hopper5

obrócić opony

Polecane posty

hopper5    85

Witam. Jeżeli odwróce opony w ciągniku z przednim napęden(opony w jodełke)to czy zwiększy się uciąg, będzie się mniej kopał?a jak będzie się zachowywał na asfalcie? opony nie będą się szybciej zdzierały?pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    8

Słyszałem że jak odwróci się opony z przodu to na asfalcie się mniej zdzierają -ale nie wiem ile w tym prawdy, ponoć stawiają mniejszy opór


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Jeśli by miały większy uciąg to czemu odrazu tak nie są montowane??

Odwrócenie ma sens na mokrym. Gdy cie przód lgnie na wstecznym lepiej się wydostać.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój wujek specjalnie pod tura obrócił opony,jak mówił przez to jest trochę stabilniejszy,a ile w tym prawdy to nie wiem.Mi się wydaje że to nic do siebie nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

obrocone opony nie maja tendencji do samooczyszczania sie, w wilgotnych warunkach dosc drastycznie spada uciag takiego kola (wstecz rosnie naturalnie), na suchym tez bedzie gorzej ciagnal, ale tylko minimalnie. chodzi o zageszczenie miekkiego podloza pod soba, no i troche gorzej to wypada.

ma to sens tylko i wylacznie gdy ciagnik wiecej/duzo pracuje w transporcie, raz, ze poprawia sie stabilnosc podczas hamowania, dwa ze znacznie mniej sie zuzywaja z uwagi na to, ze przy natarciu mamy 2 razy wieksza powierzchnie, wiec musi dluzej potrzymac :)

 

z wlasnego doswiadczenia wiem, ze po obroceniu opon z przodu, zuzywaja sie one wtedy rownomiernie z tylem, podczas gdy normalne zuzyja sie szybciej, bo musza sie krecic wiecej razy niz tylne, z reszta nie tylko z tego powodu, ale glownie.

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=20553 ten ciagnik robil przez kilka zim 200 km tygodniowo w transporcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomCase    1

W szkole mi kiedys tam mowil gosciu od techniki rolniczej ze obracanie opon najlepiej skukuje na glebach bardzo lekkich poniewaz wtedy gleba zostaje tak jakby troche zageszczona przez bierznik w oponie i traktor tak sie nie zapada... Nie wiem ile jest w tym prawdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Czyli się nie opłaci w moim przypadku. szkoda czasu i robocizny. dziękuje, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Ja mam obrócone w Deutzu, obróciłem do ugniatania kiszonek i do jeżdżenia asfaltami , bo duzo jeżdże , na asfalcie mniej sie zdzierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

kurna kiedys nie zdzierżę czytania takich glupot i skonczy sie to monitorem za oknem.

 

@S-Piotr czytales poprzednie posty w tym temacie, w tym np. moj?

jakby nie bylo znaczenia to by w ogole sie w jodelke nie bawili, tylko zrobili wystepy pod katem prostym jak ostrogi na gasiennicy i spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543
http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=83582 tez mialem kiedys odwrocone, teraz mam normalnie. szczerze to o uciagu nic nie moge powiedziec bo te stare byly juz starte wiec nic nie ciagnely, a nowe wiadomo :blink: moge powiedziec tyle ze te stare opony byly prawie od nowosci :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

W szkole mi kiedys tam mowil gosciu od techniki rolniczej ze obracanie opon najlepiej skukuje na glebach bardzo lekkich poniewaz wtedy gleba zostaje tak jakby troche zageszczona przez bierznik w oponie i traktor tak sie nie zapada... Nie wiem ile jest w tym prawdy.

w instrukcji obsługi ciapka coś o tym też było

 

kiedyś znajomy pomylił się i założył odwrotnie oponę w 3p no to z ciekawości obrucił 2gą i co się okazało "d*pa" ciągnik praktycznie nie miał uciągu ale za to do tyłu szedł jak bestia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

@brzozak2 kolego bardzo się tym przejmujesz wyluzuj bo się zapalisz.A ja napisze jeszcze raz po obróceniu przednich opon (patrz fotka)nie zauważyłem jakichkolwiek problemów w prowadzeniu ciągnika w różnych warunkach terenowych.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

na takich kolach tez bym moze i nie zauwazyl, bo to nie sa kola do pracy w polu, ale nie doradzaj komus innemu czegos co jest nieprawdą. wyluzowany to jestem jak golne 2 szklanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A co pijesz, z chęcią postawie :blink: na wiosnę zapodam filmik z orki na tych laczkach.Tak więc aby do wiosny. :huh:


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no i co z tego ze zapodasz? czy ja pisalem gdzies, ze przy obroconych oponach nie da sie jezdzic, ze robia okop przed ciagniekm. wiadomo, ze zalozysz plug i pociagniesz, co niby mamy zobaczyc na tym filmie i w jaki sposob zauwazyc roznice w porownaniu do prawidlowo zalozonych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

A co pijesz, z chęcią postawie :blink: na wiosnę zapodam filmik z orki na tych laczkach.Tak więc aby do wiosny. :huh:

 

 

Tylne opony sobie przekręć i zobaczysz jak będzie szedł :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    60

jak odwrucisz opony to oczywiste że będą się szybciej ździerać bo masz odwrotnie protektor wtedy. My odwracamy opony gdy sa już zdarte i wtedy jeszcze jeden sezon na nich można pośmigać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    60

jak się mogą wolniej ździerać??? Jak by tak było to wszyscy by zakładali odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

nie czytasz postow czy jak?? :blink: oczywiscie ze na odwroconych sie wolniej zdzieraja, ale za to maja slabszy "uciag". przeczytaj pierwszy post kolegi @brzozaka to nie bedziesz glupot pisal :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    60

Czy ja się musze zgadzać z tym co powiedział kolega @brzozaka. Jak masz normalnie założone opony to się mniej ździerają niż założone odwrotnie i nie piszcie głupot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Głupoty jak narazie to tylko ty piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

pomysl sobie w ten sposob.

krecisz kierownica stojac w miejscu i co widzisz czarny slad na asfalcie, robiac to w ruchu nie zauwazasz takiego, albo tylko minimalny. to wskazuje na to, ze opona jest dosc diametralnie zuzywana.

dokladnie taka sama sytuacja ma miejsce gdy opona toczac sie natrafia na asfalt, jest ona po nim przesuwana i w tym momencie dochodzi do najwiekszego zuzycia, reszte drogi pokonuje juz lagodnie. teraz jesli masz opone zalozona normalnie to scierasz srodek opony, jest to dosc waski punkt, ktory przenosi duze naciski jednostkowe. odwracajac opone trafia ona w tym momencie, na 2 waskie klocki, ktore wytrzymaja dluzej niz jeden taki sam waski klocek.

to tylko moja teoria, ale faktem jest ze poruszajac sie nawet po suchym asfalcie jezdzimy w permanentnym poślizgu, a on odpowiada za zuzycie opony najbardziej. pewnie sa jeszcze inne teorie wynikajace z uksztaltowania bieznika, ale do nich jeszcze nie doszedlem. moje doswiadczenia potwierdzaja teorie obroconych kol i wolniejszego zuzycia, jak masz inne to je przedstaw tylko poprzyj jakimiś argumentami, nie krzykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jest tak faktycznie jak pisze brzozak2 i nie są to żadne czary :blink: . To że nie pasuje komuś do jego przekonań nie oznacza, że tak nie jest. Swoją drogą na asfalt przydałby się międzyosiowy mechanizm różnicowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj