Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Dnia 9.09.2018 o 13:15, MARTINEZUrsus napisał:

Dobrze, że gość zwrócił uwagę na niedoróbki (chodzi mi o położenie niektórych wajch). Co do dźwigni od TURa, no to przegięli pałę. Było dobrze, bezkolizyjnie, to musieli dać na ten boczny panel.

 

Dnia 13.09.2018 o 22:59, MARTINEZUrsus napisał:

Trzeba by troszkę przeprojektować wszystko, ale jakoś by się udało. Nie byłby to zły pomysł.

 

Dnia 19.09.2018 o 23:44, MARTINEZUrsus napisał:

No widocznie nie wiedzą, jak dobrze zrobić ciągnik o takiej mocy. W sensie projektanci. Bo ludzie na produkcji i linii montażowej nic do tego nie mają.

Ps Ten ciągnik powinien pociągnąć ósemkę obrotową ciąganą. Ale przy takiej konstrukcji i przy takim tuzie będzie potrzebował dobrego dociążenia z przodu.

 

7 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

@akmaly Ta firma (Krawiec Traktor) została stworzona na bazie firmy Krzysztof Krawiec czy jakoś tak.

Co do porównania jej do Ursusa, no to po części przyznam Ci rację. Tyle tylko że w Ursusie jest gwarancja na silnik 2 lata i na skrzynie chyba podobnie, a na drobnostki 4 lata. A tutaj masz gwarancję 2 lata na nie wiadomo co. Nie określili tego dokładnie. 

Jeżeli chodzi o składaki, to powiem tak. Ursus stara się wprowadzić modele z własną skrzynią. I to wyróżnia go na tle innych "polskich" marek. Taki np Crystal czy Farmer będzie zawsze swoje ciągniki składał.

 

6 godzin temu, mariusz4321 napisał:

Bardzo dobrze, że Ursus pracuje nad własną skrzynią - może w przyszłości jeśli będzie dopracowana inne firmy zaczną ją kupować.

 

6 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

@Mariusz Właśnie mają w planach, żeby włączyć ja do oddzielnej oferty dla innych producentów. Ja też mam nadzieję, że będzie dobra. :)

no nie wiem co o tym wszystkim "myśleć"

  • Like 3
Opublikowano
8 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

@Agrotron155 Wiadomo, że łatwiej jest kupić od innego producenta części i podzespoły, niż robić samemu. Chociaż przyjemniejsze dla portfela jest zainwestować w zaplecze i potem oszczędzać na każdej sztuce (mówię na przykładzie ciągnika). Dlatego Ursus właśnie poszedł w tą transmisję, bo taniej im wyjdzie produkcja u siebie, a im tańszy ciągnik z dobrym wyposażeniem, tym lepiej, bo więcej sprzedadzą. 

Wiem, poszedłem trochę w tematy ekonomiczne :)

@akmaly Może i tak z tym doświadczeniem w ciagnikach, jednak mnie to zbytnio nie przekonuje, bo mają zaledwie jeden model. A ergonomia też pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak w przypadku Ursusa. O jakości się nie wypowiem, bo to za mało czasu, żeby cokolwiek stwierdzić. Wykończenie w kabinie na plus, bardzo ładne obicia. 

 

 

Żeby się tylko nie okazało że jak w ursusie wejdzie nowa skrzynia to cena pójdzie do góry, bo nasza skrzynia, to i prestiż większy

A co do Krafta, mają jeden model, ale to przecież nadal stary MF serii 100, produkowany od 50 lat w Europie. Sprzedają to co w PL jest bardzo dobrze znane od ponad 30 lat, strzelam że w większości przypadków odbiorcami są okoliczni sadownicy z Grójca czy Sandomierza, bo model ciągnika znają, serwis blisko, i cena rozsadna.

 

  • Like 2
Opublikowano

bratrolnika - nic dodać, nic ująć. 

Ciągnik znany, dobry i ekonomiczny, a czy na masce będzie MF, Ursus czy Kraft lub jakiś inny znaczek - jakie ma to znaczenie?

Swoją drogą i tak wolałbym starego MF kupić, najlepiej serii 300, np. 342 niż te nowe, ale każdy robi jak uważa.

  • Thanks 1
Opublikowano
2 godziny temu, akmaly napisał:

bratrolnika - nic dodać, nic ująć. 

Ciągnik znany, dobry i ekonomiczny, a czy na masce będzie MF, Ursus czy Kraft lub jakiś inny znaczek - jakie ma to znaczenie?

Swoją drogą i tak wolałbym starego MF kupić, najlepiej serii 300, np. 342 niż te nowe, ale każdy robi jak uważa.

Albo uderzyć w pakistańskiego 3512, do kupienia w Polsce do 60tys.zl brutto.

Opublikowano

Ale przecież Perkins był pierwszy, dopiero potem chcieli wprowadzić deutza

Przed chwilą, farmtrac8244 napisał:

No cóż firma musi wprowadzać zmiany aby mieć klientów...

