Skocz do zawartości

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym zamontować w swoim ursusie C385 dodatkowy dwuobwodowy układ pneumatyczny do sterowania hamulcami dwuobwodowymi przyczep .Jakie będą mi potrzebne do tego urządzenia, ciągnik posiada tylko jednoobwodowy układ pneumatyczny , i jak ewentualnie można podłączyć się pod ten układ dodatkowym dwuobwodowym układem. Wiem że będą do tego celu potrzebne dwie końcówki szybko złączy pneumatyczne czerwona i żółta.Jak to wszystko podłączyć żeby działało, czy będzie potrzebny dodatkowy zawór hamulcowy jak przy układzie jednoobwodowym.

Opublikowano

;[ z tego co ja się orientuję to sprężarka na pewno da radę.. będą problemy z resztą instalacji bo zawór musisz zmienić

a na marginesie poco to robić???? ta przeróbka wyjdzie z 2 tysiące...

Opublikowano

witam, wcale to nie prawda ze wyjdzie to tyle tyśięcy, można to zrobić w bardzo prosty sposób ja tak zrobiłem i mam system jednoobwodowy i również dwu. to tego całego systemu jednoob. wstawiłem zawór od przyczepy również jednoobwod. a spreżarka spokojnie podoła pod warunkiem że sprawna:)

Opublikowano
...a na marginesie poco to robić???? ta przeróbka wyjdzie z 2 tysiące...

 

Ja Ci powiem. Jeżeli ktoś nie jest na VAT i nie bierze sprzętów z MGR/PROW to dobrą sprawą jest zakup U902/912 bo można kupić za grosze w niezłym stanie. Często też jest tak że w gospodarstwie jest w dobrym stanie taki ciągnik a został kupiony nowy ciągnik z przednim napędem. Nowy ciągnik idzie do prac w polu bo ma przedni napęd a co zrobić z taką osiemdziesiątką którą każdy były pracownik PGRu umie jeździć? Wielu rolnikom żal je sprzedawać bo ceny są śmieszne a dbali o te ciągniki i są w dobrym stanie. Po prostu dają je do transportu, szczególnie jak jeszcze ma koła R38 z tyłu. Wystarczająco wygodny, coś tam uciągnie no i części dostępne.

Opublikowano

tak dokładniej to działa to tak:

-hamulec jednoobwodowy polega na tym ze do przyczepy cały czas idzie powietrze, w momencie hamowania powietrze jest odcięte, następnie w przyczepie jest zawór do którego idzie przewód, powietrze przechodzi przez ten zawór i wędruje do zbiorników, gdy ciśnienie(dopływ) zostanie odcięte czyli moment hamowania, zawór w przyczepie otwiera się i powietrze ze zbiorników wędruje do siłowników hamulcowych i przyczepa hamuje.

-hamulec dwuobwodowy polega na tym ze jest zmieniony zawór w przyczepie do którego idą 2 przewody, jeden daje cały czas ciśnienie a drugi daje ciśnienie w momencie hamowania i zawór robi to samo co w jednoobw.

Ja w swojej instalacji wykorzystałem zawór od przyczepy z układem jednoobwodowym, podłączyłem to tak:

ze sprężarki do odolejacza, regulator ciśnienia, dalej trójnik i jeden do zbiornika a drugi do tego zaworu co odcina powietrze, tego co jest podłączony pod pedał hamulca(wskazówka ten zawór jest zbudowany tak ze z jednej strony odcina powietrze po wciśnięciu ham. a druga strona nie odcina tylko przekazuje ciśnienie na zewnątrz wiec żeby to było dobrze to tą odcinająca strona trzeba dać ciśnienie, czyli do sprężarki)drugi przewód od tego zaworu dałem do zaworu tego od przyczepy, w miejsce zasilania. Następnie ze zbiornika prosto do szybko złącza na przyczepę jako zasilanie(czerwona złącze), drugie szybko złącze(żółte) podłączyłem do zaworu tego od przyczepy wstawionego do ciągnika w miejsce gdzie orginalnie podłączony jest przewód do siłowników hamulcowych przyczepy. Trzeci przewód od tego zawora powinien iść do zbiornika no i oczywiści ze zbiornika dałem wąż do zegara, można również podłączyć sobie do tego wszystkiego układ jednoobwodowy i wtedy w ciągniku mamy dwa układy a można to zrobić dając trójnik przy tym zaworze odcinającym w ciągniku i dać go do szyb kozłącza na układ jednoobwodowy. Starałem się jasno to wytłumaczyć, jeżeli ktoś ma jeszcze pytania to doradzę, proszę pisać wtedy:) pozdrawiam

nie wiem czy można dodać do odpowiedzi zdjęcie? to bym to narysował dokładnie w paint

Opublikowano

Mam pytanko gdzie się przykręca rurkę do manometru w 385, w butlę czy jest gdzieś jakiś trójnik. Na schemacie nie widzę jakoś tego a i w traktorze nie widzę nigdzie miejsca.

Opublikowano

 

nie wiem czy można dodać do odpowiedzi zdjęcie? to bym to narysował dokładnie w paint

 

Można, nigdzie tego nie zabronili

Najpierw wrzucasz na jakiś hosting zdjęć typu http://imageshack.us/ i później kopiujesz tylko linka

Jak możesz to wykonaj schemat Twojej instalacji na pewno się przyda.

Opublikowano

Jak już kolega wcześniej napisał można zrobić to przy pomocy zaworu od przyczepy.

Otrzymujemy wtedy jedno i dwuobwodowy układ hamulcowy.

Ja zrobiłem to jak na zdjęciu poniżej.

Koszt jakieś 120PLN.

Wydajność sprężarki nie ma nic do tego,butle zostają te same.

 

cf7wv4x1cbwqtz1v1z7_thumb.jpg

Opublikowano

odgrzebuję temat bo ciekawi mnie jak do takiego ursusiaka/zetorka (1014) który ma zwykłą instalację hamulcową jednoobwodową chciałby założyć dwuobwodową (tę pierwszą nawet zdemontować) to co musiałby zrobić?

Po prostu ciekaw jestem jak to jest fabrycznie rozwiązane w ciężkich ursusach - ciągnik z instalacją dwuobwodową.

Opublikowano

Witam, kolego fordtw15, masz moze jakis schemat tego podlaczenia bo chce dolozyc do ciagnika uklad dwuobwodowy a za bardzo nie moge zrozumiec z tego opisu, z fory dzieki!

Opublikowano (edytowane)

Heh widzę że ktoś już wszceśniej opracował to co ja sobie wymyśliłem niedawno.

Wie ktoś jakie ciśnienia panują w układzie dwuobwodowym ??

Jeśli chodzi o połączenie to ja to widzę tak:

http://www.fotosik.p...943078d94a.html

Jak kolega fordtw15 tu zagląda to niech potwierdzi. Pominąłem w rysunku zawory szybkiego odpowietrania i ręcznego (tu trzeba by się chyba było wpiąć za nimi do sterowania zaworem od przyczepy). Jak by ktoś potwierdził jeszcze moje wypociny to byłbym wdzięczny. Dlatego też pytam o ciśnienia bo podobno ukłąd jednoobwodowy w ursusach pracuje na 5,9 atm. U mnie w ferdku 255 układ pracuje na 5 atm, z tym że tam trochę inaczej wyglada regulacja ciśnienia, bo na zbiorniku mam 10 atm , a regulacja ciśnienia odbywa się za zbiornikiem i nieco innym zaworem...... takim jakby dwufunkcyjnym i na podobnej zasadzie chce ogarnąć pneumatykę w MF 3070, tyle że na sprężarce od c 385 (bo na sprzęgiełko i można ją wyłączyć) tylko nartwię się czy ona da radę chociaż 8 atm na zbiorniku utrzymac ?? Na reszcie instalacji bym zostawił 5 atm jak mam w 255 tylko czy dwuobwodówka będzie wtedy poprawnie działać

 

 

P.S. Wie ktoś czy na sprężarkę od c385 da się postawić głowiczkę od sprężarki z c330 ?? Mam taką od ciapka ze zdrową głowiczką, ale już pluje olejem, a w tej od c385 zaworki ledwie trzymają

Edytowane przez fubus84
Opublikowano

tylko przy tym rysunku w jednoobwodowym i dwuobwodowym jest takie samo ciśnienie wg mnie tzn jak ustawimy zawór na 8atm to i w jednym i drugim będzie biło do 8 a fubus84 chyba chce pozostawić w jednoobwodowym układzie 4,5-6atm a w dwu mieć więcej (około 8).

Opublikowano

W sumie to to samo co moje, tylko rzeczywiście chyba prościej i narysowane.

Nikita_Bennet nie o to mi chodzi. Instalację chcę budować na zasadzie działania tej z mf255 czyli wszystko będzie działało na 5atm, a chodziło mi o to czy pneumatyka dwuobwodowa będzie poprawnie działać przy tym ciśnieniu. Nie chce mieć różnych ciśnień w układach. Oba by były oparte na 5 atm jak na rysunku IGL.

U mnie zawór regulacji będzie na wyjściu ze zbiornika. Zawór będzie z MF255 czyli od góry regulujemy ciśnienie na zbiornik, a z boku ciśnienie wyjściowe na resztę układu (tu książka MF przewiduje 5 atm).

Narazie walczę z konstrukcją jak zamontować sprężarkę, muszę jakoś to do silnika przykręcić, ale wszystko jest na dobrej drodze

Opublikowano

Witam

muszę zrobić w MTZ 1221.3 instalacje dwuobwodową. Korzystając z rysunku z forum proszę o kilka podpowiedzi:

1. Jaki to jest dokładnie zawór np z przyczepy D46 o którym piszecie?

2. Czy ten zawór będzie podpięty pod pedał hamulca? jeśli nie to skąd sterowanie naciskiem na pedał hamulca?

Czy ta przeróbka będzie pełnoprawnym układem dwu obwodowym? bo jeśli nie to co dokupić ?

 

schematukadudwuobwodowe.jpg

Opublikowano

Witam dolacze sie do tematu odbiegajac lekko od niego. Co jest takiej sprezarce jesli sie ją probuje załączyć a ona wcale nie chce ani zaskoczyc ani nie zgrzytnie nic ? Taki problem mam w ursusie 914

Opublikowano

Witam. Odświeżę trochę temat. Chciał bym zamontować układ dwu obwodowy w ursusie 1014. I prosił bym was o jakis schemat bo te które były tu zamieszczone nie da się już otworzyc. Dziękuję i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez eryk94
      Witam agrofotowiczów mama problem z szóstką brak hamulców . Wymienione pompki hamulcowe na Fragokov , nowy wyrównywacz przewody i cylinderki i mam brak hamulców . Jakby pompki nie chciały podawać płynu na rurki . Bo po odkręceniu przy cylinderkach nawet nie ma ani kropli płynu . Pedały hamulca miękkie przy pompowaniu . Co może być powodem tego ? Nowe części wadliwe raczej chyba nie ? 
    • Przez sqadak
      Witam, chce trochę zwiększyć wydajność pracy pneumatyki w c385 i zaczynam od zaworu i odolejacza (stary zawór potrafi się zacząć i wypuścić powietrze na postoju). Mam w związku z tym pytanko chce założyć zawór taki żeby po nabiciu ciśnienia do układu otwierał się tak (oczywiście zamykając resztę instalacji) że sprężarka będzie sobie luźno biła w atmosferę a nie cały czas dobijała do tych 8 bar (bo tyle chce zrobić, czyli układ 2 obw), wiem że zawór Zetorowski tak ma, ale czy ten z osiemdziesiątki po modernizacji (powiedzmy z metalowym kapturkiem)też tak ma, albo ten: WABCO: 9753034730 czy też działa na tej samej zasadzie? Jak to ogarnę to będę szukał z Zetora cylindra sprężarki 65mm z głowicą z zaworami "blaszkowymi" (podobno po przeróbce korbowodu ma to pasować, pozostanie zrobić mniejsze koło pasowe sprezarki i wyciągnę z tego ile się da. Proszę aby ci co mają założone te zawory i siebie dali znać czy działają one tak jak to opisałem.
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
    • Przez Majstero17
      Panowie, chciałem sprawdzić czy w ogóle mam hamulce w przyczepie d36, podpiąłem je włączyłem sprężarkę od czekałem 3min i chciałem zahamować a tam żadnej reakcji cóż to może być? 
      Czy tu powinien być jakiś drążek i przez to nie ma reakcji? 


    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Problem niby blachy i prosty a jednak.
      Godzinę odpowietrzalem układ bo prawe koło nie hamowało. Myślę że mało płynu bo spojrzałem to nie było widać w zbiorniku. Lewe koło brzytwa trochę nacisne pedał lewy i bierze. Prawy 2 razy papnac  trzeba i wtedy na końcówce bierze koło zatrzymuje dość mocno. Zasilanie dochodzi. Olej tryska bez powietrza z obu odpowietrznikow. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v