Skocz do zawartości

Polecane posty

andrzej2110    529

Czy są bezpieczniki na 12V które się nie palą a wyskakują?? Potem można je wcisnąć i dalej działają. Na 230v są takie ale czy na 12V tez??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie ma czegoś takiego ale nawet jak są to zwykły bezpiecznik kosztuje ok 1 zł więc małe pieniądze o jeśli instalacja jest zadbana to się nie palą a te wyskakujące byłyby na pewno droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Pewnie można założyć takie same bo one nie są zależne od voltów V tylko od amperów A 16A to zawsze 16A nie zależnie od tego ile jest V. Tylko pytanie po co bo są one dość drogie i poza tym tablica rozdzielcza od nich zajmie jeszcze pół kabiny ale to jest moje zdanie.Tylko nie zakładaj tych 3 fazowych bo jego nie da rady wyrzucić ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

jozin ciekawe to co piszesz ;[ ;[ ;[ tylko żeby nikt tego nie odebrał na poważnie.

 

andrzej2110 takich bezpieczników raczej nie ma, na 98%, piszę raczej bo nie spotkałem się z takimi. Po prostu ich koszt wyprodukowania był by zbyt drogi.

 

ps masz zwarcie w instalacji i dlatego poszukujesz czegoś takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Nic mi się nie pali ale che trochę dorobić kabelków w kabinie i bym chciał założyć taki bezpiecznik. No ale jak nie ma to założę zwykły. Teraz nie mam tam wogóle bezpiecznika angry.gif połaczone kabelki ze sobą są: http://telewizor.eu/wtyki.html

angry.gif

Edytowano przez andrzej2110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Ja to tak mam od kilkunastu lat ;[ to bezpiecznik od wycieraczki i oświetlenia w kabinie. Teraz mam pod to podpięte jeszcze sterowanie sieczkarnio a będzie jeszcze radio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smokowiec    0

Oczywiście że są takie bezpieczniki. Sam takiego używam do naprawy instalacji kiedy jest problem ze zwarciem a nie da się go zlokalizować. Są bardzo popularne w ciężarówkach, u kolegi w MAN jest ich z 10. Ale macie racje drogie są z kilkadziesiąt złotych sztuka ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teoretycznie wyłącznik nadprądowy instalacyjny będzie działał, z tym, że np B10 wyłączy się przy prądzie 11,3-14,5 A (wyzwalacz przeciążeniowy)a wyzwalacz zwarciowy zadziała powyżej 43A. Problem jest z gabarytem tych wyłączników, to spore klocki jak na ilość miejsca w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Kamaz ma ich dziewięć, część z nich jest całkowicie automatyczna(są zazwyczaj podwójne-dwa w jednej obudowie), druga połowa to takie które trzeba przycisnąć palcem by załączyć. Są one na prądy 7,5A, 15A, 20A, 30A. Cena zależna od tego gdzie kupisz - od kilku do kilkunastu zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem takie bezpieczniki są zbędne w ciągniku te zwykłe są tanie i przecież nie palą się często w macie jakiś link do ty wyskakujących??

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście że są. Mają takie same wymiary jak bezpieczniki płytkowe stosowane w samochodach. Co do bezpieczników stoswanych w instalacjach energetycznych to można je stosować w ciągniku jedynie pod warunkiem zamontowania odmiany przeznaczonej do prądu stałego. Te wykonane na prąd przemienny nie nadają się. @Mariusz x wyjaśnij o co Ci chodzi z tymi wartościami bo za bardzo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    593

ale z drugiej strony każdy bezpiecznik idzie zalicować oczywiście odpowiedniej grubości drutem ;byle nie gwoździem ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem że pewien Amerykanin zamiast bezpiecznika zastosował pocisk nastąpiło zwarcie pocisk się nagrzał, wystrzelił i zabił kierowcę to już pech heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale z drugiej strony każdy bezpiecznik idzie zalicować oczywiście odpowiedniej grubości drutem ;byle nie gwoździem rolleyes.gif

 

Za taki post powinieneś dostać %.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie chodzi mi o Twój post, tylko ten, który zacytowałem. Dlatego, że przez takie porady mniej doświadczeni użytkownicy mogą nawet spalić ciągnik. Bezpieczników nigdy nie należy mostkować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Lepiej zmostkować cieńszym drucikiem stary bezpiecznik, niż założyć nowy o dużo większym prądzie. Więc nie widzę nic złego w naprawianiu starych bezpieczników. Choć nie jestem tego zwolennikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla mnie jest to całkowity brak profesjonalizmu. Oczywiście patrzę na to ze strony serwisanta, jednak nawet we własnym zakresie nie należy tego robić. Ale starczy już tego OT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    593

też miałem to na myśli i to tylko w sytuacjach awaryjnych, sam widziałem i to w bardzo wielu traktorach zamiast bezpieczników stare aluminiowe złotówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście że są. Mają takie same wymiary jak bezpieczniki płytkowe stosowane w samochodach. Co do bezpieczników stoswanych w instalacjach energetycznych to można je stosować w ciągniku jedynie pod warunkiem zamontowania odmiany przeznaczonej do prądu stałego. Te wykonane na prąd przemienny nie nadają się. @Mariusz x wyjaśnij o co Ci chodzi z tymi wartościami bo za bardzo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi.

Podałem wartości przy których zadziałają wyzwalacze wyłącznika nadprądowego B10. Może zdarzyć się tak, ze przez wyłącznik B10 popłynie długotrwale prąd 14 A a wyłącznik nie zadziała, trzeba o tym pamiętać. Ogólnie nie polecam stosowania wyłączników instalacyjnych w ciągnikach, ale na upartego da się to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Lepiej zmostkować cieńszym drucikiem stary bezpiecznik, niż założyć nowy o dużo większym prądzie. Więc nie widzę nic złego w naprawianiu starych bezpieczników. Choć nie jestem tego zwolennikiem.

 

 

Kolego piszesz cieńszym drucikiem drut 2,5 mm2 z miedzi a 2,5 mm2 aluminium i mimo tego samego przekroju mają różną obciążalność prądową, nie porównuję tego do gwoździa.

 

Nigdzie nie jest dozwolone "watowanie" bezpieczników, ale każdy robi jak uważa. Osobiście nie polecam tego sposobu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Bez przesady. Bezpieczniki do władka mają jeszcze zapas drutu do drutowania. Te złotówki to tez widziałem, tu zadziałał częściowy pragmatyzm - wymiar. W Białymstoku są 3 sklepy w których można kupić automatyczne bezpiecznika do Kamaza. Poszukałem i okazało się, że takie same są w..

http://allegro.pl/item911757756_bimetaliczny_bezpiecznik_uaz_gaz_69_wolga.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×