Skocz do zawartości
Arek

Zestaw naprawczy silnika - jakiej firmy ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zestaw
Arek    113

Przymierzam się do remontu silnika w 12145. Jakiej firmy zestaw naprawczy (tuleje+tłoki) polecacie ?

Na allegro znalazłem:

Granit - 99zł

THM - 150zł

MAHLE - 205zł

Wiadomo, że nie chcę wydać majątku ale ma być zrobione porządnie. Jestem ciekaw czy te z granitu czy to jakaś chińszczyzna i nie warto sobie tym głowy zawracać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

thm to niby czeski produkt robiony przez chinoli tak mi jeden z doswiadczonych mechaników powiedział tak koło 180zł to raczej porzadne kupisz a zetorowskie ile kosztują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Nie wiem ile kosztują inne bo nigdzie nie pytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jaki zbieg okoliczności :blink: chyba ci bardzo pomogę :huh: otóż robiłem remont silnika równo rok temu też przy zetorze 12145 i jeśli chcesz wiedzieć więcej obejrzyj mój filmik :o

Jęśli chcesz wiedzieć więcej to pytaj :) a mój zetor chodzi jak żyleta :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jakim momentem dokręcać głowice ? Jaki powinien być luz zaworowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

w ostatnim RPT piszą że ursus-chełmno będzie robić zestawy naprawcze do zetorów/ursusów.

co do mhale z krotoszyna - gość który nam pomaga przy naprawach musiał ostatio oddać właśnie zestaw z krotoszyna do wymiany zanim włożył go w blok silnika, niestety nie pamiętam powodu (powiedział że tego nie włoży bo nie będzie robił drugi raz silnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Odgrzewam temat bo remont jeszcze nie zrobiony...

Jakim momentem dokręcać głowice, stopy korbowodów i wszystko inne co się dokręca przy remoncie?

Żeby ustawić pompę wtryskową na znaki wystarczy odkręcić jakieś okienko czy całą pokrywę z przody trzeba odkręcać?

I czy warto zmieniać same panewki na korbach na nowe bez szlifu wału czy lepiej założyć stare?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

także odgrzebuję wątek bo zbieram się do złożenia silnika do 10145 i zastanawiam się nad częściami.

Pompę wody już wiem jaką wezmę i skąd, pompę oleju pewnie z GRENE, natomiast zastanawiam się nad zestawami naprawczymi - turbina więc trzypierścieniowe tylko pytanie skąd je brać.

Sami popatrzcie:

1. Mahle Krotoszyn w cenie 252 brutto

2. ZETOR w cenie 353 brutto

3. URSUS w cenie 313 brutto

4. Czeskie - niby zetor 210 brutto

 

GRANIT, THM, AGTECH imho odpada, tak wiem że są tańsze ale biednego nie stać na drugi remont za 1000 MTH bo się tuleja zużyje a ciągniczek robię dla siebie a nie na sprzedaż.

 

Coś jest w tym wątku ale nie za wiele: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14978-914-remont-silnika/page__p__283144__hl__zestawy+naprawcze__fromsearch__1#entry283144

 

Remont zakładam zrobić przed żniwami jak starczy czasu. Na żniwa się go lekko dotrze w przyczepach itp, ciężkie prace i tak zrobi MTZ w tym roku bo jeszcze gwarancja na niego jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Z Krotoszyna są dobre zestawy ale nie wiem jak się sprawują w dużych Ursusach/Zetorach. Nie wiem jakie fundusze możesz na to przekazać ale ja bym chyba wybrał mimo ceny te Zetorowskie. Popytaj jeszcze mechaników którzy się tym zajmuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Mało montują tych Zetorowskich pewnie ze względu na ich cenę. Ciekawe dlaczego Pomiędzy zestawem z Krotoszyna a tym Zetora i Ursusa jest 1kg różnicy na masie, może ten z Krotoszyna jest z gorszych materiałów i dlatego jest lżejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

jeszcze nie ale obstawiam krotoszyn, mam trochę innej roboty, ciągnik chodzi ale musze blok co go kupiłem domyć, pokupować drobniejsze elementy itp i przed żniwami zacząć remont aby dotarł się przed zimą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Murphys    4

Zetor PDC lub ZETOR POLSKA innego gówna nie kupuj. Moja 1201 na tych tlokach smiga az milo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skamp    0

jeśli chodzi o krotoszyn to UWAŻAJCIE!!! wielu sprzedawców w pudełka wkłada inne zestawy.. krotoszyn MUSI mieć nabite dwa emblematy. jak kupowaliśmy do 60'ki to nam mechanik powiedział. a w sklepie na komplet 4 okazało się ze dwa to podróby. chcieliśmy inne i nam dał oryginalne. a co najciekawsze jeszcze walnął tekstem że opuści nam 5 dych jeśli mu pudełka zostawimy. Myślałem, że ojciec go wyciągnie zza lady i nawsadza garści. oczywiście zabraliśmy pudełka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
jeśli chodzi o krotoszyn to UWAŻAJCIE!!! wielu sprzedawców w pudełka wkłada inne zestawy.. krotoszyn MUSI mieć nabite dwa emblematy....

tzn gdzie i jak one wyglądają??

 

 

 

 

Tu masz oryginał Zetora w dobrej cenie:

http://farmexpert.pl/zestaw_naprawczy_3_pierscieniowy_turbo_c_385_oryginal_zetor_produkt6942.aspx

Na chwilę obecną bym inwestował tylko w takie zestawy.

20PLN na sztuce i mam je w GRENE i widze co biorę a nie zakupy przez neta gdzie nie widzisz towaru ;)

Pozostanę chyba przy Mahle - 252PLN sztuka i za tysiaka będę miał komplet który obejrzę na miejscu w sklepie. No chyba że będzie jakaś promocja na zestaw zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wieslaw56    0

chłopie jak chcesz przepłacac twoja sprawa, dobrej jakości i ok cena jest THM, zamontowałem tego tyle ze nikt mi nie powie ze to złe zestawy, kupuje od kilku lat i nie narzekam. Popytaj szlifierzy którzy robia na THM i sam się przekonasz. Powodzonka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam mam Zetora6045 ale pisze tutaj bo po wymianie kompletów(tłoki+tuleje) firmy Zetor Polska mam problem-zagadkę,mianowicie silnik powyżej 1500obr/min dostaje wibracji zarówno na postoju jak i podczas jazdy i teraz co niektórzy mądrzy mówią mi że trzeba było sprawdzic wagę tłoków a przecież kupiłem komplety nie same tłoki i do głowy by mi nie przyszło żeby ważyc tłoki. Pytanie do ludzi doświadczonych czy tak może byc bo jestem już nastawiony na ponowne rozbieranie,dodam tylko że przed remontem było dobrze,wał nie ruszany.

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fooch    0

Popieram. Montujemy THM od 7 lat i wg mnie najlepszy produkt i za taka jakosc to cena niebywale niska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×