Skocz do zawartości
yacenty

Jak odpiąć dolny zaczep - HITCH

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zaczep
yacenty    557

Hej

z racji tego ze mój ciągnik to anglik to ma zamontowany dolny zaczep HITCH (taki duzy hak), chciałbym go upuścić i zmienić koncówką na taką bardziej kontynentalną, niestety mam z tym problem.

Poczytałem w instrukcji i wynika z niej ze procedura jest banalnie prosta:

1. wciagamy siłownik od zaczepu na maxa

2. podnosimy tylny tuz na maxa do góry.

3. ciagniemy za rączkę w kabinie od HITCHa tak aby zwolnić zamek,

4. po tym zaczep delikatnie opada. Opuszczamy TUZa w dół

 

i juz mamy dostep do zaczepu.

Niestety u mnie zatrzymuje sie na punkcie 3 - raczka wychyla się tylko troszkę - zapadka ponosi sie tylko troszke - wydaje mi się ze gdzies tak na ok 1/3 swojej możliwości i zaczep się nie zwalnia

Sworzeń który jest przy zaczepie nie zmienia położenia a wydaje mi się ze powinien się schować do srodka.

Co wy na to? Moze jakaś sprężyna zardzewiała? Jak się ze to zabrać aby nić nie uszkodzić?

 

Pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Ja mam podobny system w Zetorze 3320 to trzeba sporą "siłę" do rączki przyłożyć, żeby zaczep zwolnić i żeby opadł.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

poki co boje sie asa uzywać aby czegos nie połamać nie pourywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukasz1987    57

My też się baliśmy ale znajomy nam powiedział, że to z życiem trzeba i się udało. Nie wiem możliwe, że u Ciebie jest inaczej.

Yacenty mam do Ciebie pytanie, założyłem temat ale nikt nie odpisuje, gdzie jest Encyklopedia Agro-Foto, bo już od pewnego czasu jej szukam i nie mogę znaleźć :unsure: . Pytałem się dwóch modów, jeden nie odpisał a drugi powiedział, że nie wie, w starej szacie wiedział a w nowej już nie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

wiki nie ma od czasu przejscia na system 3.0 ale to juz było pisane gdzie indziej

czyli co twierdzisz ze to trzeba ciągnąć na siłę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Yacenty próbowałeś po odblokowaniu uderzyć lekko w ten hak. Ja mam tak u siebie w MF odblokuje zaczep a on troszeczkę opadnie.Lekko trące zaczep i opadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

nie da się pociągnąć wajchą do końca - tak jakby jakas sprężyna była zardzewiała czy coś, próbowałem stukać w sworzeń który blokuje hitcha - schował się kilka mm i to wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Pamiętaj-nic na siłę !-weź po prostu większy młotek biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

pytanie tylko czy sie nie rozleci, bo tak czy inaczej dolny zaczep jest mi potrzebny - musze tylko zmienić hak na taki zwykły - nie wiem jak sie fachowo nazywa - jak jest w 3p, czy innych podobnych ursusach, tak aby ciagnać prase i rozrzutnik do obornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Zwie się zaczep polowy, chyba :unsure: Szkoda, ze nie ma Encyklopedii. Ciężko jest cokolwiek doradzić w nie swoim sprzęcie, My po prostu zaparliśmy się w kabinie i popchnęliśmy wajchę do przodu ( w stronę tyłu kabiny) i zaczep opadł. siedząc na fotelu tego zrobić nie można za ciężko. Jakby co to Ja nic nie proponuję na siłę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

polałem troche WD, pociagałem, postukałem młotkiem

za tydzien uzyje wiecej siły :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Może masz rację, że zaczep się zastał i nie chce puścić. Spróbuj przemyć wszystkie łączenia sworzni itp. myjką wysokociśnieniową i dopiero WD40 + smar w sprayu.

Albo puknij młotkiem w zapadkę (o ile jest dostęp) - w 3512 czasem pomaga. W zetorze 5211 wystarczy przycisnąć ręką mocowanie łącznika centralnego przy ciągniku (troszeczkę wyżej podnoszą się ramiona) i zaczep momentalnie spada z haków.

 

EDIT: Spóźniłem się z młotkiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin6530    1

jak masz premiumkę to wejdz w meni komputera i ustaw podnośnik na mx wtedy podnieś i odblokuj musi pujść nie zapomnij wsunąć siłownika i niczym niepukaj to głupota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

może rzeczywiście coś przyrdzewiało lub za nisko Podnosisz hak

najlepiej we dwóch jeden niech ciągnie tą linkę a drugi nich podniesie jeszcze hak ręką lub łyżką czy cuś te zabezpieczenie wciska :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuj z zawleczkami, może jest jakiś bolec. W Zetorze też jak nie wyciągnę bolca to dźwignia w kabinie idzie do 1/3 i dalej nic.

 

Chyba że ci ktoś tego hitch'a zaspawał :lol: ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

zapomniałem napisac

podnosnik na maxa do góry - WD40 po wszystkich elementach ruchomych, do tego kilowy AS i jechana.

po Chwili odpuściło - ale dalej brakowało ok 2mm, mimo ze linka już była schowana w pancerzu, dupiero dopchałem lekko ręką - ojciec zablokował sworzeń dłutkiem, poddnosnik w dół i gra gitara :-)

oczywiscie cała masa syfu i rdzy - to pewnie trzymało sprężynę w zaczepie. teraz działa jak trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×