Skocz do zawartości
Pawel30

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny

Polecane posty

Pawel30    0

Witam

Chciałbym zamontować w swoim ursusie C385 dodatkowy dwuobwodowy układ pneumatyczny do sterowania hamulcami dwuobwodowymi przyczep .Jakie będą mi potrzebne do tego urządzenia, ciągnik posiada tylko jednoobwodowy układ pneumatyczny , i jak ewentualnie można podłączyć się pod ten układ dodatkowym dwuobwodowym układem. Wiem że będą do tego celu potrzebne dwie końcówki szybko złączy pneumatyczne czerwona i żółta.Jak to wszystko podłączyć żeby działało, czy będzie potrzebny dodatkowy zawór hamulcowy jak przy układzie jednoobwodowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

;[ z tego co ja się orientuję to sprężarka na pewno da radę.. będą problemy z resztą instalacji bo zawór musisz zmienić

a na marginesie poco to robić???? ta przeróbka wyjdzie z 2 tysiące...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fordtw15    0

witam, wcale to nie prawda ze wyjdzie to tyle tyśięcy, można to zrobić w bardzo prosty sposób ja tak zrobiłem i mam system jednoobwodowy i również dwu. to tego całego systemu jednoob. wstawiłem zawór od przyczepy również jednoobwod. a spreżarka spokojnie podoła pod warunkiem że sprawna:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
...a na marginesie poco to robić???? ta przeróbka wyjdzie z 2 tysiące...

 

Ja Ci powiem. Jeżeli ktoś nie jest na VAT i nie bierze sprzętów z MGR/PROW to dobrą sprawą jest zakup U902/912 bo można kupić za grosze w niezłym stanie. Często też jest tak że w gospodarstwie jest w dobrym stanie taki ciągnik a został kupiony nowy ciągnik z przednim napędem. Nowy ciągnik idzie do prac w polu bo ma przedni napęd a co zrobić z taką osiemdziesiątką którą każdy były pracownik PGRu umie jeździć? Wielu rolnikom żal je sprzedawać bo ceny są śmieszne a dbali o te ciągniki i są w dobrym stanie. Po prostu dają je do transportu, szczególnie jak jeszcze ma koła R38 z tyłu. Wystarczająco wygodny, coś tam uciągnie no i części dostępne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

tak dokładniej to działa to tak:

-hamulec jednoobwodowy polega na tym ze do przyczepy cały czas idzie powietrze, w momencie hamowania powietrze jest odcięte, następnie w przyczepie jest zawór do którego idzie przewód, powietrze przechodzi przez ten zawór i wędruje do zbiorników, gdy ciśnienie(dopływ) zostanie odcięte czyli moment hamowania, zawór w przyczepie otwiera się i powietrze ze zbiorników wędruje do siłowników hamulcowych i przyczepa hamuje.

-hamulec dwuobwodowy polega na tym ze jest zmieniony zawór w przyczepie do którego idą 2 przewody, jeden daje cały czas ciśnienie a drugi daje ciśnienie w momencie hamowania i zawór robi to samo co w jednoobw.

Ja w swojej instalacji wykorzystałem zawór od przyczepy z układem jednoobwodowym, podłączyłem to tak:

ze sprężarki do odolejacza, regulator ciśnienia, dalej trójnik i jeden do zbiornika a drugi do tego zaworu co odcina powietrze, tego co jest podłączony pod pedał hamulca(wskazówka ten zawór jest zbudowany tak ze z jednej strony odcina powietrze po wciśnięciu ham. a druga strona nie odcina tylko przekazuje ciśnienie na zewnątrz wiec żeby to było dobrze to tą odcinająca strona trzeba dać ciśnienie, czyli do sprężarki)drugi przewód od tego zaworu dałem do zaworu tego od przyczepy, w miejsce zasilania. Następnie ze zbiornika prosto do szybko złącza na przyczepę jako zasilanie(czerwona złącze), drugie szybko złącze(żółte) podłączyłem do zaworu tego od przyczepy wstawionego do ciągnika w miejsce gdzie orginalnie podłączony jest przewód do siłowników hamulcowych przyczepy. Trzeci przewód od tego zawora powinien iść do zbiornika no i oczywiści ze zbiornika dałem wąż do zegara, można również podłączyć sobie do tego wszystkiego układ jednoobwodowy i wtedy w ciągniku mamy dwa układy a można to zrobić dając trójnik przy tym zaworze odcinającym w ciągniku i dać go do szyb kozłącza na układ jednoobwodowy. Starałem się jasno to wytłumaczyć, jeżeli ktoś ma jeszcze pytania to doradzę, proszę pisać wtedy:) pozdrawiam

nie wiem czy można dodać do odpowiedzi zdjęcie? to bym to narysował dokładnie w paint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Mam pytanko gdzie się przykręca rurkę do manometru w 385, w butlę czy jest gdzieś jakiś trójnik. Na schemacie nie widzę jakoś tego a i w traktorze nie widzę nigdzie miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRZYSZTOF78    0

Kolego Fordtw15 możesz podać jakiś namiar do siebie zainteresował mnie ten pomysł i rysunek by się przydał,pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DANIEL    1

 

nie wiem czy można dodać do odpowiedzi zdjęcie? to bym to narysował dokładnie w paint

 

Można, nigdzie tego nie zabronili

Najpierw wrzucasz na jakiś hosting zdjęć typu http://imageshack.us/ i później kopiujesz tylko linka

Jak możesz to wykonaj schemat Twojej instalacji na pewno się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Jak już kolega wcześniej napisał można zrobić to przy pomocy zaworu od przyczepy.

Otrzymujemy wtedy jedno i dwuobwodowy układ hamulcowy.

Ja zrobiłem to jak na zdjęciu poniżej.

Koszt jakieś 120PLN.

Wydajność sprężarki nie ma nic do tego,butle zostają te same.

 

cf7wv4x1cbwqtz1v1z7_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

odgrzebuję temat bo ciekawi mnie jak do takiego ursusiaka/zetorka (1014) który ma zwykłą instalację hamulcową jednoobwodową chciałby założyć dwuobwodową (tę pierwszą nawet zdemontować) to co musiałby zrobić?

Po prostu ciekaw jestem jak to jest fabrycznie rozwiązane w ciężkich ursusach - ciągnik z instalacją dwuobwodową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nigger   
Gość nigger

Witam, kolego fordtw15, masz moze jakis schemat tego podlaczenia bo chce dolozyc do ciagnika uklad dwuobwodowy a za bardzo nie moge zrozumiec z tego opisu, z fory dzieki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    11

Heh widzę że ktoś już wszceśniej opracował to co ja sobie wymyśliłem niedawno.

Wie ktoś jakie ciśnienia panują w układzie dwuobwodowym ??

Jeśli chodzi o połączenie to ja to widzę tak:

http://www.fotosik.p...943078d94a.html

Jak kolega fordtw15 tu zagląda to niech potwierdzi. Pominąłem w rysunku zawory szybkiego odpowietrania i ręcznego (tu trzeba by się chyba było wpiąć za nimi do sterowania zaworem od przyczepy). Jak by ktoś potwierdził jeszcze moje wypociny to byłbym wdzięczny. Dlatego też pytam o ciśnienia bo podobno ukłąd jednoobwodowy w ursusach pracuje na 5,9 atm. U mnie w ferdku 255 układ pracuje na 5 atm, z tym że tam trochę inaczej wyglada regulacja ciśnienia, bo na zbiorniku mam 10 atm , a regulacja ciśnienia odbywa się za zbiornikiem i nieco innym zaworem...... takim jakby dwufunkcyjnym i na podobnej zasadzie chce ogarnąć pneumatykę w MF 3070, tyle że na sprężarce od c 385 (bo na sprzęgiełko i można ją wyłączyć) tylko nartwię się czy ona da radę chociaż 8 atm na zbiorniku utrzymac ?? Na reszcie instalacji bym zostawił 5 atm jak mam w 255 tylko czy dwuobwodówka będzie wtedy poprawnie działać

 

 

P.S. Wie ktoś czy na sprężarkę od c385 da się postawić głowiczkę od sprężarki z c330 ?? Mam taką od ciapka ze zdrową głowiczką, ale już pluje olejem, a w tej od c385 zaworki ledwie trzymają

Edytowano przez fubus84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

tylko przy tym rysunku w jednoobwodowym i dwuobwodowym jest takie samo ciśnienie wg mnie tzn jak ustawimy zawór na 8atm to i w jednym i drugim będzie biło do 8 a fubus84 chyba chce pozostawić w jednoobwodowym układzie 4,5-6atm a w dwu mieć więcej (około 8).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    11

W sumie to to samo co moje, tylko rzeczywiście chyba prościej i narysowane.

Nikita_Bennet nie o to mi chodzi. Instalację chcę budować na zasadzie działania tej z mf255 czyli wszystko będzie działało na 5atm, a chodziło mi o to czy pneumatyka dwuobwodowa będzie poprawnie działać przy tym ciśnieniu. Nie chce mieć różnych ciśnień w układach. Oba by były oparte na 5 atm jak na rysunku IGL.

U mnie zawór regulacji będzie na wyjściu ze zbiornika. Zawór będzie z MF255 czyli od góry regulujemy ciśnienie na zbiornik, a z boku ciśnienie wyjściowe na resztę układu (tu książka MF przewiduje 5 atm).

Narazie walczę z konstrukcją jak zamontować sprężarkę, muszę jakoś to do silnika przykręcić, ale wszystko jest na dobrej drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kufcio    2

Witam

muszę zrobić w MTZ 1221.3 instalacje dwuobwodową. Korzystając z rysunku z forum proszę o kilka podpowiedzi:

1. Jaki to jest dokładnie zawór np z przyczepy D46 o którym piszecie?

2. Czy ten zawór będzie podpięty pod pedał hamulca? jeśli nie to skąd sterowanie naciskiem na pedał hamulca?

Czy ta przeróbka będzie pełnoprawnym układem dwu obwodowym? bo jeśli nie to co dokupić ?

 

schematukadudwuobwodowe.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vw141998    12

Witam dolacze sie do tematu odbiegajac lekko od niego. Co jest takiej sprezarce jesli sie ją probuje załączyć a ona wcale nie chce ani zaskoczyc ani nie zgrzytnie nic ? Taki problem mam w ursusie 914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ludzik    0

Witam. Odświeżę trochę temat. Chciał bym zamontować układ dwu obwodowy w ursusie 1014. I prosił bym was o jakis schemat bo te które były tu zamieszczone nie da się już otworzyc. Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

HZS-4 będzie tańszy. HZS-2 również można wykorzystać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×