Myślisz że tym klientów przyciągną? Według mnie wręcz przeciwnie

Opublikowano
1 minutę temu, bratrolnika napisał:

Ale przecież Perkins był pierwszy, dopiero potem chcieli wprowadzić deutza

Ja o tym wiem, ale mówimy tutaj o ciągnikach w nowym designie. Z racji tego, że musieli zmienić normy emisji, bo taki był wymóg, to musieli też zmienić silnik. I ostatecznie padło na Perkinsa Euro IIIB.

Opublikowano
9 minut temu, MARTINEZUrsus napisał:

Ja o tym wiem, ale mówimy tutaj o ciągnikach w nowym designie. Z racji tego, że musieli zmienić normy emisji, bo taki był wymóg, to musieli też zmienić silnik. I ostatecznie padło na Perkinsa Euro IIIB.

A to nie wiedziałem że piszemy o czymś wybiórczo, dla mnie c380 jest jeden, a że ma inną maskę czy malowanie nie oznacza że to inny ciagnik

5 minut temu, farmtrac8244 napisał:

czyli ten kohler co to za silnik?

A bo ja wiem? Kolega wyżej napisał

Opublikowano

Współpraca z Zetorem: nie wiem, czy dobrze ma tym wyjdą, ale myślę, że raczej tak. Ale przejdę do sedna.

Bardzo mi się podoba, że szykują program naprawczy. Weszły do ARiMR nowe wnioski, także jest dobra okazja dla Zarajczyka, żeby zaszpanował coś w ofercie. Przynajmniej ja tak przewiduję, że to będzie miał na celu ten program.

Opublikowano

A jaką wartość myśli konstrukcyjnej planuje wnieść Ursus do tego małżeństwa? Program naprawczy oparty na oczekiwaniu na pieniądze z budżetu własnego kraju albo przypływ kasy w postaci Unijnych dotacji. Jakieś produkty wyczekiwane przez szerokiego odbiorcę? Ano nie. Ugadanie się z jakimś konkretnym, markowym producentem silników i wdrożenie choć na chwilę większej mocowo gamy traktorów? Ano nie.  Obiecanki gruszek na wierzbie? A owszem, w dowolnej ilości. No i koronny argument, obwinianie naszych rolników że nie kupują na pniu tego co wyjedzie z montowni. Normalnie szał pomysłów na naprawę sytuacji. Byli fasadą, są fasadą i skończą jako tło. Być może Zetora.

Opublikowano (edytowane)

No jak to co wniosą, przecież mają samochód elektryczny którym Poczta Polska jeździ od II kwartału tego roku :D A byłbym zapomniał, przecież 
Vigus już od dawna po polach jeździ (zgodnie z tym co Prezes obiecał) :D Dziwię się że Zetor ich poważnie traktuje...

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano
2 godziny temu, MARTINEZUrsus napisał:

Współpraca z Zetorem: nie wiem, czy dobrze ma tym wyjdą, ale myślę, że raczej tak. Ale przejdę do sedna.

Bardzo mi się podoba, że szykują program naprawczy. Weszły do ARiMR nowe wnioski, także jest dobra okazja dla Zarajczyka, żeby zaszpanował coś w ofercie. Przynajmniej ja tak przewiduję, że to będzie miał na celu ten program.

Bronisz wszelkich pomysłów ursusa jak ognia. Nawet pod artykułem skomentowałeś. Najpierw była nagonka że major to to samo co c380 a teraz umowa o wsparciu?? Śmiech na sali. Zetor z ofertą ciągników już od rozstania z ztsem ma dużo bardziej konkurencyjne z zachodnimi ciągniki niż ursus. Co najlepsze wszystkie ciągniki jakie mają na stronie w necie są dostępne do zakupu a nie wirtualne. To jest straszne że taki potężna firma musi się prosić zetora żeby im pomógł. Nawet jeśli zostaną dwie odrębne firmy i będą miały bliźniacze modele to myślę że będzie jak kiedyś że zetory będą lepiej wyposażone a ursus będzie dla "tradycjonalistów". Chociaż z drugiej strony chciałoby się żeby obie firmy opracowały wspólnie gamę silników a transmisje i wyposażenie projektowały osobno.

Opublikowano

Co do Zetora to przedstawię pewną statystykę.

poniżej zamieszczę sprzedaż ciągników w Czechach w sztukach w okresie styczeń-wrzesień w poszczególnych latach:

2014: 336

2015: 384

2016: 395

2017: 313

2018: 141

Jakieś wnioski? A może przytoczyć podobną statystykę z polskiego rynku?

  • Like 1
Opublikowano

Ja widzę tylko jedną opcję w tej umowie. Jak wszyscy wiemy Ursus na rynku ciągników nie ma nic innowacyjnego do zaoferowania. Wszystkie modele to składaki, które w nieco innej formie ma do zaoferowania Zetor. Możliwe, że Zetor ma chrapkę na Vigusa. Nic nie wiemy o tej skrzyni oprócz tego, że jest, ale Zetor może wiedzieć, chociażby jakie są parametry i wyniki badań, które mogą być zadowalające. Pożyjemy, zobaczymy. Ja liczę tylko na to, aby Ursus nie wyszedł na tej umowie tak jak w latach 70, a jeśli miałoby to pomóc w podboju kolejnych rynków, to czemu nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v