Zaloguj się, aby obserwować  
majkelcio

sprzęgło do wałka

Polecane posty

majkelcio    0

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaszz110    4

@ majkelcio o jakie sprzęgło ci chodzi???????????????

przy kierownicy masz wajche którą włącza sie wom

pod siedzeniem jest wajcha <koło hamulca ręcznego> którą włączasz wałek i ją jak przestawiasz to zgrzyta ???????? czy tak?? a na jakich obrotach to przestawiasz???

tam sie robi zależny i niezależny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    620

zetor 8011 a ursus powyżej c 385 to jedno i to samo,kolega ma u 902 to WOM załącza dźwignią przy kierownicą bez żadnego sprzęgła ,miał podobne problemy ale to była wina pompki hydraulicznej [womu]


" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

majkelcio po prostu wysiadła ci mikropąpka jeżeli masz sprawny wzmacnicz momentu czyli półbiegi i załanczanie wałka i przedni napęd ale ty go nie posiadasz... u mnie w 12145 jest tak samo bo jak kupiłem ciągnik to wzmacniacz momentu miałem zaspawany i musisz zejść na bardo niskie obroty silnika żeby z delikatnym zgrzytem załączyć wałek i musisz to zrobić szybko :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkelcio    0

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :blink:

Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że przy kierownicy są obroty wałka. ale nie będę się sprzeczać, w końcu mam od niedawana ten ciągnik....:huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    4

obroty wałka to sobie ustawiasz tym ile mu dasz w po konikach lub z lewej strony pod kabina jest takie denko które sie odkręca i zmienia obroty z 540obr na 1000obr lub z 1000obr na 540obr\min

 

slawek3220 twój kolega załącza przy kierownicy bo ma cały czas włączony pod siedzeniem ale jeśli sie go nie używa instrukcja mówi ze trzeba wyłączać

a zgrzytać ma zapytaj się mechaników o to najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    65

U mnie to jest tak w 914 że musze go zgasić i wtedy właczyć przekaźnik tą gałką pod siedzeniem i potem już operje tym przy kierownicy ale tak to jak jest zapalony to to pod siedzeniem nie chce sia właczyć;/ tylko zgrzyt i nic wiecej;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    17

Niestety zgrzytanie to normalne wałek jest załanczany bezpośrednio tryb w tryb bez synchronizatora i zgrzyta.Trzeba tak jak kolega wyżej przy gaszeniu silnika, gdy już prawie gaśnie załączyć wałek i potem sterować dźwignią przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkelcio    0

nie wiem czy nie będę zbanowany ale zapytam czy na wolnych obrotach słychać u was łożysko oporowe?? Bo u mnie tak i nie wiem czy to jakiś poważny problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    4

u mnie w 8111 nic nie słychać i to samo jest w 12145 którego nie włączałem już od 5 lat bo ma ustawione 1000obr których nie używam :D

a zgrzytać będzie ja włączam na wolnych obrotach 300-500 i go nie gasze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

Skoro temat o WOMie w zetorach to może mi ktoś dokładnie opisać jak zmienia się prędkość obrotową wałka z 540 na 1000, bo do kosiarki by się przydało 1000 obrotów a nie wiem dokładnie jak. Coś słyszałem o zmianie wałka tego pod kabiną, a raczej obrocie jego w drugą stronę, ale nie wiem czy to prawda. Może wypowie się ktoś kto zmieniał prędkość. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    805

Tak z prawej strony jest dekielek (fasolka) przykręcony na 2 śróbki M8 (13 klucz) za nim siedzi wałek jak go zamienisz z tylnym wałkiem otrzymasz 1000 obr/min, lub jeżeli go nie ma to masz 540 obr/min wsadź tam pręt coś koło fi 30 tak aby przesunąć dźwignię tym prętem i już będziesz miał 1000 obr/min.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tymtus
      Witam. Mam problem, z zetorkiem, wom 6 tarczkowy, tarczki i przekładki nowe. Dzisiaj podczas prasowania wom się uślizgnął, prasa się zatrzymała, dodałem gazu, prasa ruszyła, ale wom nie chce się rozłączyć, rodzielacz podaje olej prawidłowo, raz płynie jednym przewodem, raz drugim. Co się mogło stać? 
    • Przez backspace
      Witam.
      Czy przy wyjęciu wałka ataku tylnego mostu w zetorze 12145 konieczny będzie demontaż zwolnic?
      Z góry dziękuję, pozdrawiam.
    • Przez vailus
      Witam. Miałem problem z nie działającym womem w zetorze 8045. Po części go rozwiązałem. Zaczynając od samego początku to cisnienie sprawdzone i dobre, tylne sprzęgło wom zostało zregenerowane. Po założeniu mimo wszystko nie obracał pod obciążeniem, ale hamulec wom trzymał. Z głupoty postanowiłem zamienić miejscami rurki odpowiedzialne za podawanie oleju z tyłu przy womie. Sprawa wygląda teraz następująco. Wom pod obciążeniem działa już, ale stracił się hamulec wom. Przyczyną pewnie może być nawet pierdoła typu zagięta rurka która nie podaje ciśnienia teraz odpowiedniego. Aczkolwiek zapewne może się to zmienić gdy olej w układzie osiągnie temperaturę optymalna. Moje pytanie brzmi następująco. Co może być przyczyną takiego obrotu sprawy poza wspomniana wcześniej rurka od strony mechanicznej? I najważniejsze, czy mogę teraz tak jeździć i używać walka do pracy z wożeniem obornika? Będę jechał i żeby włączyć go to będę gasił ciągnik, włączał dźwignią pod siedzeniem na pozycję pracy i będę odpalał ciągnik na włączonym wałku.
    • Przez misiu1123
      Witam.
      Tak tytułem wstępu: nie miała baba co robić, to se prosię kupiła :)
      Jak w tytule. Dołożyłem przedni napęd do mojego ursus c-385 tudzież zetora 8011. Została najgorsza dla mnie część roboty, a mianowicie odjechanie tylnym mostem i założenie koła pośredniego do przystawki. Moje pytanie jest takie: czy coś mi spadnie na ziemię, jak odjadę tyłem? W instrukcji napisane jest, że trzeba rozłączyć skrzynie z mostem, jest nawet nr operacji, ale szczegółów nie mam. Co mechanik, to inaczej gada, czasu nikt nie ma, żeby to rozjechać, ja natomiast aż takich narzędzi. Ale chyba przyjdzie mi samemu go rozjechać.
      Czy wystarczy podeprzeć od tyłu kabinę, porozłączać wszystkie gajgi w postaci cięgien, podłóg, skrzynek od akumulatorów i po prostu go odepchnąć? Widziałem na pewnym filmiku, że dojście do miejsca, gdzie jest koło pośrednie jest dosyć łatwe, najgorzej to wszystko porozłączać i ciężarem odjechać. Macie panowie jakieś sugestie, triki, jak to w miarę sprawnie zrobić? Ceny i terminy mechaników powalają na kolana. Dzięki z góry,
    • Przez jan1234567890
      Mam problem a właściwie mój dziadek  ukręciło mu końcówkę wałka mocy (wom) i pytanie jak zabrać się do wymiany co trzeba rozebrać by dostać się i wymienić ten wałek. Czy da się go samego wyciągnąć? Jest to ciągnik zetor 8145 1988r 
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj