Superman

belarus 920 czy 952

Polecane posty

Superman    0

Witam. przymierzam sie do kupna nowego belarusa ok 90 KM i mam taki dylemat który bedzie lepszy 920 czy 952?

Który bedzie lepszy podnosnik czy na 1 silownik czy na 2 ? słyszalem ze te na 2 silowniki sie psuja, a te na 1 silownik to maja przecieki który bedzie lepszy ?

Który bedzie lepszy silnik Euro 1 2 czy 3 ?

Jakie powinny byc wymiary szerokiego ogumienia na moscie krzyzakowym z przodu i z tylu?

Jakie sa jesszcze ulepszenia, dodatki do belarusa oprucz podnosnika, przedniego mostu krzyzakowego, skrzyni zsynchronizowanej i maski ??

 

Prosze o odpowiedz bede wdzieczny. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

920 ma 81 i skrzynie synchro

no na pewno na 2 siłowniki bedzie miał większy udźwig

ja z dtyłu mam 18,4 r34 opny a z przodu nie pamiętam

euro 3 oczywiście lepsze bo jest intercooler i filtr donaldson


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1988    0

Witam. przymierzam sie do kupna nowego belarusa ok 90 KM i mam taki dylemat który bedzie lepszy 920 czy 952?

Który bedzie lepszy podnosnik czy na 1 silownik czy na 2 ? słyszalem ze te na 2 silowniki sie psuja, a te na 1 silownik to maja przecieki który bedzie lepszy ?

Który bedzie lepszy silnik Euro 1 2 czy 3 ?

Jakie powinny byc wymiary szerokiego ogumienia na moscie krzyzakowym z przodu i z tylu?

Jakie sa jesszcze ulepszenia, dodatki do belarusa oprucz podnosnika, przedniego mostu krzyzakowego, skrzyni zsynchronizowanej i maski ??

 

Prosze o odpowiedz bede wdzieczny. Pozdrawiam

 

 

Hej. jak masz zamiar kupić to weś na 2 siłowniki bo jest dużo mocniejszy ma 4,5 tony. Ja mam 920 belarusa z turem i nie narzekam. A ten z turbino to więcej spali. Jeszcze zależy w czym i jak bendo pracować. Belarus ich wadą sa przekażniki. A tak to nie zamienił bym go na inny jest wygodny lepsze spalanie ma niż zetor. A swoje zrobi ta moc i ciężar to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

spalanie większe nie wychodzi bo w 952 masz turbinke a śilnik taki sam, może koło 7g/kwh także nie za wiele


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Ten z turbo nie powinien mieć większego zużycia ma wiele większy moment obrotowy rzadziej będziesz go przeciążał a przeciążony silnik pali najwięcej, ja użytkuje Pronara 82 TSA i podług wolnossącego(80A) w transporcie z 20 tonowym obciążeniem palił mniej. W MTZ przecieki są tanie w usunięciu. Nie bałbym się awarii w tym sprzęcie części są nie drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

jak ogólnie te Belarusy się sprawują ??

Mam chęć wziąść tego 952. Jak sprawują sie te silniki Euro I ?? Euro II i III są na pewno lepsze ale i drozsze a ten model pasuje mi cenowo.

Czy oprócz tych rzeczy które wymieniłem są jeszcze jakieś ulepszenia ??

A słyszałem że te na dwa siłowniki sie psują i szarpią przy załączaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemekM    0

Hej. jak masz zamiar kupić to weś na 2 siłowniki bo jest dużo mocniejszy ma 4,5 tony. Ja mam 920 belarusa z turem i nie narzekam. A ten z turbino to więcej spali. Jeszcze zależy w czym i jak bendo pracować. Belarus ich wadą sa przekażniki. A tak to nie zamienił bym go na inny jest wygodny lepsze spalanie ma niż zetor. A swoje zrobi ta moc i ciężar to podstawa.

 

Na jakiej podstawie twierdzisz że spali mniej niż zetor? I właściwie z jakim modelem zetora porównujesz tego belarusa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Kolejny o spalaniu zetorów dużo wie....podstawa do jakiego modelu porównujesz to pogadamy o spalaniu???? druga teoria że z turbiną więcej pali??? nigdy w życiu, przytocze przykład z osobówki, znajomy ma octavię 1.9SDi 68KM i spalanie ma ok 6L ja jeżdżę 1.9TDi 90KM spalanie 4,5L/100km a o bucie już nie wspomnę, myślę że z ciągnikiem jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Ja mam belarusa 952.3(zobacz w galeri)i mam na moście krzyżakowym tuz na dwa siłowniki(udzwig 4,5ton) co jest sto razy lepszy od jednego siłownika posiada turbo i interculer co jest bardzo przydatne bo schładza powietrze do turba przez co silnik nie jest przegrzewany i ma lepszą prace z nim max moment obr.464 Nm co jest bardzo dużo,silnik ma 95km euro2 spalanie jego to jak jeżdzę z turem to jest 4 l na mtg,zadnych awari nie miałem ani wycieków oleju ma na liczniku 100mtg jak coś to pisz ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

i interculer co jest bardzo przydatne bo schładza powietrze do turba przez co silnik nie jest przegrzewany i ma lepszą prace ;)

 

Odgrzeję kotleta, IC (intercooler) jest rzeczywiście po to aby schładzać powietrze doładowane, ponieważ zimne powietrze jest bardziej "gęste" a co za tym idzie lepiej wypełnia cylinder, dzieki czemu siła gazowa jest większa, co z kolei niesie za sobą zwiększenie momentu obrotowego możliwego do uzyskania przy danych obrotach silnika. Znacznie poprawia to charakterystykę prędkościową silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel2450    0

Drogi kolego osobiści polecał bym Ci 952 ponieważ ma sporo mocy. jednak turbo swoje robi. wersja z intercoolerem napewno aż tak znacząco nie osłabi żywotności silnika. Nie polecał bym Ci wersji 920 poniważ ma ona jedną zasadniczą wadę. pompa paliwowa. W 920 jest ona rotacyjna i nie sprawdza się. silnik jest ociężały i wolno wkręca się na obroty. Mtz 820 objedzie w orce 920. mam na to dowody. Ogólnie 920 jeśli chodzi o silnik nie jest udany. tz silnik jest prawie ten sam ale ta pompa i układ paliwowy nie spełnia tu egzaminu. Dlatego jeśli już chcesz mieć leprzą wresje Belarusa to zdecydowanie wybierz 952. Cena nie jest aż tak różniąca się. kilka tys. 5 kilometrów koleś sprowadz takie mtzty ze Szczuczyna i 952 kosztuje z dwoma siłownikami i inercoolwrem 84 tys pln. z gwarancja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Żaden mtz nie ma rotacyjnej pompy wtryskowej to raz.

Po drugie 920 a 820 mają ten sam silnik o tej samej mocy znamionowej.

Jedynym logicznym wytłumaczeniem tego co mówisz może być niewłaściwe ustawienie pompy w tym slabszym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil181293    0

Kolejny o spalaniu zetorów dużo wie....podstawa do jakiego modelu porównujesz to pogadamy o spalaniu???? druga teoria że z turbiną więcej pali??? nigdy w życiu, przytocze przykład z osobówki, znajomy ma octavię 1.9SDi 68KM i spalanie ma ok 6L ja jeżdżę 1.9TDi 90KM spalanie 4,5L/100km a o bucie już nie wspomnę, myślę że z ciągnikiem jest tak samo

 

może i prawda ale zależy jak ciężką kto ma nogę ja np lubię przygazować ciągnikiem (na ciepłym silniku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

z turbo szybciej pojedziesz szybciej zrobisz i wyjdzie mniej chodzi głownie o zuzycie paliwa na hektar ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diablo471    0

Hej panowie wie może ktoś ile na dzien dzisiejszy kosztuje belarus 952.Najtańszy w necie znalazłem za 100.tys brutto

A może znacie jakiś tanich dilerów .Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilTM    0

witam

też szukam belarusa 952.4 i najtańszego znalazłem za 105tyś ;/

podasz link do tego za 100tyś ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj