Skocz do zawartości
hopper5

obrócić opony

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
hopper5    19

Witam. Jeżeli odwróce opony w ciągniku z przednim napęden(opony w jodełke)to czy zwiększy się uciąg, będzie się mniej kopał?a jak będzie się zachowywał na asfalcie? opony nie będą się szybciej zdzierały?pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

Słyszałem że jak odwróci się opony z przodu to na asfalcie się mniej zdzierają -ale nie wiem ile w tym prawdy, ponoć stawiają mniejszy opór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Jeśli by miały większy uciąg to czemu odrazu tak nie są montowane??

Odwrócenie ma sens na mokrym. Gdy cie przód lgnie na wstecznym lepiej się wydostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mój wujek specjalnie pod tura obrócił opony,jak mówił przez to jest trochę stabilniejszy,a ile w tym prawdy to nie wiem.Mi się wydaje że to nic do siebie nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

obrocone opony nie maja tendencji do samooczyszczania sie, w wilgotnych warunkach dosc drastycznie spada uciag takiego kola (wstecz rosnie naturalnie), na suchym tez bedzie gorzej ciagnal, ale tylko minimalnie. chodzi o zageszczenie miekkiego podloza pod soba, no i troche gorzej to wypada.

ma to sens tylko i wylacznie gdy ciagnik wiecej/duzo pracuje w transporcie, raz, ze poprawia sie stabilnosc podczas hamowania, dwa ze znacznie mniej sie zuzywaja z uwagi na to, ze przy natarciu mamy 2 razy wieksza powierzchnie, wiec musi dluzej potrzymac :)

 

z wlasnego doswiadczenia wiem, ze po obroceniu opon z przodu, zuzywaja sie one wtedy rownomiernie z tylem, podczas gdy normalne zuzyja sie szybciej, bo musza sie krecic wiecej razy niz tylne, z reszta nie tylko z tego powodu, ale glownie.

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=20553 ten ciagnik robil przez kilka zim 200 km tygodniowo w transporcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomCase    1

W szkole mi kiedys tam mowil gosciu od techniki rolniczej ze obracanie opon najlepiej skukuje na glebach bardzo lekkich poniewaz wtedy gleba zostaje tak jakby troche zageszczona przez bierznik w oponie i traktor tak sie nie zapada... Nie wiem ile jest w tym prawdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Czyli się nie opłaci w moim przypadku. szkoda czasu i robocizny. dziękuje, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Ja mam obrócone w Deutzu, obróciłem do ugniatania kiszonek i do jeżdżenia asfaltami , bo duzo jeżdże , na asfalcie mniej sie zdzierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

kurna kiedys nie zdzierżę czytania takich glupot i skonczy sie to monitorem za oknem.

 

@S-Piotr czytales poprzednie posty w tym temacie, w tym np. moj?

jakby nie bylo znaczenia to by w ogole sie w jodelke nie bawili, tylko zrobili wystepy pod katem prostym jak ostrogi na gasiennicy i spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

W szkole mi kiedys tam mowil gosciu od techniki rolniczej ze obracanie opon najlepiej skukuje na glebach bardzo lekkich poniewaz wtedy gleba zostaje tak jakby troche zageszczona przez bierznik w oponie i traktor tak sie nie zapada... Nie wiem ile jest w tym prawdy.

w instrukcji obsługi ciapka coś o tym też było

 

kiedyś znajomy pomylił się i założył odwrotnie oponę w 3p no to z ciekawości obrucił 2gą i co się okazało "d*pa" ciągnik praktycznie nie miał uciągu ale za to do tyłu szedł jak bestia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

@brzozak2 kolego bardzo się tym przejmujesz wyluzuj bo się zapalisz.A ja napisze jeszcze raz po obróceniu przednich opon (patrz fotka)nie zauważyłem jakichkolwiek problemów w prowadzeniu ciągnika w różnych warunkach terenowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

na takich kolach tez bym moze i nie zauwazyl, bo to nie sa kola do pracy w polu, ale nie doradzaj komus innemu czegos co jest nieprawdą. wyluzowany to jestem jak golne 2 szklanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

A co pijesz, z chęcią postawie :blink: na wiosnę zapodam filmik z orki na tych laczkach.Tak więc aby do wiosny. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

no i co z tego ze zapodasz? czy ja pisalem gdzies, ze przy obroconych oponach nie da sie jezdzic, ze robia okop przed ciagniekm. wiadomo, ze zalozysz plug i pociagniesz, co niby mamy zobaczyc na tym filmie i w jaki sposob zauwazyc roznice w porownaniu do prawidlowo zalozonych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

A co pijesz, z chęcią postawie :blink: na wiosnę zapodam filmik z orki na tych laczkach.Tak więc aby do wiosny. :huh:

 

 

Tylne opony sobie przekręć i zobaczysz jak będzie szedł :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    7

jak odwrucisz opony to oczywiste że będą się szybciej ździerać bo masz odwrotnie protektor wtedy. My odwracamy opony gdy sa już zdarte i wtedy jeszcze jeden sezon na nich można pośmigać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

kolego raczej jak odwrocisz to sie wolniej zdzieraja :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    7

jak się mogą wolniej ździerać??? Jak by tak było to wszyscy by zakładali odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

nie czytasz postow czy jak?? :blink: oczywiscie ze na odwroconych sie wolniej zdzieraja, ale za to maja slabszy "uciag". przeczytaj pierwszy post kolegi @brzozaka to nie bedziesz glupot pisal :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    7

Czy ja się musze zgadzać z tym co powiedział kolega @brzozaka. Jak masz normalnie założone opony to się mniej ździerają niż założone odwrotnie i nie piszcie głupot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Głupoty jak narazie to tylko ty piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

pomysl sobie w ten sposob.

krecisz kierownica stojac w miejscu i co widzisz czarny slad na asfalcie, robiac to w ruchu nie zauwazasz takiego, albo tylko minimalny. to wskazuje na to, ze opona jest dosc diametralnie zuzywana.

dokladnie taka sama sytuacja ma miejsce gdy opona toczac sie natrafia na asfalt, jest ona po nim przesuwana i w tym momencie dochodzi do najwiekszego zuzycia, reszte drogi pokonuje juz lagodnie. teraz jesli masz opone zalozona normalnie to scierasz srodek opony, jest to dosc waski punkt, ktory przenosi duze naciski jednostkowe. odwracajac opone trafia ona w tym momencie, na 2 waskie klocki, ktore wytrzymaja dluzej niz jeden taki sam waski klocek.

to tylko moja teoria, ale faktem jest ze poruszajac sie nawet po suchym asfalcie jezdzimy w permanentnym poślizgu, a on odpowiada za zuzycie opony najbardziej. pewnie sa jeszcze inne teorie wynikajace z uksztaltowania bieznika, ale do nich jeszcze nie doszedlem. moje doswiadczenia potwierdzaja teorie obroconych kol i wolniejszego zuzycia, jak masz inne to je przedstaw tylko poprzyj jakimiś argumentami, nie krzykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jest tak faktycznie jak pisze brzozak2 i nie są to żadne czary :blink: . To że nie pasuje komuś do jego przekonań nie oznacza, że tak nie jest. Swoją drogą na asfalt przydałby się międzyosiowy mechanizm różnicowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×