Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
majkelcio

sprzęgło do wałka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
majkelcio    0

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaszz110    2

@ majkelcio o jakie sprzęgło ci chodzi???????????????

przy kierownicy masz wajche którą włącza sie wom

pod siedzeniem jest wajcha <koło hamulca ręcznego> którą włączasz wałek i ją jak przestawiasz to zgrzyta ???????? czy tak?? a na jakich obrotach to przestawiasz???

tam sie robi zależny i niezależny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    595

zetor 8011 a ursus powyżej c 385 to jedno i to samo,kolega ma u 902 to WOM załącza dźwignią przy kierownicą bez żadnego sprzęgła ,miał podobne problemy ale to była wina pompki hydraulicznej [womu]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

majkelcio po prostu wysiadła ci mikropąpka jeżeli masz sprawny wzmacnicz momentu czyli półbiegi i załanczanie wałka i przedni napęd ale ty go nie posiadasz... u mnie w 12145 jest tak samo bo jak kupiłem ciągnik to wzmacniacz momentu miałem zaspawany i musisz zejść na bardo niskie obroty silnika żeby z delikatnym zgrzytem załączyć wałek i musisz to zrobić szybko :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkelcio    0

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :blink:

Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że przy kierownicy są obroty wałka. ale nie będę się sprzeczać, w końcu mam od niedawana ten ciągnik....:huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

obroty wałka to sobie ustawiasz tym ile mu dasz w po konikach lub z lewej strony pod kabina jest takie denko które sie odkręca i zmienia obroty z 540obr na 1000obr lub z 1000obr na 540obr\min

 

slawek3220 twój kolega załącza przy kierownicy bo ma cały czas włączony pod siedzeniem ale jeśli sie go nie używa instrukcja mówi ze trzeba wyłączać

a zgrzytać ma zapytaj się mechaników o to najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

U mnie to jest tak w 914 że musze go zgasić i wtedy właczyć przekaźnik tą gałką pod siedzeniem i potem już operje tym przy kierownicy ale tak to jak jest zapalony to to pod siedzeniem nie chce sia właczyć;/ tylko zgrzyt i nic wiecej;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    16

Niestety zgrzytanie to normalne wałek jest załanczany bezpośrednio tryb w tryb bez synchronizatora i zgrzyta.Trzeba tak jak kolega wyżej przy gaszeniu silnika, gdy już prawie gaśnie załączyć wałek i potem sterować dźwignią przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkelcio    0

nie wiem czy nie będę zbanowany ale zapytam czy na wolnych obrotach słychać u was łożysko oporowe?? Bo u mnie tak i nie wiem czy to jakiś poważny problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

u mnie w 8111 nic nie słychać i to samo jest w 12145 którego nie włączałem już od 5 lat bo ma ustawione 1000obr których nie używam :D

a zgrzytać będzie ja włączam na wolnych obrotach 300-500 i go nie gasze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

Skoro temat o WOMie w zetorach to może mi ktoś dokładnie opisać jak zmienia się prędkość obrotową wałka z 540 na 1000, bo do kosiarki by się przydało 1000 obrotów a nie wiem dokładnie jak. Coś słyszałem o zmianie wałka tego pod kabiną, a raczej obrocie jego w drugą stronę, ale nie wiem czy to prawda. Może wypowie się ktoś kto zmieniał prędkość. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Tak z prawej strony jest dekielek (fasolka) przykręcony na 2 śróbki M8 (13 klucz) za nim siedzi wałek jak go zamienisz z tylnym wałkiem otrzymasz 1000 obr/min, lub jeżeli go nie ma to masz 540 obr/min wsadź tam pręt coś koło fi 30 tak aby przesunąć dźwignię tym prętem i już będziesz miał 1000 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez nradek96
      Witam, mam problem z WOM w Zetorze 16145. Zakupiłem bronę aktywną i bez obciążenia działał w porządku, a gdy zaczyna pracę w ziemi to się zatrzymuje. Wymieniłem już tarczki na sprzęgle WOM i znajomy powiedział mi żeby sprawdzić ciśnienie na rurkach które wchodzą do sprzęgła. Na wolnych obrotach wychodziło 2 atmosfery, a na wysokich około 8 więc wymieniłem mikropompkę i teraz na wolnych jest 4, a na wysokich ponad 10. Podobno na wolnych obrotach powinno być 10 atmosfer. Dokręciłem 3 obroty zawór na rozdzielaczu pod pokrywą skrzyni i też nie ma różnicy. Uszczelniłem też wszystkie przewody, aby nigdzie nie było wycieków. Podejrzenie pada na ten właśnie rozdzielacz, ale tani on nie jest dlatego pytam czy ktoś ma pomysł gdzie jeszcze można poszukać przyczyny? 
    • Przez Soltys85
      Witam. Na łączeniu pomiedzy tylnim mostem a skrzynia cieknie całyczas olej dodam ze było to robione juz dwa razy, raz była dawana zwykła uszczelka raz specjalny silikon. Przy ciagniku jest tur, pod ciagnikiem jest wzmocnienie a i tak sruby sie luzowały za pierwszym razem, za drugim razem juz nie ale i tak cieknie. Teraz bede go rozbierał bo nie działa mi wom jak to uszczelnic żeby juz był spokój ?? Jaka dac uszczelke? Co zrobić zeby sróby sie nie luzowały??
    • Przez Vroobel
      Witam
      Co poradzić na cieknacy olej na walku miernika impulsow? Uszczelniacze byly juz wymieniane dwa razy, jesli wymiana walka to wyjdzie bez rozbierania mostu?
    • Przez golfdriver
      Jadę sobie z pustą przyczepą, gdy nagle bęc. Koło leży z boku. Ukręcona oś. Jakieś pomysły i opinie Czo tu się odwaliło?
      Zdjęcia:



      I już podniosłem ładowarką:

      W środku:

    • Przez tadzio
      Witam. mam taki problem. Po załączeniu dżwigni po prawej stronie przy ręcznym hamulcu od WOM od razu obraca mi się wałek WOM a tak nie powinno być, bo dopiero po załączeniu dźwigni przy kierownicy powinien się załączyć.
×