Marianko32

Kombajny New Holland TC 54 i TC 56

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
garek    155

a teraz jakie uwstawienia do pszenicy stosujesz ? tak średnio mniej więcej? szczególnie sita bo z tym mam największy problem .


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja też bym prosił o to :)

 

 

@Tc56 ja mam na 6 pozycji od dołu bo rzepak nie do końca dojrzały jest. Jutro może się sprawdzi inne ustawienie, bo u drugi rolnik ma bardziej suche łodygi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Moze sie wtrące :) my stosujemy takie ustawienia u siebie w pszenicy:

-Młocarnia na 800obr/min

-Klepisko na pozycji -2

-Wialnia na 650 obrotów

- Sita:

1. Górne (duża cześć) -15

2. Górne (częśc końcowa) -18

3. Dolne - 17

W pszenicy odmiana Bogatka (ma bardzo lużny kłos i łatwo się ją młoci), w odmianie Nawra-były trochę inne ustawienia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

Rozumiem ze zabki na sitach liczysz od dolu??? a tak poza tym to normalnie plus minus korekty na polu... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Ząbki sa liczone od dołu oczywiscie, korekty na polu zawsze sa jakies ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

mój TC machnął dzisiaj 16 hektarów pszenicy w trzech kawałkach o wydajności około 6,5-7 ton z hektara i już jestem w domku wykąpany


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

bez obrazy dla użytkowników new holland z serii tc produkowanych w płocku ale jeśli zobacztlibyście jak są te kombajny produkowane to z pewnością niekupilibyście ich. dziennie z taśmy zchodzi około 20 sztuk z czego 8-10 wraca na taśmę naprawy usterek.............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

wierzę Ci, porównaj renault traffic składanego w Polsce do tego składanego we francji... różnica niebotyczna... tak samo jest z NH składanymi w Belgii a w naszym kraju. najważniejszy w każdym bądz razie jest serwis, a ten w mojej okolicy nie jest zbyt dobry (mimo zapewnień dealera że działają w 48h ;):) ) w okolicy niektóre egzemplarze stoją nawet ponad tydzień... czekając na ''fachowców'' lub części i to nie pierwszy rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

dlatego każdy użytkownik TC jes swietnym mechanikiem i ma w polu wyposażenie zakłądu mechanicznego. Ja bez szlifierki tokarki agregatów prądtwórczych wiertarki stołowej i innych tego typu rzeczy nawet w pole nie wyjezdzam. A najważniejszy jest młotek i przecinak no i obowiązkowo kable rozruchowe bo to przecierz nie pali czasami. A te dwa serwisy w promieniu 7 kilometrów od mojego domu kompleltnie są nie przystosowane do współpracowanai z rolnikami. Jade klepać mojrgo TC narazicho jacekbee i maciek 08


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tc to prosta maszyna dlatego się na niego zdecydowaliśmy, jeżeli ktoś miał Rekorda t z TC tez sobie poradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

kloedze garkowi życzę powodzenia z tym przecinakiem i innymi narzędziami chociaż za bardzo nie wiem o co mu chodziło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

jak to o co? poczytaj swój post troszke wyżej i będziesz wiedziało o co.


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

JD to na malowaniu oszęczędza malują kombajn po złożeniu buhaha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4

III. Pszenica:

 Młocarnia 850obr/min

 Klepisko pozycja -2

 Wialnia 650 obrotów

 Sita:

1. Górne głowne-17

2. Górne koniec-19

3. Dolne 18

W tym roku sita bardziej otwarte bo plony wyższe były jutro pójdę do garażu i policzę te sita. Ja w piątek zakończylem swoje żniwowanie i już mogę kombajn czyścić zrobiłem na silniku 95 godzin i już wszyscy na okolice pomłoceni więc na zarobek nie ma co liczyć. Kombajn chodził ładnie tylko pewnego wieczoru zgubiłem sworzeń od dźwigni zmiany biegów i zostalem na 3 na stałe ale wystarczyło wlożyć śrube 13 i już było po sprawie. Ten rzepak niby słaby przez suszę to dał czadu kombajnowi niby słaby slaby a badyl zielony i na młocarni go 6 razy zabiłem , przez to mam pas do wymiany . |Mówcie sobie co chcecie ale jak dla mnie jakość TC jest ok i kupił bym go jeszcze raz jedyne co mnie wnerwia i to porządnie to ta kabina może na początku lat 90 to było coś ale teraz to już po niżej standardów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja w swoim 5070 też mam pas po rzepaku do wymiany, staruszek za bardzo szalał ;) też go zapychał.

Za pas z logiem CNH starszy dał 900 - 1000 zł, a ten sam ze Stomilu bez loga 300 zł. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

a mi się wytarły rolki od motowideł i już blacha trze o blache a rolek w okolicy nie ma ba poniedziałke mają byc ( odrazu blache zamówiłem żeby nie było chyba juz się wytrze do poniediząłku )


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4

Ja tam w te orginalne to i tak nie wierze pasy bo pisze na nich made im poland, planuję jak już kupić to porządny markowy pas z firmy Optibet sprawdzone i dobre produkty mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Cenowo jak wychodzą??? Też właśnie widziałem, ze na pasach jest napisane made in poland

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam NH TC 59 hydro (6klaw)z roku 2001 heder 6.20m. Jestem ogromnie zadowolony nim,obrobil ogromne arealy jedny mankament to jest tylko za slaby silnik(220HP),jesli heder jest 5.2 to naprawde ladnie idzie.. Posiadam takze Claasa LEXIONa 480 z takim samym heder i silnik ma moc ponad 300HP i widac roznice jak kosili na jednym polu rzepak..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak, u siebie w TC59 mam popsuty licznik i operator musi na oko ustawiac obroty,dmuchawe(pozniej sprawdza sit ustawienia) i gdyby nie to to tak samo byloby.

Oczywiscie claas kosztowal jak nowy ok 600tys zl, a NH ponad 400tys zl. Ale NH to nie zawodna maszyna,prawie zadnego kumputerka,a w tamtym to same kompy,do przestawiania sit to tylko na komputerku ustawia sobie na jaki rodzaj zboza.

A propo, koledzy moze wiecie co moglo sie stac z tym licznikiem?nie pokazuje zadnej wartosci,skacze czasami od gory do dolu,albo polozy sie na najwyzszej wartosci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubantool    0
mieszkam na na wyzynie krakowsko czestochowskiej dzwonowice niedaleko zawiercia a heder to mam 4,5 polecam 5,1 bo trzeba niekiedy bardzo zapie.... ale wziołem mniejszy zeby nie miec problemu z przejazdami

 

jesli cos chcecie sie do wiedziec to pisac jak bede mógł to odpowiem :o

Mam pytanko małe ile on ma klawiszy 4 czy 5 kolega sie zemna spiera dzieki wielkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam.

Jestem nowy ale chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z TC.

W swoim gospodarstwie woj. warm-mazur ( własne 80 ha urawy zbóż i rzepaku + 50ha na usługach)posiadam TC 54 z napędem hydro.

kombajn przepracował juz 4 sezony i powiem szczerze i żeby nie zapeszyc odpukać:) rzadych powarznych awarii. Jedyne co wymieniłem to 3 żyletki i to tylko i wyłącznie przez tzw fuchy - jakoś inni rolnicy, którzy nie posiadają kombajnów zapominają zbierac kamienie.

Jeśli planujecie zakup nowego kombajnu to polecam napęd hydro - wspaniała rzecz w porównaniu do standarowej skrzyni, choc na poczatku podchodziliśmy sceptycznie do tej wersji dziś nie żałuję podjętej decyzji.

Jednym mankamentem jest też zamocowanie czujnika obrotów wałka wytrząsacza na osłonie podajnika zbożowego. Drgania blachy podczas pracy powodowały włanczanie się czujnika. usztywnienie mocowania czyjnika rozwiązało ten problem.

Dużym minusem jest zdecydowanie za mała kabina i brak siedzenia dla pasażera.

Do zbioru rzepaku posiadam stół austryjacki Biso z 2 kosami elektrycznymi, kosztował dwókrotnie więcej od naszego Polskiego ale komfort pracy nieporównywalny ( zakładanie i demontarz . Sąsiad kupił TC 56 ale z naszym krajowym stołem do rzepaku i po jednym sezonie stwierdził, że żałuje że go kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez maciekkowalski91
      Witam czy któryś z użytkowników wie jakie powinny być luzy na zaworach ssących i wydechowych w silniku Forda 2723e bez turbiny w kombajnie New holland. Niestety nie znalazłem żadnych informacji na temat tego silnik w internecie. Z góry dzięki za pomoc
    • Przez 343
      Witam zastanawiam się nad zakupem new hollanda T6 miałby on pryskać i siać nawóz.Tylko nie wiem czy on mieści się między rządkami w kukurydzy.Ktos może widział czy mieści się ten traktor między rządkami ?
    • Przez kisiol
      Witam. Mam problem z kombajnem new holland cx5080 elevation. Kompbajn nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Przy próbie ruszenia pokazuje kierunek do jazdy i podnosi obroty, dalszej reakcji brak. Kombajn nie ma świateł pozycyjnych z tyłu. Błędów brak ,bezpiecznik sprawdzone. Może ktoś dysponuję jakaś dokumentacja, chętnie odkupię..
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj