Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF-y
Petekw    3

Sam jestem użytkownikiem modelu 365. Są dość mało popularne i widzę że nie ma takiego tematu.

Chciałbym aby wypowiadali się użytkownicy tej serii. Interesują mnie wady i zalety. Z jakimi problemami i usterkami tych ciągników sie spotkaliście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Ja mam 362A jak go kupiłem to okazało się że pompa od podnośnika była padnięta,dałem do regeneracji przy okazji orbitrol też koszt 1000zł.Teraz przy odśnieżaniu turem złamałem krzyżak i łącznik między krzyżakami,ale to chyba zmojej winy bo zapomniałem wyłączyć blokady mostów i na skręconych kołach zerwałem i po sprawie.krzyżak polski 40zł,a łącznik org 700zł.Po zatym fajny traktorek jak by troche koników miał więcej to już całkiem super,a najbardziej go cenie za to że ma minimum elektroniki.Zdjęcie jest w temacie o MF362.a jeszcze jedna wada to za lekki tył ciągnika koła mielą przy byle gó..ie i dlatego już mam założone obciążniki od ursusa 355 jest już dużo lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi1910    6

Osobiście nie mam ciągnika z tej serii ale to jest nowsza wersja serii 6XX która z tego co wiem była udaną seria ciągników. Znajomy ma 690 i chwali go sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Petekw    3

Ja również uważam że ciągnik jest dość udany. Ma dużo plusów.

Jak narazie w swoim wymieniłem pompe od wpomagania i przedniego bo to ta sama koszt. 680zl (zamiennik polski).

I zimiernig z tyłu na WOM-ie. kupiłem oryginalny w GRENE koszt. 200zl.

 

Do markus1

Jaką masz skrzynie w swoim 362 i z którego roku masz ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Skrzynie mam 12/12 z mech rewersem a ciągnik z 96 roku.Mo jest 362A i chyba dlatego miedzy innymi ma trzy pompy hydrauliczne ,a mianowicie od podnośnika która znajduje się w tylnym moście(tłoczkowa)oraz dwie w tak zwanym tandemie przy silniku jedna od wspomagania,a druga od wywrotu oraz załanczania blokad i napędu.Dlatego w moim mogę używać jednocześnie podnośnika i wywrotu.Jeszcze jest taka opcja,ponieważ jest tur to mogę sprzężyć pompę podnośnia i wywrotu ich wydajności się sumuja i tur szybko śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Moj jest z 94r. Też mam skrzynie 12/12 z rewersem. I też podówjna pompe z prawej strony silnika. Która już z reszta wymieniałem. Czyli te nasze ciągniki to praktycznie to samo.

A powiedz mi masz w swoim biegi pełzające? Po włączeniu zapala się kontrolka ze slimakiem ci ciagnik bardzo bardzo powoli jedzie. Ciekaw jestem do czego są te biegi? Bo w rolnictwie to raczej nie przydatne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Jesli ktoś ma pożeczki i chce zebrac je kombajnem lub jakies ważywa to mu napewno się przydadzą biegi pełzające. ja mam 390 tez ma podwójna pompe przy silniku więc chyba to nic szczególnego. tak na marginesie nic w nim jeszcze nie wymieniałem. no oprócz może żarówejk i filtrów polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Czyli jak widać cała seria 3XX ma taką pompe z prawej strony silnika.

Faktycznie jak tak pomyslałem to kiedys sadzilem pore u sąsiada i jego c-360 miał za szybką 1 polowa do tej czynności. i biegi pełzające były by w sam saz :)

 

Teraz pytanie do hubertuss

Widzę że jestes zorientowany w temacie tej serii i masz pewnie dość dlugo swój ciągnik.(moj kupiłem w czerwcu 09) Otóż nie wiem jedej rzeczy albo raczej gałki (do czego służy). Z lewej strony siedzenia jest załączany ślimak! To wiem. Natomiast jest jescze gałka z prawej strony siedzenia taka okrągła, próbowałem ją wcinać, przekręcic itd... i nic! albo jest u mnie uszkodzona albo nie wiem jak to sie włącza. Mogłbyć mi powiedzieć za co ona odpowiada. Bede wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Biegów pełzających nie mam,a ta gałka z prawej strony jest do regulacji szybkości opuszczania podnośnika,przekręca się ją o 90 stopni w jedną lub drugą stronę,w katalogu widziałem też wersję gdzie podobną gałkę trzeba wcisnąć lub wyjąć z podłogi.Z tą pompą to jednak nie cała seria tak ma,bo są takie co mają pompe wspomagającą przy pompie tłoczkowej w tylnym moście a przy silniku tylko od kierowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Dokładnie pokrętło jest od szybkości reakcji podnośnika. Pod kabina z prawej strony masz cały mechanizm od tego popatrz może coś go blokuje mi to pokrętlo raczej nie potrzebne jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Muszę faktycznie zobaczyć pod kabine co tam sie stało że to nie działa. W sumie fajny bajer regulacja szybkości tylnego TUZa.:)

A tak swoją drogą to te ciagniki jak na to że są dość stare to są bardzo rozbudowane.

Oczywiście zalezy od modelu ale:

Skrzynia 12/12

Rewers

Przedni napęd i blokada mostów załączana przyciskiem na blotniku

Biegi pełzające

Nawet ustawianie prędkości tego TUZa

WOM 540/1000 przełączany gałką w kabinie (dosłownie bajka do np. cyklopa :) )

Porównać MF serie 3XX z naszymi Ursusami 4514, 5314,5715 itd. dochodzimy do wnoisku że nawet te nowe ursusy 2009r produkcji są strasznie w plecy jeśli chodzi o technologie i udogodnienia dla rolnika. Które MF stsował w ciągnikach już w latach 80.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Ja bym powiedział że jest bardziej zaawansowany technicznie niż nowa seria xx24 produkowana obecnie. Oprócz silnika oczywiście. W starszych modelach były skrzynie 12x4 takie jak w ursusach teraz. Byla tez skrzynia 18x6 Z przyciskiem przełaczajacym półbiegi na lewarku to w modelach 398 i 399 najczęsciej. Wystepowała tez klimatyzacja. Przy tylnym prawym błotniku jest dźwignia umozliwiwająca sterowanie podnośnikiem z zewnątrz. sterowanie szybkościa reakcji było tez w 255 i c 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Chłopaki a jak tam jest u was z hamowaniem przy włączonym napędzie,bo u mnie gdy hamuje to napęd się rozłancza jakoś to dziwne.Tak mi teraz do głowy przyszło,że będę musiał zahamować ale utrzymując przy tym średnie obroty silnika.Zauważyłem że nieraz jak pracuje z turem na nominalnych obrotach to potrafi się sam rozłączyć napęd, a jak dodam gazu to zazębi.Może tam gdzieś jest jakiś zawór do regulacji ciśnienia oleju?

A jeszcze ktoś tam pisał że bez włączonego napędu jak się zahamuje to automatycznie się załancza,u mnie tak się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Nie wiem jak to jest gdy napęd jest włączony i czy wtedy przod tez hamuje.

Ale gdy nie jest włączony to u mnie chamuje tylko tył. No i przod się napewno sam nie załancza.

Nie jestem pewien ale wydaje mi się że w tym ciągniku nie ma hamulców na przednie koła.

Jak wyjadę ciagnikiem to przetestuje bo naprawde nie wiem.

 

A tak pzry okazji. Ma ktoś z was uzytkowników serii 3XX. Sprężarke i instalacje pneumatyczna w swoim ciągniku?? Bo u mnie niestety jej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

U mnie tez nie ma pomimo ze ciągam nim przyczepe która ma niekompletną instalacje nie jest mi to do niczego potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Hej markus1 skąd jestes?? Daleko mieszkasz od Kalisza? Chciałbym zobaczyć jak zamontowana jest sprężarka u ciebie i w którym miejscu jest. A może mógłbys zrobić jakieś zdjęcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Mam pytanie czy ktos ma mf 360 lub 352 ?

 

No ja mam 365. Ciągnik podobny. Chociaż 360 ma inny silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Ja mam MF362.A jeśli chodzi o sprężarke to zapraszam,mieszkam mniej więcej w połowie drogi między Piłą a Bydgoszczą gm.Sadki.

kkk2006 skąd jesteś dokładniej bo ja też z kuj-pom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

To dość daleko ^^ Jak bedziesz miał możliwość kiedys to zrób kilka fotek tej sprężarki i wrzuć do galerii AF.

Bede bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Chętnie bym ci pomógł ale kiedyś chciałem zdjęcia do galerii wrzucić ale nie dało rade,jakieś to posiekane jest.Wkurzyłem się i na razie nie tęsknię za tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ageimuk    0

Nie wiem jak to jest gdy napęd jest włączony i czy wtedy przod tez hamuje.

Ale gdy nie jest włączony to u mnie chamuje tylko tył. No i przod się napewno sam nie załancza.

Nie jestem pewien ale wydaje mi się że w tym ciągniku nie ma hamulców na przednie koła.

Jak wyjadę ciagnikiem to przetestuje bo naprawde nie wiem.

 

A tak pzry okazji. Ma ktoś z was uzytkowników serii 3XX. Sprężarke i instalacje pneumatyczna w swoim ciągniku?? Bo u mnie niestety jej nie ma.

 

ja mam 382A ima sprezarke po lewej stronie a butla po prawej pod kabina a co do chamowania przodu to jezeli ciagnik rozwija ponad 40km na godzine to musi chamowac tez przod tak jest wniemczech bo inaczej zablokuja ci predkos w moim sie automatycznie zalancza jak nacisne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

A dzisiaj sprawdziłem dokładnie,u mnie jest zupełnie odwrotnie.Wystarczy że zapalą sie światła stop to napęd się rozłącza i nie włączy się dopóki nie puszcze pedału.Próbowałem odłączyć jeden z kabelków przy czujniku stopu,a są trzy,ale wtedy napęd wcale nie działał.Zostawiłem tak jak było i koniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel5314    1

sprawdz jeszcze czujnik przy chamulcu recznym bo i na zaciagnietym recznym tez zalaczany jest naped tak samo jak przy uzywaniu chamulca noznego powinien zalaczac sie naped i hamowanie powinno byc na 4 kola i pamietaj ze aby naped byl wylaczony to do cewki musi doplywac prad

btw; moglby ktos wstawic jakies zdjecia pneumatyki z MF serii 3xx???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×