuje traktor Major, wykorzystując nazwę swojego dawnego modelu do zeuropeizowania wyrobu pochodzącego w całości z Indii, firma Farmtrac, montownia w Mrągowie, która chwali się, że produkuje "polskie ciągniki na światowych podzespołach", większość elementów do montażu swoich wyrobów kupuje u swojego właściciela czyli hinduskiej firmy Escorts ....

 

....iedy w 2004 roku ruszyły dotacje unijne, polscy chłopi, wiedząc, że 60 proc. ceny maszyny rolniczej, będzie dotowane, rzucili się na bardzo ciężkie, drogie i naszpikowane elektroniką ciągniki. Po dwóch-trzech latach ich eksploatacji, kiedy skończyła się gwarancja, okazało się, że ich serwis jest bardzo drogi - przekracza możliwości finansowe naszych farmerów. Przegląd Ursusa po 100 motogodzinach kosztuje około 500-600 zł razem z kompletem koniecznych materiałów. U konkurencji te kwoty przekraczają nawet 2000 zł. Okazało się, że nie zawsze rozsądnym pomysłem jest kupowanie mercedesa czy porsche - trzeba mieć również środki na jego utrzymanie. Ponadto nie wszędzie mamy duże i wielkie gospodarstwa, jak np. w Wielkopolsce. Trzy czwarte naszych gospodarstw jest relatywnie niewielkich - w nich nie potrzeba wielkiego ciągnika, którego pracą można sterować z satelity. Rolnicy to już zrozumieli - szukają tańszych i prostszych maszyn. Oczywiście nasza konkurencja nie śpi. W odpowiedzi na nowe potrzeby rolników oni też zmienili swoją politykę. John Deere zaczął sprzedawać nad Wisłą pod własną marką maszyny z Chin, New Holland traktory montowane w Turcji, a Zetor zoferował produkty z Indii....

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Facet poszedł na całość :blink: :o

I to chyba tyle, co do "nieskazitelnych" zachodnich marek i tych "krajowych".

Nie są one wcale lepsze od Ursusa, jak się wydawało.

I weź tu teraz kup takiego JD za kupę kasy, a tu chińczyk :blink: Tylko w Stanach JD to JD made in USA. Szkoda... :(

No ale zawsze zostaje URSUS!!! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186

prawdę koleś powiedział tylko JD niektóre modele produkuję od początku do końca i chyba kubota tak reszta to składaki fendt ma silnik deutz. Fakt że to wszytko jest solidnie poskładane i te lepsze marki [np, valtra czy Massey] robia dobre ciągniki ale one kosztują i taki mały gospodarz nie jest wstanie go kupić ani utrzymać a takiego ursusa czy farmera podołał by :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Jak mi jeden gościo od Korbankow powiedział to producenci utrzymuja sie z serwisu swoich maszyn a nie z marży ze sprzedaży . I chyba ma racje bo taki rolnik patrzy głównie na cenę nowego ciagnika a nie na koszty serwisu czy części. I tak wcześniej czy później maszyna się zepsuje a wtedy albo kupujesz nową albo wywalasz kaskę na naprawę .

 

Teraz produceni ciągników daja tylko swoja markę a cześci z których są składane robi zupełnie inna firma. Są nieliczne wyjatki gdzie ciagniki powstaja od podstaw ale i cena powala a z reguły wszystko to składaki .

Różnica polega na tym że jak taki Ursus zamawia skrzynie w ZF to priorytetem jest cena a Fendt stawia na jakośc , chociaz teraz to różnie bywa.

A już szczytem bezczelności to jest pchanie co ciagników elektroniki, komputerów czy GPS i wołanie za to 1000 krotność faktycznej ceny tego g...na. a faktycznie wyprodukowanie jakiegos procesorka czy modułu jest o wiele tańsze niż głupiego trybka do skrzyni biegów.

A głupi rolnik przeszczęśliwy z tego powodu ze UNia daje mu kase kupuje to badziewie myślkac ze ma maszyne za 50 % ceny a faktycznie te 50% to idzie ale na pewno nie do rolnika. Rolnik to nawet nie powącha tej kasy bo wszystko jest załatwiane przelewami :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Co do wypowiedzi tego Pana z Ursusa (Warfamy) to niestety ale jeżeli brak argumentów przemawiających za swoim produktem to wali się po konkurencji ogólnikami.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody5311    4

To nie jest ogólnik tylko to jest po prostu sama prawda o kapitalizmie. Czy źle czy dobrze? Powiem tak, więcej jest argumentów na plus. Czym on zaatakował? Mówiąc, że Ursus robi tak samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ogólniki w stylu: JD sprzedaje ciągniki pochodzące z Chin, to nie jest prawda, bo w niektórych seriach np. 5M wykorzystywane są podzespoły pochodzące z Chin (skrzynia i tylny most) a montaż odbywa się w Mannheim co innego, że są serie np 3 cyl. 5E z Indii oraz 4 cyl. 5E orac 6D z Meksyku, Zetor Majora również montuje w Brnie, można znaleźć w internecie potwierdzające to zdjęcia.

 

Oczywiście gratuluję tego kontraktu, mam tylko nadzieję, że te 3000 ciągników to zmontują w Lublinie a nie w jakiejś Turcji i nie zarobią na nich tylko krawaciarze ale też zwykli zjadacze chleba.

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Mnóstwo czołowych firm (nie mówię to tylko o branży rolniczej) produkuje swoje podzespoły lub w całość w Chinach W SWOICH fabrykach, produkty te nie odbiegają jakością od innych produkowanych na całym świecie ponieważ muszą spełniać różne normy. Działanie takie podyktowanie jest po prostu ekonomią. A prezes Ursusa mówi tak bo przecież nie będzie zachwalał konkurencyjnych marek - taki czarny PR. Porzuca trochę kłamstwami ludzie będą to powtarzać i tak pójdzie bujda na całą PL.

Nie mówmy tutaj o różnych podróbkach i innym szmelctwie z Chińskim kapitałem, bo to 2 różne rzeczy.

 

Swego czasu ktoś mi powiedział "Nie stać mnie na polski sprzęt" jak czytam różne historie na forum z polskim sprzętem w roli głównej zawsze mi się to przypomina, coś w tym musi być.

 

Jednak trzymam kciuki za Ursusa chociaż nie podoba mi się ich polityka, może uda się odbudować tą markę.

Edytowano przez razor275

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

razor275 - czemu mówisz, że ten facet kłamie, kiedy równocześnie udowadniasz, że mówi prawdę?

U nas dużo do powiedzenia ma fakt, skąd się części bierze. Powiedzieć, że Ursus składa tureckie Hattaty, to wrzuta. Jednak Hattat produkuje Valtry serię A. Mówiąc tureckie, chińskie czy koreańskie, myślimy szajs.

Ale to nie tak do końca. Jeśli jakaś tamtejsza fabryka produkuje tylko części dla zagranicznych producentów, to może to być faktycznie syf. Kiedy jednak np. Hattat produkuje swoje ciągniki na swój rynek, to będzie dosyć się starał dobrze je zrobić. Najlepsze części i maszyny są produkowane w kraju producenta. JD są świetne, ale najlepsze są produkowane w Stanach. Te na rynek europejski nie mają takiej jakości.

W końcu sprawa Chin. Jeśli tak tanio się produkuje tam części i podzespoły, to czemu ceny ciągników są tak wysokie??? A jeśli to nie jest takie tanie, to po co się tam pchać i tam kasę zostawiać???

Produkcja krajowa ma korzyści dla całego państwa: zatrudnienie, podatki, itd.

Praktycznie każda marka ma coś na sumieniu.

Trochę mnie wkurzyło to, że Farmtrac chwali się produkcją polskich ciągników, tylko że w innych językach już tym się nie chwali. W każdym innym języku ich strona mówi o produkcji europejskich ciągników...

Tak więc jeśli jeszcze biorą oni części od Escorta, to ich produkty nie są europejskie, tylko na rynek europejski.

Ważne jest jednak to, że dają oni pracę Polakom! A to duży PLUS!

Co do Czechów, to facet ma rację: my kręcimy ich gospodarkę kupując Zetory, a oni nam stwarzają problemy, kiedy chcemy sprzedać im nasze produkty (niektóre wytworzone przy pomocy Zetorów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Jeśli chodzi o oszczędności wynikające z pchania się z produkcją do Chin to zostają one w kieszeniach krawaciarzy, lecz to raczej działanie zgubne na dalszą metę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186

nie ma co najlepiej kupować i dawać prace oraz szanse rozwoju polakom poprzez nasze rodzime marki :) Ursus,Crystal,Farmer i Pronar mają dość duży wybór ciągników i każdy powinien coś znalesc dla siebie. Jeśli chodzi o maszyny to tez jest bogato unia metal fach itp. Trzeba wspierać własny kraj i brać polskie produkty a nie czechów czy niemców dorabiać:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturtl    76

@adkpil1 masz rację, że miło słyszeć o szerszym zaangażowaniu w polski projekt, diametralnej zmiany to nie gwarantuje, ale daje nadzieję, że może być lepiej :)

Teraz delikatne odejście od tematu a tak naprawdę przykład wpisujący się w tenże temat. Coś dla oddanych miłośników markowych produkcji i niekoniecznie lubiących polskie starania zrobienia czegokolwiek. Firma ze światowego topu Valtra wprowadza do sprzedaży najmniejsze modele serii A (ich oficjalna premiera na tegorocznej Agritechnice):

http://www.valtra.com/agritechnica2013/a_series.asp

poniżej dawcy organów:

http://www.hattattarim.com.tr/multi-purpose_

a tutaj pewien ciągnik (jeszcze w starej masce, ale to dobrze dla porównania):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Ursus_8014h.jpg

Za pewnie znajdą się jednak tacy, którzy "troszeczkę" przepłacą za nowy model Valtry, ale przynajmniej będą mieli markowy ciągnik i poczucie dobrze wydanych pieniędzy.


zZz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARAKAM    64

To teraz rodzi się pytanie czy też u nas pojawią sie te mniejsze modele? W tej chwili najmniejszy ma 82 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

W Valtrze jednak trochę pomyśleli i zrobili wycięcia na przednie koła, co da dobrą zwrotność przy wąskim rozstawie kół.

Teraz można zauważyć tendencję do wprowadzania na rynek prostszych ciągników.

Czemu tylko w Valtrze pomyśleli, że upodobnienie się do Hattatów to dobry pomysł, choć muszę przyznać, że to najładniejsza Valtra z nowych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kedziorek    83

O proszę pierwszy chyba filmik z ursusem 5044 oraz 15014 szkoda że ich nie słychać. Ciekawe czemu ursus nie dał tych filmików na swój kanał.

http://www.youtube.com/watch?v=qTyLqZOI9mw

Kolejny :

http://www.youtube.com/watch?v=v73WbY02_Qc

Takie fajne filmiki i jakiś macos&hall odwala za ursusa robotę takie filmiki od razu powinny być i to z dźwiękiem.

Filmik z przyczepami ursusa i jeszcze do tego Bizonek :

http://www.youtube.com/watch?v=ihF3L1wLQwQ

Rozrzutniki :

http://www.youtube.com/watch?v=52KcwAmU8R0

 

Na tym drugim filmiku z tego co widzę to bele po tej prasie owinięte siatką rozwalają się :D, nie dopatrzyli się :)

Najbardziej podoba mi się film nr 4 :), może to przez bardzo dobrą muzykę. Chociaż mam wrażenie, że roztrząsanie gnoju zostało wstawione komputerowo.

Edytowano przez kedziorek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Widzę, że zmieniono tylne felgi na 8-io ramienne, a były 4-ro.

Widać, ze coś w tych ciągnikach zmieniają.

Faktycznie muzyczka w filmiku 4 jest zgrabna.

Fajnie by wyglądał taki pokaz w wykonaniu starszych modeli, np 3512, 4514, 5314, 1014, 1224, 1614, itp.

 

http://youtu.be/SEv6QIdObBs

 

Ten prezes to ciekawy gość! :D

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Filmiki fajne i przyjemnie tak popatrzyć na pole pełne Ursusów (tak wiem, że to nie to samo co dawniej ale sentyment pozostaje :)). Gdyby to się sprawdziło i nie psuło to będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel011392    55

http://ursus.com.pl/Aktualnosci/Premier-testuje-nowego-Ursusa#prettyPhoto

"W trakcie wizyty Pan Premier poznał pełną gamą maszyn i urządzeń rolniczych oraz mógł przetestować najmłodsze i najsilniejsze dziecko lubelskiego Ursusa ciągnik o mocy 150 KM, który po okresie testów i badań homologacyjnych wszedł do harmonogramu produkcyjnego. "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj