Zaloguj się, aby obserwować  
jacek456

Przedni napęd w mtz 82

Polecane posty

jacek456    0

Czy w mtz-cie można sychronizować przedni napęd bo ostatnio zauważyłem że przud zawolno idzie względel tylnich kół. Czy u każdego z wasz rwie ziemie kiedy się cofa na zablokowanym napędzie i skręconych kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Przy skręconych kołach powinny rwać.Przy szybszym ruszaniu też.To co napisał kolega @hopper5 też jest ważne.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bafix    0

Przy skręconych kołach bedzie rwal ziemie zwłaszcza cofając to normlane


Niech swieci słońce niech zawsze będzie Pronar niech żyje mrówka niech lata sobie pszczółka i życze wam niech dłuzej będzie lato szerokiej drogi traaaaaaaaaaaaaaaktor Pronar traktor traktor Pronar :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456    0

jak się jedzie prosto to też jest rużnica niędzy przednimi kołami a tylnimi ale niewielka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

w kazdym mtz jest tak samo jak sie coła na sktreconych kołach to rwie ziemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezior31    0

Koledzy nie wiem czy czytaliście instrukcje obsługi ale ja mam Pronar MTZ 82A od 8 lat i w instrukcji wyraźnie pisze że jest to jedynie wspomagacz a nie konkretna blokada 4X4 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

Zgadza się synchronizacja jest coś nie tak. Przednie lub tylnie koła kręcą się szybciej lub wolniej. Ja szczególnie czuje przy szybszej jeździe, aż ciągnik się trzęsie. Gdy reduktor jest na I więcej się trzęsie, gdy na II to mniej, albo odwrotnie, ale tego to już nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurekmtz    0

Mi się wydaje że te przednie napędy to tylko powinno być chwilowo tj. jak faktycznie potrzebne, a nie jezidzić na polu od początku do końca. Chyba w każdym pojeżdzie 4/4 pisze że z przednim napędem nie wolno jechać po utwardzonym ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

To chyba masz złe, aczkolwiek nie jestem pewien. Z tego co czytałem to do 11.2x20 należy założyć 15.5x38, a do 16.9x38 chyba 13.6x20. Pewien nie jestem reki nie dam sobie obciąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Kolega @mchammer ma rację przynajmniej tak sprzedają nowe. Albo 11,2x20 / 15,5R38 albo 13,6 R20 / 16,9 R 38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    55

To już jesteśmy w domu i wiemy czego się nie zgrywa przód z tyłem :unsure:

 

Reasumując, musisz wymienić przednie opony na szersze na 13.6R20 lub na jeszcze szczersze tylko że nisko profilowe 360/70R20. Lub po prostu zmienić tylne opony na 15.5R38.

 

Ja jak w pracuję w polu z pługiem czy agregatem czy też nawet w transporcie po polu to zawsze mam włączony przedni napęd ;)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jeśli masz jakieś opony do wymiany to je wymień na odpowiednie, bo może się to nie opłacać jak ci padnie skrzynia czy napęd, bo coś się pozrywa. Twój cyrk twoje małpy, ale na dłuższą metę to chyba nie zda egzaminu. Sam mam na mtz 52 jedną 15.5x38 tylko że jest zdarta a druga 13.6x38 I też czuję mały dyskomfort i planuje zmianę tyłu na orginał do przodu 8.25x20. Na jego 60 czy 65 koni wystarcza, a wiadomo iż nikt nie chce walić nie potrzebnie pieniędzy w ciągnik i jego naprawy po to by tyle opony były ciut szersze. Już chyba lepiej dobrze mu dociążyć przód i będzie podobny uciąg. To tylko moje skromne zdanie i nie katujcie mnie za to jeśli coś źle napisałem. Miłej niedzieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456    0

Z przodu mam założone nowe opony więc ich napewno niebede zmieniał za duży koszt. miałem nadzieje że można znienić jakieś zembatki żeby to szynchronizować ale jak nie to nie. Te problemy są od nowości czyli od 87r jak do tej pory wytrzymał to może będzie dalej trzymał. Ale dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

można założyć do mtz82 te szerokie gumy czyli 13,6-20 i 16,9-38 czy lepiej żeby były orginalne 11,2-20 i 15,5-38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Żeby założyć na przód 13,6x20 to z tego co wiem[nie koniecznie dobrze wiem] to trzeba chyba zmienić felgi, a na tył wejdą na stare. Szersze wiadomo lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    317

most spokojnie wytrzyma w nowych jakie kapcie a most ten sam

 

Co do opon przy 16,9-38 powinny być raczej 12,4-20 na felgę spokojnie wchodzi (widziałem takie w mtz i zdaje się nie było problemów)

 

jacek456 jak od nowości Możesz mieć takie problemy mam ten sam rocznik i z tyłu są 15,5R38 jeszcze oryginały :D:) (tylko jedna z przodu juz nie wytrzymała presji :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A ja wyczesałe z neta jakieś zestawienie i rzekomo do 16,9x38 powinny być 13,6x20. Też wydaje mi się to dziwne, bo to duży skok większy niż na tyle, ale jeśli rosyjscy "profesurowie" tak wyliczyli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez cabwie
      Koledzy jestem nowym użytkownikiem mtz82 nie działa czujnik paliwa po rozkręceniu okazało się że na wskaznik nie dochodzi prąd po podłączeniu z innego źródła wskazówka wychyla się na maxa po odłączeniu przewodu z pływaka jest tylko jeden w pływaku sytuacja się nie zmienia dalej to  samo Proszę o jakieś sugestie gdzie szukać problemu
    • Przez BeniaminGrodek
      WITAM! wszystkich  mam zamioar zalozyc silownik do mtz 50  do wspomagania a mam taki silownik od  motowidel bizona skok chyba 250mm teraz moje pytanie jest takie kazdy zaklada silownik pod przednia os z dorobieniem mocowania pod silownik  a ja mam pomysl zrobic to jak w wersjach exportowych czyli mocowanie silownika do belki bocznej silnika i co wy o tym myslicie >>>?? ktore rozwiazanie jest bardziej korzystne i ktore przede wszytkim lepsze i trwalsze  z gory dzieki
    • Przez wojtekpodkarpacie
      Witam wszystkich.
      Proszę o pomoc. Mianowicie jesteśmy w posiadaniu ciągnika MTZ Belarus 820 i mamy z nim następujący problem: Ciągnik nie pobiera do końca z baku paliwa. Ciągnik gaśnie jak gdyby paliwa brakło a wiemy że paliwo jest jeszcze w baku. Dziś np. podczas orki ciągnik zgasł, a w baku było co najmniej 30-40 litrów paliwa. w tym sezonie zdarzało się tak już kilka razy. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje. Jeżeli miał ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez panmino
      Po remoncie silnika i wymiana pompy zorientowałem się, że silnik ma trochę za niskie obroty maksymalne - pod obciążeniem 2000, na luzie 2150. Przestawiłem więc ustawienie pedału gazu, tak, żeby przy pedale w podłodze pompa była maksymalnie otwarta, młoteczek doszedł do łebka śrubki oporowej fabrycznie ustawionej. No i traktor wkręcał się na 2500! Nie sprawdziłem w książce, tylko zadowolony pojechałem kosić mulczerem. Po 30 minutach wywaliło mi korek wlewu oleju..! Dalej kosiłem już na 2250, a korek zabezpieczyłem drutem żeby nie wyskoczył. Nie mam pewności czy ciśnienie w skrzyni korbowej rośnie też przy niższych obrotach, nie zdążyłem tego sprawdzić. Jakie Wy macie obroty ustawione w swoich ciągnikach, chodzi mi o 1025 bo w innych modelach jest inaczej.
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj