Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Twierdzicie, że w temacie przekładni PowerShift zostało wszystko powiedziane i się z tym zgodzę, jednak w dalszym ciągu toczy się walka z tym, aby konstrukcja była jak najlżejsza, jak najtańsza, a jednocześnie jak najbardziej trwała. Od strony technicznej wygląda to mniej więcej tak, że konstrukcja jest projektowana z pewnym "Współczynnikiem bezpieczeństwa". Na przykład, jeżeli ten współczynnik wynosi 3 to konstrukcja jest w stanie wytrzymać 3-krotne obciążenie, dla przykładu maksymalny założony moment obrotowy silnika wynosi 350Nm to skrzynia wytrzyma 1050Nm. Wadą jest, że im większy współczynnik to konstrukcja jest większa, cięższa i droższa. W dzisiejszych czasach konstruktorzy starają się projektować maszyny z jak najmniejszym współczynnikiem, dlatego np. kiedyś silnik 4.4l miał 75km, a teraz 2.5l tyle mają. W związku z powyższym jest sens "wymyślania koła na nowo", co więc, badania nad Vigusem również mają sens. Ta konstrukcja może okazać się trwalsza od przekładni konkurencyjnych, zważywszy chociaż na ten istotny parametr, jakim jest współczynnik bezpieczeństwa. Może być również tak, że okaże się totalną porażką. Nie ma co gdybać, trzeba dać szansę wykazania się tej przekładnia, póki co wiadomo, że istnieje, jak będzie się sprawować to przyszłość pokaże.

Opublikowano

Może. Ale nie musi. I pewnie a nawet na pewno nie będzie lepsza. 

Możemy sobie gdybać. Jedyny plus jest taki, że daje jakaś niezależność co jednocześnie wiąże się z odpowiedzialnością

Opublikowano
3 godziny temu, Ursusc385 napisał:

Oby  Ci ten dysk nie wyskoczył, wtedy już tak pewnie pisać nie będziesz :) Coś wiem o tym, bo chcą mnie kroić, a nic przyjemnego nie jest ledwo chodzić, czy mieć problem się wyprostować nie mówiąc o problemach przy dłuższej jeździe samochodem czy ciagnikiem ;)

Dobrze gadasz. Mi dysk wyskoczył. I juz mnie kroili. 8 miesięcy czekałem na operacje. Normalnie chodzic nie mogłem bo tak mnie noga napierdalała. 

Opublikowano
2 godziny temu, pawel94 napisał:

Twierdzicie, że w temacie przekładni PowerShift zostało wszystko powiedziane i się z tym zgodzę, jednak w dalszym ciągu toczy się walka z tym, aby konstrukcja była jak najlżejsza, jak najtańsza, a jednocześnie jak najbardziej trwała. Od strony technicznej wygląda to mniej więcej tak, że konstrukcja jest projektowana z pewnym "Współczynnikiem bezpieczeństwa". Na przykład, jeżeli ten współczynnik wynosi 3 to konstrukcja jest w stanie wytrzymać 3-krotne obciążenie, dla przykładu maksymalny założony moment obrotowy silnika wynosi 350Nm to skrzynia wytrzyma 1050Nm. Wadą jest, że im większy współczynnik to konstrukcja jest większa, cięższa i droższa. W dzisiejszych czasach konstruktorzy starają się projektować maszyny z jak najmniejszym współczynnikiem, dlatego np. kiedyś silnik 4.4l miał 75km, a teraz 2.5l tyle mają. W związku z powyższym jest sens "wymyślania koła na nowo", co więc, badania nad Vigusem również mają sens. Ta konstrukcja może okazać się trwalsza od przekładni konkurencyjnych, zważywszy chociaż na ten istotny parametr, jakim jest współczynnik bezpieczeństwa. Może być również tak, że okaże się totalną porażką. Nie ma co gdybać, trzeba dać szansę wykazania się tej przekładnia, póki co wiadomo, że istnieje, jak będzie się sprawować to przyszłość pokaże.

Dobrze powiedziane. Ale jak będzie, to nie wiadomo. W tym roku - zgodnie z "zapowiedziami" - ma się ukazać Vigus. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo już długo wszyscy na to czekają.

Opublikowano

Za długo - tu jest problem. Do wojska napędy zrobić i ucywilnić to by było coś bo testy poligonowe wszystko zweryfikują. Skrzynia nie wnosi nic a jest oklejona obcym osprzętem. Żaden to rozwój. Dobrze, żeście to zauważyli - niema opisu jak to właściwie będzie zarządzane a sprzęgło mokre wielotarczowe wszystkiego nie ogarnie. Chcą swoje to vigus powinien być tylko odnogą projektu a nie projektem samym w sobie. "Przestarzały" w moich słowach miało oddawać czas i nakład. Z drugiej strony to pchają byle co w ciągniki i z cenami nie dają rady a co dopiero będzie z tą drogą skrzynią? Te lata "badań" pojawią się w kalkulacji.

  • Like 2
Opublikowano

Czasy rozwoju dla takich producentów jak Ursus minęły i zostały w pełni zmarnowane. Teraz mogą tylko robić "składaki". A skoro na prawdę chcą rozwijać markę, to muszą mieć coś swojego. Kabiny robią, więc transmisja to kolejny krok. Ma to sens. Skrzynia to baza na której można zbudować gamę ciągników.

Teraz powinniśmy poczekać na Agrotech, bo tam zobaczymy jak w najbliższym czasie będą wyglądać Ursusy i kto je będzie robić.

Opublikowano
2 godziny temu, MARTINEZUrsus napisał:

Dobrze powiedziane. Ale jak będzie, to nie wiadomo. W tym roku - zgodnie z "zapowiedziami" - ma się ukazać Vigus. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo już długo wszyscy na to czekają.

Nic dobrze nie powiedział ani nie napisał:) Współczynnik bezpieczeństwa w obliczeniach wytrzymałościowych się nie zmienia, zmieniają go księgowi, a konstruktorzy kombinują jakby tu zrobić coś podobnego taniej. 

Opublikowano

Jednak w Kielcach mogą pokazać ten sam ciągnik, co rok temu, albo jednak zmodernizowany i bardziej przypominający produkt gotowy do produkcji.

Claas może robić "składaki", a Ursus najwyraźniej nie.

Opublikowano

sumek666 napisał: Już raz Vigusa pokazali w Kielcach i tyle było by na ten temat.  Claas ma tylko swoje kabiny i skrzynię 4 i 6 biegowa. Bo ich Cebis to jakiś ZF jest.  Cebis to tylko wersja oprogramowania. Cebis jest rozbudowany a CIS jest bardziej uproszczony o nie ma ta zaawansowanych ustawień i koloroweo wyświetlacza. Cebis występuje również w kombajnach i sieczkarniach.

Opublikowano

Chodzi mi o to że cebis to nie skrzynia a komputer z rozbudowanymi funkcjami. W kombajnie też go mam. To przez niego można ustawiać wiele funkcji zarówno w kombajnie, sieczkarniach jak i ciagnikach. W innych markach występuje to. Np jako varioterminal lub imonitor.

Opublikowano

No ok. Teraz rozumiem. 

Ale nie weźmiesz bezstopniowej na CIS lub CIS+ ani nie weźmiesz Quadra/Hexa na Cebisie. Dlatego mówiąc Cebis każdy wie, że chodzi o skrzynię bezstopniową. 

Poza tym tylko CIS jest monochromatyczny a CIS+ i CEBIS kolorowe

Opublikowano

Mylisz się kolego. Trzeba wejść na stronę Claasa i przeczytać a nie wróżyć z fusów. Skrzynia bezstopniowa w Claasie nosi nazwę C-matic. Do obecnie oferowanych Arionów 500/600 jest to własna produkcja Claasa - przekładnia EQ200. W Axionach C-matic jest od ZF. Skrzynie stopniowe i tylne mosty to Gima czyli spółka, której współwłaścicielami są Claas i AGCO.

Opublikowano

"Ale nie weźmiesz bezstopniowej na CIS lub CIS+ ani nie weźmiesz Quadra/Hexa na Cebisie. Dlatego mówiąc Cebis każdy wie, że chodzi o skrzynię bezstopniową." - tu wszędzie

https://www.claas.pl/produkty/ciagniki/arion600-500_2017/kabina-komfort

https://www.claas-group.com/press-corporate-communications/press-releases/infinitely-variable-claas-transmission-comes-from-paderborn/243968

 

  • Like 1
Opublikowano

DTaras - Masz rację. Tylko Ursus może jedynie kupić transmisję, bo o grzebaniu w niej raczej nie ma mowy. Jedynie zarządzanie nią jest do zrobienia we własnym zakresie.

Opublikowano

Właśnie. To trzeba się martwić o klientów którzy zaufali Zarajczykowi i zostawili u niego swoje pieniądze (lub bankowe) na rozwój potęgi Ursusa, a Zarajczyk jak prawdziwy kapitan pierwszy opuścił okręt. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v