AdamZetor12145

Co zrobić by paliwo nie cofało się do baku przy zetorze 12145 i pochodnych ?

Polecane posty

Witam was i proszę o pomoc ponieważ mam Zetora 12145 i przypuśćmy zgasiłem go o 20.00 a następnego dnia rano nie mogę go odpalić ponieważ paliwo się cofnęło do baku i trzeba się paprać i pompką pompować... założyłem separator wody ok kombajnu na wysokości pompy paliwowej i nie pomogło :) macie może jakieś pomysły ? z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmen    20

poszukaj nieszczelności pomiędzy zbiornikiem a pompką paliwową albo założ zaworek zwrotny na przewodzie przy zbiorniku, może pomoże :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewody są wszystkie nowe bo silnik miał kapitalny remont... też myślałem nad jakimś zaworkiem ale ile on kosztuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmen    20

kosztuje grosze, jakieś 30 pln max + zaciski na przewód, nowe nie znaczy dobre, może przy separatorze są nieszczelności, miałem tak kiedyś w bizonie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Nie wiem jak jest w twoim modelu ale w 7245 i pochodnych są dwa zaworki zwrotne jeden pod spodem pompki zasilającej wkręcany na śrubokręt a drugi na powrocie paliwa z pompy do baku. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale w 7245 masz jeden bak paliwa a w ciężkich ciągnikach masz dwa, jeden pod maska 120 L i pod kabiną 80 L... jeden to zaworek to jest na boku pompy a reszty poszukam w piątek bo nie mam dostępu do ciągnika w tej chwili :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

a ja miałem w 7211 taki przypadek, i jak oddałem pompe do regeneracji to gościu wyminił sprężynke taką mała na śrubce, i paliwo trzyma i sie nie cofa.Moze u Ciebie jest podobnie. Przemrolnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DF24    28

Może jakis paproch sie dostał pod zaworek w pompce recznej Tak miałem w ursusie (pompa ta sama) miby wszystko wymienione sprawdzone przed remontem palił a po remoncie paliwo ucieka do baku okazało sie paproch pod zaworkiem, tak było umnie, moze to samo u ciebie


Małorolny jestem. (106ha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DF24    28

fotek niemam a sprawdzałes ten zaworek zwrotny co jest na powrocie z tą kulką w srodku moze sprerzynka pekła


Małorolny jestem. (106ha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DF24    28

umnie jest na powrocie ale on wsumie niepowinien byc przyczyną ,chyba ze sie myle


Małorolny jestem. (106ha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Ten zaworek utrzymuje tylko odpowiednie ciśnienie w pompie wtryskowej i nie ma nic wspólnego z opadaniem paliwa.Sprawdz sobie zaworek ssący w pompce paliwowej bo to on trzyma paliwo w przewodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ot chodzi w tym jest zaworek od paliwa (w tym korpusie od dołu taka wielka śruba na śrubokręt ) tylko tam nie ma kulki ale taki jakby grzybek przy rozbieraniu uwaga na części mogą wyskoczyć tego nie naprawisz bo raczej brak części

Miałem z tym paliwem problemy mniej jak pół zbiornika to się zapowietrzał po zgaszeniu nawet po 1 godzinie :) :) . Ten zaworek jak jest sprawny to pompką ręczną zaciągnisz paliwo z baku nawet jeśli wężyk będzie pusty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    1

Ja do swojego Zetora 5341 kupiłem taki zaworek zwrotny za ok.20zł no i paliwo już się nie cofa :)


widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

u mnie w 1014 mam to samo z tym paliwem ale widzę że ten zaworek powinien pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Ja rozwiązałem to w następujący sposób, a mianowicie po zjeździe z pola tankuję ciągnik i problemu brak, po prostu nie dopuszczam aby było pusto w górnym zbiorniku podczas dłuższego postoju.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Zaworek znajdziesz w każdym sklepie z częściami do Zetora, tylko trzeba konkretnie podac model, rocznik ciągnika bo te zaworki się różniły i były różne jego modele, a kosztowac powinien kolo 30-50zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do sklepu to się rozejrzę... bo w katalogu tego raczej nie ma... może w samochodowym znajde... zobaczymy :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj