Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam :)

 

Jeśli bym chciał złożyć tarcze od C-330 to musze wymienić wałek sprzęgłowy? Co jeszcze trzeba wymienić oprócz tego? Czy duży będzie koszt?

 

 

Pozdrawiam Rolnik122894

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak, musisz wymienić wałek sprzęgłowy, jeżeli wcześniej nikt tego nie robił - inne frezy. Tarcze sprzęgłowe najlepsze robi firma Ursus Chełmno.

 

Wałek

Tarcza I stopnia

Tarcza II stopnia

 

P.S Istnieje jeszcze jedna droga - przenitowanie okładzin, ale wg. mnie lepiej dać nowy wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kielbasa    1

No tak, wałek i tarcze. Wiem, bo sam to przerabiałem. Dziadek dawno kupił ten wałek i siedział do remontu - wtedy go założyliśmy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

jak się okazuje nie tak do konca -bo sa 3 rodzaje wałków sa znaczące róznice -jak sie okazuje na tym się nie kończy bo trzeba tez wymienić zębatki 3 sztuki -U mnie w okolicach poddaly sie 3 osoby -zrezygnowały-wieczor pokaze jak ja to rozwiazałem fotki-mam nowe kompletne sprzegło C-325A -wieczór zapodam pliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Juz dość dawno chciałem rozwiążać problem sprzegła w C-325A -brak części tarcze 1-2 stopień oraz mocowanie ich na uchwytach kosza skrzyni -frez kwadrat. zakup oryginalnych czesci graniczy z prawdziwym cudem ze względu na mocowanie.Sama wymiana wałka nie rozwiązuje problemów .Raz podjęte dzialanie podmiany wałka od Ursus C-330 skonczyły sie fiaskiem -jak się okazuje sa 3 warianty wałka dotyczy tarczy napędowej pomijam tarcze od napędu WOM. NBa podstawie informacji które posiadam 3 osoby podjeły się tego .....z kompletnym fisakiem wymiana dodatkowych częsci zębatek w skrzyni...złożyć się udało ale tz chrupanie dało sie we znaki... powrót do poprzedniego stanu i...zabawa z przebijaniem okładzin itp...bo jak się okazuje nie jest to takie proste ....owszem można ale...bez gwarancji ze to bedzie dość długo działało -centryczność nabitych okladzin oraz fachowe zanitowanie-był przypadek ze sie poprostu rozleciało...

 

527213.jpeg

527214.jpeg

527215.jpeg

527216.jpeg

 

 

Wiec pozostał problem ...jak to uratować ..zadzwoniłem do ZSM "URSUS" Sp. z O.o Chełmno p.Kłośiński dzef działu sprzedaży .Po długiej rozmowie otrzymałem propozycję ze pomogą przebicie okładzin oraz pomoc z całym dociskiem... . Po wstępnych oględzinach mojego docisku doszłem do wniosku ze wiele tu sam nie zwojuje - mozna kupić obudowe -koszt ok 185 zł i sprezyny i łapki ..docisk zeliwny ale to juz drastycznie koszt wzrasta - sam docisk był ratowany przez mojego tescia domowymi sposobami ale nie tak jak potrzeba...a czas gonii trzeba w koncu problem raz na rzawsze załatwić.Wysłalem wszystko co dotyczy sprzęgła do ZSM Chełmno i po niedługim czasie -dostałem nowe sprzegło kapitalny remont :unsure:.

 

Oceńcie na Fotkach ponizej - całe nowe koszt z wysłamniem regulacją 450 zł wiem ze pochodzi lata ..w moim zabytku ;))

 

527217.jpeg

527218.jpeg

527221.jpeg

527222.jpeg

527223.jpeg

 

 

Jak sami widzicie pomimo wydatku mamy uratowane sprzegło z czego sie cieszę - zebatki na tarcze mialem w dobrym stanie -a tarcze zrobili nowe:))

 

Jesli ktoś ma zapytania co i jak zachęcam do dyskusji -niebawem pojawi sie film całego remontu Ursus C-325A

 

 

 

Jeszcze raz składam Podziekowanie za pomoc w reanimacji sprzegła

dla

Zakłady Sprzętu Mechanicznego

"URSUS" Sp. z o. o.

ul. Słowackiego 3a

86-200 Chełmno

p.Kłosiński Henryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Brawo za wykonanie i chęci. U mnie był wsadzony nowy wałek sprzęgłowy przy remoncie, bo była kapitałka i tak się ze skrzynią robiło to zostało wymienione co trzeba i gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    94
Napisano (edytowany)

krakowskie centusie nie zal wam kasy na remontowanie takich gratow,ktore dawno powinny byc na zlomie lub w muzeum rolnictwa,nie szkoda zdrowia i czasu na robote takimi mocarzami,jak pomysle ze mialbym orac znowu 30 to mi sie drut w kieszeni prostuje.chyba ze jestescie malorolnymi chloporobotnikami i macie z czego dokladac do hobby .bo u nas takich to 99% :unsure: :P;)

 

Prowokowanie do kłótni - %

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Jacus weź se koło i p*****j się w czoło ! Jak masz takie gadki wstawiać to się lepiej nie odzywaj! ;)

Elektrotech wielki szacunek dla ciebie i ludzi którzy tak jak Ty ratują polskie stare maszyny i ciągniki!Takie działania napełniają mnie optymizmem ! :unsure:

A i szacunek za podejście do problemu należy się dla ludzi z "URSUSA".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Kolego jacus, weź zastanów się co piszesz i po drugie nie obrażaj. Na 2.5 ha ziemi ma ktoś kupować kij wie jaki ciągnik? Nawet nie o to chodzi, może ktoś chcę sobie zachować maszynę w bardzo dobrym, oryginalnym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Zgadza sie ze stare -złomowisko powinno mieć inne miejsce niz w polu...ale szanuje sie to co sie ma-niestać mnie na nowe ... niemniej bardzo cieszy jak stare jest jare-zwlaszcza jakbym pokazał tryby w skrzyni biegów..jak fabryka ..stal jakich mało ...

 

ponizej to co zostalo po starym sprzegle

 

527401.jpeg

527402.jpeg

 

 

juz niebawem koniec remontu :unsure: ponizej kawalek histori z remontu...pózniej bedzie piekna prezentacja jak sie to zaczeło.....

 

527406.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

A możesz mi powiedzieć czy masz miskę olejową w "plecaku" podnośnika, czy ssak pompy jest wstawiony do skrzyni? Ja kiedyś to będę chciał rozebrać i zobaczyć tam bo dziadek nie pamięta co i jak. U mnie też większość rzeczy przy remoncie w moście i skrzyni została stara. Jakby nie to, że ten ciągnik był kupowany w "ciemno"(już był dowalony przy kupnie w 1985) to by dzisiaj inaczej wyglądał, zresztą jakbym się nim ja zajmował to by tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

tak-podnosnik ma swoją miskę pod obudową podnosnika-nie bierze oleju ze skrzyni-olej czysciutki-pompa sawna jest połaczona wężem gumowym z zbiornikiem

 

Fotek niemam ale mogę rozrysować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Wiem jak to wygląda. Chciałem się tylko dowiedzieć jak jest w Twoim przypadku. U mnie od sprzęgła po zwolnice, miska olejowa i przednia oś jest od C-328 z 1965, a silnik był nowy z POM-u w 1985. Ale przednia oś na wiosnę kończy swój żywot u mnie, bo są gwinty na czopach sworzni zwrotnic oberwane i luz na łożyskach. Będzie założona okrągła od C-330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

U mnie oś jest juz okrągła z mocowaniem na 4 sróby bo miska jest inna jak w C330 i maska 30-stki

ps

oś nie wytrzymala luzy -ciagłe napawanie tez nic nie dawało -musisz dokupić drązki i nowe gałki -zwlaszcza te od układu kierowniczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

krakowskie centusie nie zal wam kasy na remontowanie takich gratow,ktore dawno powinny byc na zlomie lub w muzeum rolnictwa,nie szkoda zdrowia i czasu na robote takimi mocarzami,jak pomysle ze mialbym orac znowu 30 to mi sie drut w kieszeni prostuje.chyba ze jestescie malorolnymi chloporobotnikami i macie z czego dokladac do hobby .bo u nas takich to 99% :unsure: ;):P

 

Prowokowanie do kłótni - %

 

Nie wszystko robi się dla pieniędzy, bo żyć i pracować dla pieniędzy to TYRANI, trzeba też coś mieć od życia.

Niejeden wypije piwo, drugi pójdzie do kina, trzeci da sobie w żyłę i każdy uważa że robi dobrze, i nie widzę tu nic dziwnego w naprawie wykonywanej przez "elektrotech" po prostu szacunek z mojej strony dla takich ludzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Kolego elektrotech, u mnie też inna miska - ta od 28. Ale zrobię takie wzmocnienie jakie podsunęła mi pewna osoba. Tam gdzie przykręcasz do skrzyni podpory od oryginalnej osi od 328 bierzesz stary drążek kierowniczy(do okrągłej osi trzeba inny) przyspawujesz do blachy. Wiercisz w niej dziury i przykręcasz do skrzyni, a drugi koniec drążka do wspornika. Potem poproszę owego kolegę o zdjęcia, to Ci pokażę. Sorry za małe zboczenie z tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

wiem -myślałem o tym ale jak w orygiunale było na 4 to tez teraz jest:)) solidnie skręcony nie powinno się nic wydarzyć ale.... to też sposób na ochronę miski olejowej:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

był podczepiany troll -ale ja tego nie widziałem ..a tak to w zasadzie bardzo mało używany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Hmm, w oryginalne miałeś na 4 śruby, ale były boczne podpory do tego. :unsure: Ty też masz takie wrażenia, że jest mocniejsza od C-330?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

podpór nie było jak go widziałem pierwszy raz ,napewno pod górę szybciej kręci niź C-330 inne przełożenie:) 30-stka zdycha a on kreci i kreci i kreci :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

SZACUN. Jak sie okazuje mozna cos zrobic i to za relatywnie niewilkie pieniadze.  450 zl za nowe sprzeglo- tanio. Do samochodu po tyle chodza. Masz na garancji i jak oryginal. To lubie. Swoja droga przerobka na wlasna reke pewnie taniej by nie byla.

 

I SZACUN dl aludzi z Chelmna. Ze sie postarali i pomogli. Przeciez mogli powiedziec- odczep sie Pan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×