Zaloguj się, aby obserwować  
bolec1255

MTZ Przednia opona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bolec1255    53

Mam pytanko mam Mtz 820 mam z przodu opony 11,2x20 i mam zamiaz zmieniac na 13,6x20 i czy bede musiał zmieniac felki ? prosze o odp. z gory dziekuje ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Felgi będą do wymiany, ale jeśli zostawisz te na tyle to nie będzie zgrania między przednią a tylną osią... . Przód będzie szybszy i może się coś roz... .

 

@Rogeryk Jeśli z tyłu masz 15,5 a na przód chcesz dać 13,6x20 to zdecydowanie tył też trzeba zmienić. Dotyczy się o również autora postu. Do 13,6x20 wymagane chyba są 16,9x38. Był gdzieś temat tutaj na forum jakie opony z jakimi powinno się łączyć przy mtz.

 

Tu poniżej temat odnoście opon do mtz. Podane są odpowiednie kombinacje. Może na coś się to przyda.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/13881-opony-do-mtz-ta-jakie/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja z tyłu mam 18,4 r34 a z przodu 13,6 r20


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Drogi przedmówco, tylko że jeśli oni chcą zamienić ten przód na 13,6x20, a tył pozostawić 15,5x38 to chyba nie można. Ty masz mniejszą fele z tyłu i Ci się zgrywa, ale oni mając 38 to chyba się nie zgra. Postaram się znaleźć taką tabele otwieraną w PDF jakie opony z jakimi łączyć, jakie rozmiary felg itd.

 

 

Udało mi się jeszcze przed kilkoma sekundami znaleźć tą tabela

Proszę poniżej link.

http://www.pronar.pl/zmiany/2000/BIULETYN%20Nr%208P-2000.pdf

 

Jest to chyba zgodne do mtz wynika tak z niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

Ja mam pytanie czy szerokość opony ma coś do rzeczy bo zamierzam zmienić z tyłu na szersze a przód zostawić oryginalny. I jeszcze jedno pytanie z tym związane czy na oryginalne felgi dobierze jakieś szersze opony czy będę musiał zmieniać felgi. Mowa jest o MTZ 82


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Szerokość ma to że im szersza tym wyższa i wtedy tylni most będziesz miał szybszy od przedniego, co nie będzie zbyt zdrowe dla traktora. A co do czy wejdzie na felgę to powinna wejść choć nie wiem jaka, ale na tył 16,9x38 wchodzą, bo widziałem u znajomego, a czy szersze to nie wiem, orginalne felgi przednie natomias posłużą chyba tylko do opon nie szerszych niż 11,2. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Skorzystaj z linku który dałem w poprzednim poście i tam masz napisane jakie opony z jakimi łączyć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zamiast 11,2 można włożyć 12,4 ;[ a z tyłu 16,9 widziałem na takich mtz

jeśli nie Chcesz zmieniać z tyłu to z przodu może jakieś niskoprofilowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A te oponki 12,4 są łatwo dostępne, bo ktoś pisał właśnie, że rzadko spotykane są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

12,4-20 dostępne to są tylko za ile one były też w ursusach 4514 ;[

albo coś niskoprofilowego

 

1cal=2,54 każda opona zawsze ma wysokość 85 % z szerokości (z wyjątkiem nisko profilowych one mają podane)

 

11,2-20 liczymy czyli 11,2*2,54*85%= 24,2 cm tyle ma opona wys (od felgi do bieżnika)

szerokości to ma 11,2*2,54=28,45

 

pole manewru to szerokość

 

320/70R20 wysokości ma 370*70%= 22,4 czyli te 2 cm niższa będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A jakie można by podstawić opony do mtz52 z przodem 8,25x20 jeśli tył jest ogrginalnie na 13,6x38 ale żeby były jakieś szersze bo te są ciut wąskie. Jakąś oponkę niskoprofilową? O wysokości 13,6x38, ale szerszą i ewentualną cenę takiej opony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

felgi nie trzeba zmieniać na szerszą. Opona 360/70/20r wejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj