Skocz do zawartości
Mareczek78

Filtr powietrza - udoskonalenie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mareczek78    1

No ciekawe czy moderator forum nie usunie postu, ale ryzykuję - umieszczenie w forum z kabinami myślę, że spowoduje mniejszą czytalność postu, stąd moja decyzja.

Moj patent - blacha osłaniająca filtr powietrza, by filtr ciągnął powietrze tylko z góry - po części ogranicza to zaplewienie i zakurzenie filtra - ja mam dwa wkłady, jeden czysty od rana, drugi zakładam po obiedzie i w drogę.

 

Natomiast ostatnio podejrzalem ciekawy patent - warunek (choć może niekoniecznie) posiadanie kabiny.

Od filtra powietrza przeprowadzona rura do kabiny. Czyli krótko mówiąc silnik zasysa powietrze z kabiny operatora, ciągnie przez to mniej zaplewione powietrze a po drugie wyciąga powietrze nagrzane przez szyby wynikiem czego będziecie mieli w kabinie chłodniej.

Gość co to ma mówi,że filtr czyści 2x w sezonie

Co wy na to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    0

No niezłe rozwiązanie :unsure: Żeby tylko operatorowi powietrza do oddychania nie brakło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomi217    1

OK wszytko dobrze patent Ok lecz jest ale, czym powietrze cieplejsze wzrasta łatwośc wybuchu mieszanki to jest dobre nawet bardzo lecz gdzy powietrze bedzie za ciepłe wtedy wzrasta bardzo obciążenie silnika przez duzo silnieszy wybuch mieszanki.

Bo jak napisąłeś to powietrze z kabiny a wiadomo ze zawsze jest tam duzo Cieplej niz na dworze tym bardzije w latoo.

ALE to tylko moje uwagi pomysł ogólnie spoko Pozdro :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Hmm teraz tak sobie pomyślałem a jak by zamontować wycieraczkę samochodową czy tam od ciągnika na tej siatce co jest przed chłodnicą. Jak myślicie pomogło by to coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W moim JD mam założony filtr od bizona ale robot robi ten kominek z separatorem (cyklonem biała puszka)wkład filtra czyszczę 2-3razy na sezon przy 60ha koszenia,puszkę raz dziennie. pict0674t.th.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomi217 ale jeżeli powietrze idzie normalnie z filtrów(w moim przypadku z dwóch bo mam turbo) to i tak jest chłodniejsze niż temperatura nagrzanego silnikabo 80 stopni to ma sama woda... czyli wg mnie można spokojnie zakładać sobie taka "klime" ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi217    1

Po napisaniu tego poprzedniego posta pomyślalem a po co montują intercool-er czyli chłodnica powietrza więc ciepłe powietrze niejest chyb za dobre tak sobie myśle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

tomi217 - co tak się uparłeś na to ciepłe powietrze - z piekarnika go przecierz nie pobierasz.

Po pierwsze to rozgrzany silnik równierz emituje ciepło - wystarczy stanąć nad nim a nie sposób temperatury nie poczuć - więc filtr powietrza równierz zaciąga część tego już podgrzanego ciepłego powietrza.

Po drugie - o ile w tej kabinie może być cieplej przy włączonych nadmuchach (myślę że może 5 stopni?)więc dla silnika to nie ma myślę większego wpływu (tylko tak sobie myślę)

Po trzecie - jeśli wyciąga ci to ciepłe powietrze to praktycznie nie zdąży ci się ono w kabinie nagrzać - no chyba że w południe robisz przerwę obiadową ;[. A nie zdąży z tego względu że:

silnik sw 400 ma 6540 pojemności. Przyjmijmy nawet że w trakcie jednego odrotu wału zassał 5 litrów powietrza a obroty silnika przy koszeniu wynoszą 2100 wiec prosty rachunek : 5*2100=10500 lirtów powietrza na minutę. A więc ponad dziesięć kubików na minutę, a kabina - niech ma objętość 3-4 kubików (wiecej pewnie nie ma)

A wiec w ciągu niechby 20-30 sekund powietrze znacząco się nie podgrzeje

 

Oczywiście ciepłe powietrze jest bardziej rozrzedzone no i po to stosowany jest intercool-er. Myślę jednak, że w moim opisywanym patencie różnicy spadku mocy nikt nie odczuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mareczek78 ma rację i tak jak ja wcześniej pisałem że to powietrze co podgrzeje (tyle co nic) to nie zrobi żadnej różnicy silnikowi... a jak myślicie ? skoro mam rekorda to podłączyć tą klime z jednego filtra czy z dwóch ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Witam Rok temu kupiłem bizona i wyczyściłem cała obudowę wewnątrz filtra myjką. Podczas mycia z cyklonów wylatywał zeschnięty kurz. Całość wysuszyłem i zmontowałem .Jakież było moje zdziwienie w żniwa kiedy okazało się że wkład filtra jest czysty a po całym dniu pracy syf znajduję się w dolnej misce filtra. Zrobiłem to również w starym bizonie lecz tam kurz niestety nie osiadał w misce lecz na filtrze papierowym. Mam pytanie jak jest u was?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

no wlasnie u mnie jest podobnie kupilem nawet dolna nowa miske (droga byla) i niestety tez kurz sie nie zbiera tylko na filtrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

A może macie te tunele pozapychane. Patrzeliście sprężarką je przedmuchać? Z tego co pamiętam to chyba każdą sekcje tego filtra idzie rozłożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja w 56 po dniu pracy mam w misce może i ponad litr kurzu a na filtr czyszczę 2-3 razy na 100ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi217    1

Ja nie mowie NIE dla twojego pomysło moze byc bardzo przydatny i ułatwiajacy prace w zniwa.

LEcz tylko mowie co mi się przypomniało i tylko moiwe jak to jest z tym ciepłym powietrzem ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomi217 chyba założe sobie tą klime bo mam 2 nowe filtry to mie zaszkodzi a jak sie będzie spisywać to wam powien w czerwcu jak męde kosił trawe na nasienie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi217    1

hehe mi to i tak ten patent się nie przyda bo mam E-514 ^^ od tygodnia i niezły nawiew w nim jest wiec nie bede kombinował :P Ale moze zda egzamin napisz jak Ci się spisze ten wynalazek jak wypróbujesz. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metall666    0

Ja mam wstawiony suchy filtr powietrza od autosana, wygląda jak beczka 50 litrowa, i silnik się nie dusi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krousik09    2

maxiben oczysc dobrze filtr wydmuchaj resztki kurzu ze srodka i caly dol miski wysmaruj Superolem (smaruj delitatnie tak by nie plywalo tam a cala miska byla mokra) ;)U mnie sie to sprawdza... filtr czyszcze raz na 5 dni po 10ha dziennie koszenia a dol miski sucha szmatka wystarczy wytrzec mam nadzieje ze pomoglem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    2

Koledzy-ja gdzieś to pisałem już na forum.Kurs w Kwidzynie mnie tego nauczył.Na wlot powietrza zakłada się damską ponczoche i żywotność filtra diametralnie wzrasta.Tylko to ma być typowa ponczocha,a nie siatka lub burdelówka. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten patent z tym zasysaniem powietrza z kabiny do silnika moim zdaniem jest ok tylko... Czy aby w kabinie nie zrobi się bardziej głośno? Myślę, że może być słychać takie dudnienie od silnika. Ale nie wiem bo nie mam takiego czegoś. Na przyszły sezon zakładam kabinke nową do Z056 bo dwa sezony latałem bez i troszkę kurzu mam już dosyć ;[ i nie wiem czy nie spróbuje z tym patentem. Głównie mi chodzi aby było chłodniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Niezłe patenty macie Panowie na te filtry ;[

a jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu tych filtrów jest zastąpienie ich profesjonalnym filtrem firmy Mann Filter, takim jaki montowali w Płocku do rekordów po roku 2000.

Ja mam taki i czyszczę go raz lub dwa w sezonie jak mi się przypomni a mimo to filtr zachowuje swoje właściowości bo posiada również czujnik zapchania który jeszcze nigdy mi się nie włączył.

Filtr ten posiada funkcję samooczyszczania połączonego z rurą wydechową i zawsze pozostaje czysty.

Mam go już z 7 lat i jestem bardzo zadowolony, jedyną jego wadą jest koszt wkładów ok 140zł za komplet(bo filtr jest dwustopniowy)ale ja ich jak dotąd jeszcze nie wymieniałam bo nie było takiej potrzeby. Jednak koszt tego filtra z nawiązką rekąpensuje skróconą codzienną obsługę silnika sprowadzającą się do kontroli stanu oleju i płynu chłodniczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm ale mnie kusi zrobić te zasysanie z kabiny którą będe zakładał, tylko nie wiem jak będzie z hałasem w środku, czy nie będzie głośniej, może jakieś sugestie użytkowników takiego patentu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×