Polecane posty

mchammer    0

Mam takie pytanie. W moim MTZ 52 Za lewarkiem zmiany biegów[idąc w stronę tyłu traktora] znajduję się taka dźwignia wychodząca z podłogi. Nie wiem do czego ona służy to taki dzyndzel mały i gdy chce to przekręcić, bo się przekręca o jakieś 45 stopni to zgrzyta. Nie mam pojęcia do czego to służy i z jakiej przyczyny zgrzyta bo wszystko mi dobrze chodzi WOM skrzynia napęd. Instrukcji też nie posiadam i nie mogę się dowiedzieć .. . Może ktoś spotkał się w swoim z tym mechanizmem. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

daj zdjęcie to jest chyba od włączania womu ona tak zgrzyta jak się włącza


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

WOM włączany jest na takiej dźwigni dużej z prawej strony błotnika. Jak się do niego dostanę to zrobię foto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    656

a to nie jest do pompy olejowej


" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Ale jak może być od WOmu skoro ja mam ja go włączam obok ręcznego. A ta dźwignia jest w tej samej linii co lewark od biegów tylko że bardziej w tył ciągnika jest umieszczona. A Ten WOM to jest taka długa dźwignia Co ją tylko przesuwam i się włącza. Nie mam się jak do niego dostać bo jest zastawiany ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

to jest od womu, tą dźwignią załanczasz wom i dopiro można tamtom po prawej stroni włączac


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jeszcze jedno pytanie, bo dziś odpaliłem go i podpiąłem do beczki i posuwając to dźwignie do przodu WOM faktycznie stanął, ale zauważyłem, że po tym jak wrzuciłem bieg i zacząłem jechać to wtedy wałek zaczął się kręcić czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

HEj, dlaczego mi tur nie da rady podnieść bele kiszonki, podłączony pod rozdzielacz przy kierowniczy, pierwsza dzwignia do połowy góry od kierownicy, i wyżej niż pół metra nie podniesie. jakaś regulacja dodatkowa jest?

tur podłączony do zew. hydrauliki prawej.

Już naprawione, wystarczyło przeczyścić zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu, i pod regulować kilka razy zawór ciśnienia.

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Panowie posiadam MTZ 52 pompa olejowa pękła i silnik się zatrał.

Wrzucam zdjęcie tabliczek znamionowych gdyż szukam numeru silnika, może orientuje się ktoś także czy mogę tu założyć silnik od MTZ 82?

Z góry dziękuję za pomoc

received_2982087768509641.jpeg

received_247820752888099.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radzioch    0

Witam podepne się.

Od jakiegoś czasu Nie działa mi wspomaganie kierownixy w mtz borex zawsze ciężko chodziło odkąd mam koparkę leż ostatnim czasie przestało w ogóle chodzić. Od czego zacząć czy jest to wina orbitrolu czy pompy nie idzie w ogóle skręcić kierownicą podczas jazdy. Czyzby to pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30
Dnia 4.03.2020 o 05:18, Radzioch napisał:

 

sprawdź czy olej jest wlany pod samą nakrętkę, mi tak się dzieje jak trochę gdzieś ujdzie z zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
zenon385 napisał:

Panowie posiadam MTZ 52. czy mogę tu założyć silnik od MTZ 82?

Tak bez problemu możesz założyć, tylko przerzuć wentylator ze starego silnika bo jest mniejszy. Sprzęgło jest inne, ale pasuje.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj