Polecane posty

330CUrsus    0

No żarówki z tyłu mam dwu włóknowe ale one świecą dobrze.A o co chodzi skąd masz zasilanie? Z akumulatora a skąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy słaba masa w ciągniku może by przyczyną ciężkiego palenia i słabych świateł?? Dodam, że akumulatory są naładowane, a Ciągnik to MTZ 82


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
Witam

Czy słaba masa w ciągniku może by przyczyną ciężkiego palenia i słabych świateł?? Dodam, że akumulatory są naładowane, a Ciągnik to MTZ 82

Może

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mtz tak ma że ciężko pali ale są na to sposoby ,a skąd wiesz że masz słabe światła świeciły lepiej ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No świeciły lepiej, a ostatnio jak wujek woził po nocy obornik i woził razem z nim belarus to miał dużo lepsze. A co do palenia to wiem, ze tak mają, ale najczęściej się tak zdarzało zimą jak był bardzo zimny, a ostatnio w sobotę odpaliliśmy pojeździł z 15 minut po podwórku i porobił i za godzinę dwie już nie chciał odpali. I coś jest nie tak. A jak tą masę sprawdzi i gdzie bo ja na elektryce to zero pojęcia .


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no i co zrobiłeś jak niezapalił ?Naładowałeś akumulator może po prostu nie ma ładowania ,a że lampy słabo świeca to może są w środku zagrzane i przepalone (te posrebrzanie) .A masa to chodzi o połączenie "-" z akumulatora do 'masy" czyli ciągnika (korpusów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odpowidź dla kolegi 330CUrsus. Połączenie powinno być następujące: Od bezpiecznika nr 5 przewód koloru czarnego do włącznika świateł STOP. Dalej do kostki na lewym błotniku, z kostki na lewą i prawą lampę tylną. Teoretycznie nie ma prawa być zwarcia z obwodem świateł przednich. Dla kolegi JohnDeere8320: najlepiej podłącz "minus" akumulatora bezpośrednio pod jedną ze śrub mocujących rozrusznik. Wtedy nie będzie problemów z masą. Jeżeli na takim połączeniu nadal będzie występował problem to możliwe, że masz do wymiany akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Musisz po prostu przeczyscić klemy, połaczenie aku z masą, czyli tam gdzie przewód od aku przykrecony jest do ramy, jeśli uznasz że miejsce jej przykrecenia jest kiepskie to zmień i przykęć do masywniejszej części ciągnika z uprzednim jej oczyszczeniem z farby i brudu.. Przewód od aku do rozrusznika. Po długiej eksploatacji styki moga byc brudne, co powoduje że podczas rozruchu nie płynie pełny prąd z aku. A ładowanie natomiast może byc ale także z powodu zwiększonej rezystancji styków aku nie zostana doładowane i koło sie zamyka i w końcu nie odpala.

Przeczyść także mocowanie alterantora.

Po sprawdzeniu tych rzeczy jesli nie przyniesie poprawy bedzie można zając sie innymi przyczynami wiedząć że to jest na 100% ok.

Skoro to MTZ to ma on woltomierz. Podaj jakie ma on wskazania podczas rozruchu jak i pracy.

Jakie masz tam akumulatory??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

MTZ nie ma przypadkiem amperomierza? Z woltomierzem nie spotkałem się nigdy chyba że w kombajnie BIZON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Do kolegi @Elektrotechnik. Dziś pójdę i tą wiązkę poodłączam i podłączę wszystko na nowo ze schematem z AF .Bo ona była już łączona jak ją kupiłem i może je coś źle popodłączane? I może to rozwiąże problem. Aha i takie pytanie.Wczoraj mierzyłem napięcie przy altku(od poloneza z wbudowanym regulatorem) i przy obrotach 550 wynosiło 14.39 a już przy stacyjce 14.22 to chyba gdzieś ucieka?Kabel z altka do stacyjki mam 3 mm bez izolacji.Może jest za mały?Abo za duży?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to masz idealne napięcie ładowania na alternatorze. Piszesz, że masz przewód 3 mm. Masz na myśli średnicę czy przekrój? Jeżeli średnicę to przekrój wynosi 6 mm? i jest on właściwy. Takie napięcie na stacyjce jest bez obciążenia czy po włączeniu np. świateł? Jeżeli jest tak przy włączonych odbiornikach to niczym się nie przejmuj. Nie zaszkodzi też podokręcać śrubek przy stacyjce. Może jak koledzy elektrotech, karola44 lub mtracz zobaczą ten post to podsuną jeszcze jakiś pomysł. Widać, że mają doświadczenie w elektrotechnice i nie wypisują bzdur jak inni. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Te napięcie wynosi bez rzadnego obciążenia.Te 3 mm to przekrój(cały kabel).A przy 550 obr i światłach długich wynosi przy stacyjce 13.95 to chyba ciut za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1
Witam!

A co może być przyczyną że jak naciskam hamulec to normalnie się tyłu świecą STOPY(jak należy) ale i przzednie długie?Pozycje z tyłu i kierunki w lampie ok. na błotnikach też.Z przodu postojowe,krótkie i długie też ok.A a ciągnik to C-330.

 

 

A podłączyłem tak: dwa wyjścia z włącznika obok siebie do żarówek,i trzecie wyjście podłączyłem tam gdzie jest podłacząny kabel od kontrolki cis. oleju(chyba albo tam gdzie podświetlenie zegarów nie pamiętam dobrze).A może spróbować bezpośrednio do aku?

 

330CUrsus cos mi tu nie halo. Przyznaje ze nie widzialem nigdy w zyciu swoim krotkim jak wyglada wlacznik stopu w c330. No ale mysle ze mikrokontroler nim nie steruje i cudow nie ma.

Nie pasuje mi to podlaczenie pod kontrolke oleju. Najpewniej to powinienes podlaczyc pod wyjscie ze stacyjki tam gdzie po wlaczeniu kluczyka pojawia sie na nim napiecie. Stacyjka -> bezpiecznik -> wlacznik-> zarowka-> masa.

Nie ma bata zeby nie dzialalo. Masz wtedy osobny obwod, na ktorym nie ma prawa byc jakiegokolwiek polaczenia z innymi obwodami.

Powiedz mi czy ty czasem ni erobiles jakich kombinacji z zarowkami H4 i przekaznikami. Wydaje mi sie ze czesto sie udzielales w tych watkach.

To wlasnie jezeli masz na przekazniku dlugie, a zasilanie stopu ze slabego pradowo punktu to wlasnie moze sie okazac ze pobor mocy od 42-84W z tego punktu moze powodowac ( np przez slaba mase, lub orzejscie przez zerowke) wlaczenie przekaznika. Przekaznik potrzebuje do zalaczenia bardzo malo mocy. A moze poprostu podpiales sie nie pod kontrolke od cisnienia oleju czy podwietlania zegarow, a pod kontrolke od dlugich?? Jak wcisniesz hamulec to obwod ( przekaznika) zamyka sie przez zarowki stopu i sprawa jasna??

 

 

Dobrym pomyslem ktory tu opisales jest wlasnie sprawdzenie tego ze schematem. I nie wpinanie sie w dziwne miejsca, tylko i wylacznie pod zacisk stacyjki.( lub jezeli chcez zeby ci stop swiecil bez wkladania kluczaka to na + akumulatora. Nie zapomnij o bezpieczniku najlepiej 8A( dla 84W taki jest ok.)

 

Kolega pytal o MTZ i slabe jego palenie. Nie znam takze MTZ, ale widzialem na wlasne oczy kilka razy Wladymirca. One maja takie smieszne wylaczniki masy. Moze w MTZ tez jest taki?? Jak juz poszedles za sluszna porada mtracza o czyszczeniu masy i wszelkich polaczen, to takze zacznij od przejzenia tego wlacznika. Przeciez prad rozruchu idzie przez ten wlacznik.

 

Nic wiecej na te chwile do glowki mi ni eprzychodzi.

Powodzenia Panowie w usuwaniu usterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

No i problem rozwiązany.Żarówek nie mam na przekaźniku.Wszystko jak w oryginale.A problem był następujący:

Poodłączałem wszystkie kable od skrzynki bezpiecznikowej,wziąłem schemat i zacząłem podłączać.Podłączyłem pierw światła przednie wszystkie chodziły.Potem tylne i były 2 kable(żółty i czarny) żółty podłączyłem i git na wszystkich położeniach kluczyka chodzi.I zacząłem szukać tego czarnego kabla a go nie mogłem znaleść to go zostawiłem.Podłączyłem kabelek od tego włącznika.Włożyłem kluczyk na hamulec i...chodzi jak należy.A jak znów podłączyłem ten czarny(on biegnie to tylnego złącza i jutro zobaczę gdzie dalej bo go wywale bo po co mi on) kabel to znów się włączały przednie wyjęłem go i znów wszystko wróciło do normy.No i wszystko podłączyłem do końca i jest gicior.To jak dobry ten kabel 3mm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no i co zrobiłeś jak niezapalił ?Naładowałeś akumulator może po prostu nie ma ładowania ,a że lampy słabo świeca to może są w środku zagrzane i przepalone (te posrebrzanie) .A masa to chodzi o połączenie "-" z akumulatora do 'masy" czyli ciągnika (korpusów)

 

 

Po kilku próbach bodajże po 5 z odprężnikiem jakoś się udało, ale ile razy można tak męczy akumulator w końcu całkiem padnie, a o tych klemach to zobaczę bo może to jest przyczyną :o


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak 3 mm a raczej 2,5 mm bo taki występuje powinien wystarczyć. Ja podejrzewałbym raczej któreś złącze po drodze między alternatorem a stacyjką. Może wystarczy podokręcać śrubki i wszystko będzie dobrze. Aha zmierz jeszcze napięcie na akumulatorach przy włączonych światłach i pracujacym silniku ale na większych obrotach ( około 1500 ). Jeżeli będzie coś w granicach 14 V to niczym się nie przejmuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a na ciepło jak pali ?

 

 

Na ciepło pali bardzo dobrze tylko przekręcisz i chodzi, a na zimno trzeba go po katować trochę w ostateczno0ści podłączamy prostownik z urządzeniem rozruchowym i pali :o


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to z elektryką nie masz problemu ,tylko z zapaleniem ,on na zimno tak ma ja też go duszę (te tzw odprężanie ,to jest chamulec górski ) i popuszczam to i łapie jakoś do 5 może 0 stopni C niżej podgrzewcz daje rade ale nie jest łatwo .Teraz mam zamiar kupić rozrusznik z przekładnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zorzyk2 mówię o mtz gdzie niektorzy przepustnice w rurze dolotowej nazywają odprężnikiem ktore to urządzenie jest naprawdę hamulcem górskim i gdy się zamknie przelot to silnik staje (z góry wiadomo zwolni) a pomaga przy rozruchu bo nie wpuszcza powietrza i silnik kręci lżej bo bez kompresji.W 330 jest odprężnik który to nie pozwala zamknąć się całkowicie zaworom wydechowym i też nie ma wtedy kompresji-podobnie co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Hamulec górski montowany jest na wydechu i działanie jego polega na dławieniu spalin, jego moc jest porównywalna z mocą silnika. To coś w MTZ-cie to taki mix czegoś z czymś. Załóż rozrusznik z przekładnią (na allegro chodzą po ok 300zł) i zapomnisz o problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj