adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

HIlary    4

te informacje opisane na tej stronie nie są prawdziwe , jest zupełnie inaczej , hattat ma zrobić nową transmisje oraz tylnie mosty do nowych Ursusów , A ursus ma być eksportowany do Turcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Nie mam pojęcia jak to rozumieć... Jeżeli faktycznie będą sprowadząć traktory i tylko przyklejać znaczek, to następna polska firma z tradycjami pójdzie w zapomnienie... A w dalszej części do likwidacji, tak jak było z Bizonem. Pożyjemy, zobaczymy.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanAres    131

Rzeczywiście nie pozostaje nic innego jak czekać.

 

Warfama przejeła dokumentację techniczną ciągników Ursus.

Modernizacja skrzyni biegów (pojęcie transmisja dla mnie jest wieloznaczne, nie wiem czy w tym przypadku chodzi o skrzynię biegów czy o WOM) uczyniła by z ciągników opracowanych w staryn Ursusie konkurencyjne maszyny - jeżeli cena byłaby adekwatna.

Trudno jednak uwierzyć aby warfama z importera nagle przeistoczyła się w exportera ciągników. Technicznych warunków na pewno do tego nie ma.

Czyżby zatem sprzedała dokumentację techniczną opracowaną w starym Ursusie, na podstawie, której, po modyfikacji Turcy będą produkować ciągniki?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bboyUrsus    10

Nie udało mi się zobaczyć tej fotki tego prototypu, liczyłem że w Bednarach coś pokażą a tu lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Co do tej modernizacji ursus stosuje wiele licencyjnych elementów mf a. Skrzynie w ursusach powiecmy 8024 12x4 mocno przypominają te z mfa. Tylna oś jest taka sama jak w 255 i np 4255. Moim zdaniem to lepsze elementy niz te z polmota 10014h. Nawiasem mówiąc polmot 10014h i ursus o tym samym symbolu róznią się chyba tylko naklejkami. Ostatnio kolega posiadający polmota 10014h porównywał go z moim mf em 4255. Jak mi mówił co ma w tym swoim wynalazku to szok. Aby włączyć wom musi zaciągnąc wajhe i zablokowac ją. Takie tam jest sprzęgło. W ursusie ze skrzynią 12x4 jest sprzęgło jednostopniowe. Przykłady mozna by mnożyć. Obawiam się, że zwycięży tańsza opcja bedziewia z turcji.

Edytowano przez hubertuss
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bboyUrsus    10

Pare dni temu widziałem w tv rozmowe z jakimś prezesem z Ursusa. Opowiadał że Ursus planuje uruchomić własną sieć komórkową, czy coś w tym stylu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kedziorek    83

Znowu obiecują przysłowiowe gruszki na wierzbie.

Obiecali uruchomić produkcje ciągników i opracować nowe rozwiązania a nic takiego nie ma miejsca.

Ludzie mówią nawet, że nie wiadomo czy 11024 produkują lub kiedykolwiek produkowali bo wcale nie widać ich u dilerów ani na allegro, od początku ma je tylko 2 sprzedających do tej pory powinny pojawić się też u innych, prawdopodobnie tylko na te stare warszawskie nałożyli nowe maski i chcą się ich pozbyć.

Jedyne co robią to sprowadzają tureckie Hattaty i chińskie coś tam i nalepiają im znaczek Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was słyszał o takim wynalazku jak Ursus 5044 z skrzynią 12x12, maską 5034 i kabiną z starego 3702? Bo z ciekawości zobaczyłem sobie katalog Ursusa na Anglię [ http://ursus.com.pl/images/files/URSUS_tractors_and_machinery_2012v2.pdf ] i zaciekawiło mnie to coś na czwartej stronie, widać ze jest to tylko photoshopowy prototyp ale ciekawe to jest. Tak się zastanawiam czy to nie będzie tak czasem ten prototyp którego zdjęcia ostatnimi czasy zamieścił salon ursusa na facebook-u?

Ps. Na 38. stronie katalogu jest Ursus serii H w masce od 11024, całkiem fajnie to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u2011    0
Ursus już otworzył fabrykę na Bałkanach:

http://ursus.com.pl/...ii#.UHKXdvXZppk

Muszę przyznać, że mało czasu zajeło zorganizowanie produkcji w Bośnii.

 

Ostatni akapit świadczy o tym, że to żadna produkcja, tylko montaż. Do tego niepotrzebne są wielkie nakłady, wystarczy zaadaptować jakąś halę, wyszkolić kilkunastu ludzi i można montować. Jeżeli zorganizuje się transport komponentów do zakładu i dystrybucję gotowych wyrobów, to można szybko wprowadzić produkt na rynek.

A największe zyski i tak zgarną Turcy, bo to przecież ich ciągniki (no poza znaczkiem, który jeszcze w wielu miejscach kojarzony jest z prostymi, niezawodnymi konstrukcjami).

Jeżeli jakość będzie zadowalająca, to może się udać, tylko ciekawe co dalej - jeżeli zyski przeznaczą na rozwój to ok, bo na samym handlu tureckimi i chińskimi ciągnikami raczej daleko nie zajadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jakośc zadowalająca dobre sobie. Kumpel ma polmota i kupe problemów. Sam silnik perkinsa może i jest ok ale reszta po pierwsze przestarzała konstrukcyjnie nawet według ursusa. Aby włączyć wom trzeba zaciągnąć taką długa wajche przy kierownicy. Hydraulika dodatkowa to rozdzielacze przykręcone do tylnej ściany kabiny. Bez żadnych cięgieł itd. Po drugie juz sporo usterek w nim było. Adwokaci, rzeczoznawcy przyjeżdżali serwis coś tam grzebał. Już dwie pompy zmienili. Teraz coś wyje nie wiedzą co i mówią, że tak ma być. Te ursusy h to wynalazki polmota z naklejka ursusa. Chyba wolą bym już ursusa chociaż jakość też pewnie nie powala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wątpię że większość kasy zgarną Turki bo raczej 11024 nic z Hattatem wspólnego nie ma, to jeszcze stary Warszawski Ursus, więc raczej kasę bierze Ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Na Bałkanach najprawdopodobniej będą montowane Ursusy 5312 i 5314, te oznaczone na eksport.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Te bez literki h składane są na podzespołach mf a . Skrzynia 12x4 montowana była w serii 200, 300 i 600 a nawet chyba 500 i 4200. Ma w ursusie jak w mf ier 3 biegi i wsteczny, reduktor mechaniczny i mechaniczny półbieg. Skrzynia 8x8 montowana była w serii 42xx i 43xx o mniejszych mocach. O całej tylnej osi i podnosniku nie wspominając. Dodam, że do swego mfa 4255 dokupiłem zaczep górny wraz z płytami mocującymi o dursusa pasowało jak ulał. Do mf a 390 kupywałem uszczelniacz zwolnicy (simering) od 3514 też pasował. Ponadto zarówno w ursusie jak w mf ie jest sprzęgło jednostopniowe. Ma ktos może katalogi cześci do tych nowych ursusów chciał bym pare rzeczy sprawdzić. Pozatym jak patrze na te nowe ursusy z końcówką 24 to obciążniki przednie też do złudzenia przypominają te z serii 42xx.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Tyle, że wiesz niegdyś na tylnej osi ciągników postlicencyjnych można było znaleźć oznaczenie miejsca produkcji ZMU-2, skrót którego tłumaczyć chyba nie trzeba, a dziś te podzespoły produkują jakieś kebaby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Może i produkują te podzespoły gdzieś w turcji. Ale i tak są one bardziej zaawansowane technicznie niż te w polmocie. Jeśli by ciągnik w całości produkowali w Polsce, to przy naszych kosztach pracy i niskiej ilości sztuk w serii. Ile by to musiało kosztować. Kto kupił by takiego w cenie tańszych wersji nh, case czy jd? Niestety po upadku komunizmu państwowe fabryki zamiast unowocześniac produkty to rozkradano. Dzisiaj pomiędzy ursusem a nawet zetorem jest taka przepaść, Że w zasadzie nie można tego nadrobić. Może on konkurowac tylko ze składakami robionymi gdzieś na wschodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Proste, ci którzy zainwestowali w ursusa. A dokładniej kupili jego markę wraz z wszystkimi prawami własności. Chcą teraz spieniężyć wszystko co się da aby jak najwięcej kasy z tego wyciągnać. Sprzedadzą muzeum, działki po fabryce w warszawskim ursusie i co tam jeszcze się da. A pod nazwą ursus będą sprzedawali składaki z turcji, które wcześniej nazywano polmot. Czytaj z całej fabryki zostanie 5 literek a reszta zostanie spinięzona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Jak wy wszyscy narzekacie na tego ursusa i warfame.... Chyba lepiej że nadal istnieje i składa ciągniki niż jak by upadł zupełnie i poszedł w zapomnienie. Dajcie im troche czasu na rozwój bo wiadomo że odrazu nie staną się potentatem w produkcji ciągników.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HIlary    4

Dokładnie .Całe szczęście ,ze POL MOT wykupił Ursusa , w innym przypadku by go już dziś pewnie nie było .

A działki i muzeum to sprzedaje ktoś inny (pewnie Bumar)

A Ursus teraz przynajmniej jest dobrze reklamowany i ludzie coraz częściej rozmawiają o nim itp.

A nowe ciągniki będą na pewno już ie długo

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj