Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miło Ursus że jesteście na agrofoto ale miałbym prośbę, która na pewno ucieszyła by również wielu użytkowników abyście informowali nas tu na tej stronie o zmianach jakie wprowadzacie w ciągnikach i maszynach rolniczych

Opublikowano

Piszą że to najmocniejszy ciągnik polskiej produkcji, chyba nie wiedza że są inne marki polskich ciągników które w swojej ofercie mają ciągniki o mocy ponad 200 KM, nie wspominając że największy model ursusa miał 190 KM. Co ciekawe, za granicą nieźle potrafili podkręcać nasze ursusy, jeden ursus 1614 bison z Holandii  według właściciela miał około 180 KM po podkręceniu, dlatego troszeczkę kopcił.

 

Poniekąd masz racje gdyby nie fakt że 1934 miał za małą skrzynie biegów. Od zetora 120 km. Mój znajomy kupił go w tym samym roku co ja swojego dużego DFa był kilkanaście tysięcy tańszy i miał być mniej naszpikowany bajerami śmiał się wtedy z ojca że jak nasz padnie to za chiny go nie naprawimy, jak na razie to kilka razy kończył orkę ursusem 1014 bo skrzynia się rozsypała i dokupił pronara 1523 i nim w gruberze jeździ a tamtym tylko orze ale na wolnych biegach pługiem pół zawieszanym obracalnym Unii Grudziądz. Więc może ten model ma jednak odpowiednią skrzynie

Opublikowano

Agrotron155 myślisz że konstruktorzy z Ursusa i Zts-a byli na tyle głupi ze do ciągnika o mocy 190KM włożyli skrzynię od ciągnika który ma 120KM. Nie zdziwił bym się że skrzynia posypała się tylko z winy użytkowników tego ursusa, biegi wbijane na siłę, no co , przecież w ursusie tak trzeba. Nie ma się co oszukiwać, ale większość awarii w ursusach, spowodowana jest przez nie właściwe użytkowanie, chodź fabryka tez się do tego przyczyniła po przez słabą kontrolę jakości. Nie wiem jak wy, ale ja jeszcze nie widziałem nikogo w mojej okolicy żeby potrafił wbić  5 bieg w ursusie c360  bez  szlifowania zębów, a da się to zrobić bez większego problemu.

Opublikowano

Salisbur i tu się właśnie myslisz bo te 180 km miały właśnie 4ke skrzynie ze 120 km, później zrobili grubsze tryby a dali 3 biegi bo 4ka sie sypie niemiłośiernie w tych ciągnikach, a te 3 biegi to znowu mało w ciągniku, także bubel jak diabli....

A co do przełączania biegów w 914 jak jeździłem to miałem taką wprawę że bez sprzegła mi biegi wchodziły bez zgrzytu, ale weź tam zredukuj z 4ki na 3ke przy transporcie - prawie niemożliwe bez zatrzymania się prawie do zera.

Opublikowano

Widzę, że zapomnieliście o Ursusie 16-tce. Skrzynia biegów z 12-tki chodziła bez problemu w 155 KM ciągniku. W modelu 1734 była już tylko 4-o biegowa, podobnie w 1934. 16-tki miały 3-biegową skrzynię. Do tego 1614 były bez synchronizacji, a 1634 miały już zsynchronizowaną skrzynię. W modelach 1634 z plastikami były już 4 skrzynie. Tak więc pytanie co w tych skrzyniach pada? Synchronizatory?

Opublikowano

Producentem przekładni do ciężkich Ursusów było Považské Strojarne, który deklarował, że moc 170 KM jest to absolutnie max dla tej przekładni. Jak można przeczytać na pewnym czeskim forum na którym udzielają się również Słowacy, gdy padł ZTS a Ursus dostawy silników z Martina spłacał dostawami ciągników, które u nich były sprzedawane jako MT1934 i MT1734 to w 19-tnastce padało koło drugiego biegu pomimo dokonanych wzmocnień oraz były problemy z rozrządem w silniku URIV. W słowackim 18345 była innej produkcji przekładnia oznaczona P135 dostosowana do mocy.

Opublikowano

Salisbur i tu się właśnie myslisz bo te 180 km miały właśnie 4ke skrzynie ze 120 km, później zrobili grubsze tryby a dali 3 biegi bo 4ka sie sypie niemiłośiernie w tych ciągnikach, a te 3 biegi to znowu mało w ciągniku, także bubel jak diabli....

A co do przełączania biegów w 914 jak jeździłem to miałem taką wprawę że bez sprzegła mi biegi wchodziły bez zgrzytu, ale weź tam zredukuj z 4ki na 3ke przy transporcie - prawie niemożliwe bez zatrzymania się prawie do zera.

A ja mam w 1014 świetny sposób na redukcję z czwórki na trójkę, czy z trójki na dwójkę itd :) Jedziesz dajmy na to czwórką, wciskasz sprzęgło, wrzucasz luz, puszczasz sprzęgło dodajesz gazu dość, sprzęgło i wrzucasz niższy bieg. Trochę wprawy i wchodzą jak w samochodzie...  B)  Po prostu chodzi o to, żeby obroty silnika i skrzyni się wyrównały. A z przełączaniem na wyższe biegi, to nie ma problemów, czasem zgrzytnie, ale wystarczy dobrze gazu dać :)

P.S. Były też wersje xx14/xx12 z 3 biegową skrzynią, ale niezsynchronizowaną, to był dopiero bubel, bo dość, że mniej biegów, to jeszcze i tak zgrzytały :D

Opublikowano

Mattti ja tam do wprawy doszedłem ale było to wnerwiające jak chciałem szybko bieg zmienić, było bo to parę lat temu tym śmigałem, póżniejbyła przesiadka na mf serii 3xxx i w końcu komfort pracy się pojawił :)

Opublikowano

nie wiem czy zauwazyliscie ze my te ursusy dajemy  etiopii za darmo. panstwo polskie udziela im kredytu na zakup z prywatnej fabryki a oni nigdy go nie splaca, bo z sasady zadne panstwo afrykanskie nie splaca lub w wyjatkowych sytuacjach placi odsetki i to bedzie nasz rolny interes zycia.

Opublikowano

Agrotron155 myślisz że konstruktorzy z Ursusa i Zts-a byli na tyle głupi ze do ciągnika o mocy 190KM włożyli skrzynię od ciągnika który ma 120KM. Nie zdziwił bym się że skrzynia posypała się tylko z winy użytkowników tego ursusa, biegi wbijane na siłę, no co , przecież w ursusie tak trzeba. Nie ma się co oszukiwać, ale większość awarii w ursusach, spowodowana jest przez nie właściwe użytkowanie, chodź fabryka tez się do tego przyczyniła po przez słabą kontrolę jakości. Nie wiem jak wy, ale ja jeszcze nie widziałem nikogo w mojej okolicy żeby potrafił wbić  5 bieg w ursusie c360  bez  szlifowania zębów, a da się to zrobić bez większego problemu.

 

No nie wmówisz mi ze tan model był dobry skoro widzę jak pracuje. Właściciel chciał już dawno go sprzedać był kilka razy na allego i olx (wtedy jeszcze tablicy) i nikt go nie chciał i się nie dziwie bo to nic innego jak puszka Pandory. I nie opowiadaj że ktoś nie umie jeździć skoro ursusem 1014 więcej robił niż tym badziewiem i ciągnik się nie psuł a ten raz na rok ma poważniejszą awarię... teraz po prostu mniej gazu w orce daje żeby skrzyni nie zerwać. Ten model był złożony na prędce i z maszynami do ciągnika około 160 km sobie normalnie radzi ale jak przypiąć mu coś od 180 konnego traktora to od razu pada. Zts miał inne skrzynie więc jakoś to chodziło a tu mi nikt nie musi mówić i wmawiać że to bubel bo sam to widze jak widzę jak to chodzi, sam właściciel nie wypowiada się o nim pochlebnie

Opublikowano (edytowane)

Za mało się wczytałeś ;)

O ile wierzyć wiki to kopiuje:

"W I połowie lat 60. dzięki porozumieniu rządów Polski i Czechosłowacji powstał w Brnie Polsko-Czechosłowacki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ciągników (PCOBRC). Zostało oddlegowanych tam kilkunastu inżynierów polskich pod kierunkiem inż. Czesława Sławskiego i ich zadaniem było wspólne opracowanie ciężkiego ciągnika rolniczego klasy 1.4 t, który otrzymał roboczą nazwę NUR 1.4. Stał się on protoplastą całej rodziny ciągników ciężkich."

Edytowane przez romek6340
Opublikowano (edytowane)

Ręce opadają jak się to czyta, tak ogromna szansa zmarnowana przez jakiegoś tępego ministra. Nie zdawałem sobie sprawy z tego jak bardzo konstruktorzy walczyli o Ursusa. Jednego jestem ciekaw, co się stało z tymi 100 prototypami, oraz czy Renault wykorzystał cokolwiek z tych ciągników.

Czy naszym krajem zawsze muszą rządzić takie matoły. 

Edytowane przez Salisbur
Opublikowano (edytowane)

http://ursus.com.pl/Aktualnosci/WYNIKI-FINANSOWE-GRUPY-URSUS-ZA-I-POLROCZE-2015

 

Zwróćcie uwagę na ten tekst:

"DALSZY ROZWÓJ I DYWERSYFIKACJA OFERTY PRODUKTOWEJ, URSUS GOES GLOBAL 

Spółka konsekwentnie realizuje strategię budowania pozycji kluczowego producenta i dystrybutora ciągników oraz maszyn rolniczych na terenie Polski oraz na wybranych rynkach zagranicznych. Po udanych debiutach ciągników o mocy poniżej

74 KM i powyżej 110 KM w ub. roku, w I półroczu 2015 roku URSUS z sukcesem wprowadził do oferty 10 nowych produktów, w tym 6 modeli przyczep i 4 modele ciągników (C-360, C-380, C-380M, C-382) o mocy 75 KM. W II półroczu 2015 roku spółka planuje wprowadzić na rynek kolejny model ciągnika URSUS o mocy 150 KM oraz wzbogacić swoją ofertę produktową o ciągniki z zakresu mocy 50-60 KM o wersję bez kabiny – typu „ROPS”."

 

Ktoś z was posiada nowego Ursusa C-360/80M/82? Bo wiem ze są posiadacze Ursusa C-380 ale przecież tamtych trzech wersji tego modelu nie wprowadzono do sprzedaży, a piszę, że wprowadzono w pierwszym półroczu. Sam ktoś z ursusa odpowiadając na moje zapytanie o pozostałe trzy modele odpisał mi "Modele C-380M oraz C-382 będą dostępne w sprzedaży we wrześniu br., natomiast model C-360 troszkę później - obecnie trwają ostatnie prace konstruktorskie i dobór opcji, które miały by najlepiej spełniać oczekiwania i możliwości finansowe rolników

Pozdrawiam!

 

Więc to co jest napisane na stronie Ursusa to nieprawda. Jeżeli wprowadzą te modele tak jak napisał to będzie dla mnie cud. 

Pozdro :)

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v