Zaloguj się, aby obserwować  
Gieru

Ursus 1012 - grzałka elektryczna płynu

Polecane posty

Gieru    0

Witam wszystkich.

Mam pytanko: Gdzie w "humanitarny" sposób można zamontować taką grzałeczkę w ciągniku Ursus 1012 (912) ??

I drugie pytanie: Co to jest za koreczek w bloku obok powrotu wody z nagrzewnicy do bloku ?? Jest on przykręcony na dwie śrubki, jedna na dole druga na górze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetror    0

Witam wszystkich.

Mam pytanko: Gdzie w "humanitarny" sposób można zamontować taką grzałeczkę w ciągniku Ursus 1012 (912) ??

I drugie pytanie: Co to jest za koreczek w bloku obok powrotu wody z nagrzewnicy do bloku ?? Jest on przykręcony na dwie śrubki, jedna na dole druga na górze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

Dzięki. No tak, masz racje, było. Ale w temacie "rzeka". Za dużo poruszanych tematów w jednym wątku.

Ucieszyło mnie to, iż tam się montuje grzałeczkę :) Świat będzie nieco piękniejszy ;p

 

W związku z tym:

Jaką grzałke polecacie ? Można dostać oryginalną zetorowską ?

Mam ciągnik na wodzie, oczywiscie się ją wypuszcza, czy wpłynie to jakoś na grzałkę ? Nie będzie rdzewieć czy coś ? Albo ciec po pewnym czasie ? I jak ją prawidłowo używać ? Jakieś sugestie ? Uwagi ?

Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będzie Ci sie szybciej pokrywać kamieniem chyba ze bedziesz wlewal ta sama wode ktora wylales. Po co Ci grzalka jak masz na wodzie? Zalej gorąco i to samo będzie.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

No nie wiem czy to samo...

Jak wlejesz gorącą wodę to zanim napełnisz cały układ to ta woda jest już zimna ;] A dlatego, że namarzniety blok bardzo szybko oddaje temperaturę wodzie. Przy temp. około -10\-15 po wlaniu ukropu do c-360 z kranika ciekła lodowata woda ;] A porównaj sobie (pojemność w litrach) układu chłodzenia z c-360 a Ursusa 1012 ;]

Twoim sposobem do ogrzania silnika 1012 potrzeba by ze 100 litrów wrzątku.

 

Będę dalej upierdliwy ;] Wrzątek lany na zmarzniety blok silnika też nie jest dobry, za duża różnica temperatur. Każde tworzywo ma swoją wytrzymałość (rozszerzalność), oczywiście po kilku razach nic się nie stanie, ale nie jest to miłe dla silnika.

 

Konstruktorzy po coś miejsce na tą grzałke zrobili ;] Myśle, że jeśli była by zbędna nie było by na nią miejsca.

Przy grzałce woda ogrzewa się stopniowo, do tego dochodzi obieg konwekcyjny, więc silnik ładnie się ogrzewa.

 

Wystarczyło kilka razy pojść na lekcję fizyki, a nie pisać opowieści, iż grzałka jest zbędna, a lanie wrzątku super ;]

 

Pozdrawiam.

 

Która z grzałek będzie odpowiednia ?

http://www.sklep-gre...oducts_id/15158

 

czy może:

 

http://allegro.pl/it..._ursus_912.html

 

A ta ? Widze, że zetorowska, ale czy będzie pasowała do U 1012 (912) ??

http://allegro.pl/it...i_oryginal.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

Tyle, że zapewne termostat wywalony jest i troche "gubi" wodę. Jak zacznę dolewać płynu to niewyrobię z kasą :) Jeszcze dokładnie nie wiem jakie są ubytki płynu, bo ciągnik nie był jeszcze w cięzkiej robocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

Którą grzałeczkę brać ? Dzisiaj wieczorem chciałbm zamówić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

płyn w ciągniku to super sprawa. a włożenie termostatu to nie tak dużo pracy, a szczelność układu to warto zrobić. Z doświadczenia sam wiem że nie ma co się śpieszyć. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

co ma termostat do tego. zakłada się szczelny korek a na tę rurkę przy korku wężyk i poniżej montujesz zbiorniczek na odparowaną ciecz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

mam tą z grene i jest ok. ta druga też jest dobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to samo...

Jak wlejesz gorącą wodę to zanim napełnisz cały układ to ta woda jest już zimna ;] A dlatego, że namarzniety blok bardzo szybko oddaje temperaturę wodzie. Przy temp. około -10\-15 po wlaniu ukropu do c-360 z kranika ciekła lodowata woda ;] A porównaj sobie (pojemność w litrach) układu chłodzenia z c-360 a Ursusa 1012 ;]

Twoim sposobem do ogrzania silnika 1012 potrzeba by ze 100 litrów wrzątku.

 

Będę dalej upierdliwy ;] Wrzątek lany na zmarzniety blok silnika też nie jest dobry, za duża różnica temperatur. Każde tworzywo ma swoją wytrzymałość (rozszerzalność), oczywiście po kilku razach nic się nie stanie, ale nie jest to miłe dla silnika.

 

Konstruktorzy po coś miejsce na tą grzałke zrobili ;] Myśle, że jeśli była by zbędna nie było by na nią miejsca.

Przy grzałce woda ogrzewa się stopniowo, do tego dochodzi obieg konwekcyjny, więc silnik ładnie się ogrzewa.

 

Wystarczyło kilka razy pojść na lekcję fizyki, a nie pisać opowieści, iż grzałka jest zbędna, a lanie wrzątku super ;]

 

Pozdrawiam.

 

 

Nie jest zbedna to raz. Lanie wrzatku nie jest super to dwa. Grzanie wody nie ma sensu to 2. Grzalka grzeje plyn w jednym miejscu


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze obieg konwekcyjny jest na tyle szybki ze ogrzeje caly silnik rownomiernie?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Witam

 

Posiadam grzałkę w bloku.

Boję sie grzac w zimie.

Jak się grzeje to słychać takie niby pstryknięcia, jak sie nagrzewa płyn.

Czy jak na dworze jest -15 i silnik oszroniony, to czy nie nastąpi jakieś uszkodzenie w bloku, tulei i itp. Przecież na powierzchni grzałki jest 100stopni cały czas, a silnik zimny.

W MTZ sąsiad ma grzałkę na zewnętrznym pojemniku z pompką, która wprowadza cyrkulację, to bezpieczniej, niż grzanie kilka milimetrów koło tulei, która jest zziębnięta kilkunastostopniowym mrozem.

 

Co sądzicie, czy takie grzanie bezpośrednie jest bezpieczne dla silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Skoro konstruktorzy Ursusa i Zetora przewidzieli miejsce na grzałkę to nic nie powinno się stać. Silnik z taką grzałką ogrzewa się przecież powoli. Na pewno nie ogrzewa się szybciej niż uruchomiony zimny silnik. W trakcie zapalania w momencie sprężania powietrze nagrzewa się do ponad 800st.C. To dopiero jest różnica temperatur. Zapalany ciągnik w średniej pracy ogrzewa się w ciągu 15 min i nic mu nie szkodzi, więc tak samo jest z ogrzewaniem grzałką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias6630    3

A w jaki sposób miał by działać ten termostat, grzałkę tą wkładasz bezpośrednio w blok i ogrzewa ona cała ciecz chłodząca smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ta grzałka nie posiada zabezpieczenia termicznego, ani termostatu.

Nie bój się tak łatwo w zimie nie zagotujesz w nim wody.

Możesz sobie kupić jeszcze wyłącznik czasowy i ustawić żeby grzała tylko 20, 40 albo więcej minut jeśli nie chce ci się stać i pilnować.

Lub zaadoptować termostat z pralki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

Zdążyłeś odpisać jeszcze przed zmianą posta :P No tak, ale jak zostawisz na dłużej to się zagotuje, co raczej dobre nie jest. Grzałki do MTZ (wiem bo mam takową) mają zabezpieczenie i grzeją bodajże do 70'C Wiec jak podłączysz to nie musisz sie martwić, czy tam się płyn gotuje, czy jeszcze nie :P

 

mtracz podsunąłeś ciekawy pomysł z tym wyłącznikiem czasowym :) np. taki: http://allegro.pl/timer-wylacznik-wlacznik-czasowy-programator-3600w-i2036317522.html za śmieszne pieniążki można mieć fajne urządzenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias6630    3

Mam grzałkę w 914 i nigdy mi się nie zdarzyło "zagotowac" ale w jakim celu chcesz grzać płyn do takich temperatur. Ja jak zawsze sprawdzam to grzałka nagrzeje płyn do ok +/- 40. A nagrzewa go okolu 1-1,5h Ciężko ci iść ja odłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

Aa no to spoko, jeśli tak trudno jest zagotować. Myślałem, że szybciej 'będzie się gotować' :) w którym miejscu jest 40'C? Ponad godzinę grzejesz ciągnik? Długo trochę, w MTZ po 30 min już jest blok ciepły, ale tam jest 1800W Do 912 i pochodnych grzałki mają chyba tylko 1000W Czasami zdarza się, że ciężko :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas4    0

Koledzy ja mam w swoim zetorku 8011 mam zamontowaną grzałkę , i ras z powodu (sklerozy) zająłem się inną robotą i zapomniałem ją wyłączyć .Wieczorem dopiero doznałem olśnienia po 12 h pracy grzałki :D ją wyłączyłem !!!, cały silnik był równiutko cieplutki aż molo. Nie ma mowy o jakimś punktowym nagrzaniu!!!!.Mimo dość sporego mrozu ok -10 i pompie wtryskowej (szmelcowatej) odpalił na na jeden króciutki TYK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dir
      witam czy sworzeń zabezpieczający zaczep ma wchodzić do skrzyni biegów?
    • Przez marcin1993
      Witam, mam taki problem w zetorze 12245 zwrotnica podczas skręcania przeskakuje i ma luz że całe kolo się chwieje, koledzy podpowiedzieć co mogło się stać są tam jakiejś tuleje albo łożyska, dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez bravo87
      Witam. nie znalazłem więc piszę. Mam prośbę do posiadaczy ursusów ciężkiej serii z oryginalnym grubym dachem (nie takim jak w zetorze), a mianowicie czy któryś z posiadaczy mógł by mi zwymiarować dach ?? mam możliwość zrobić a chciał bym aby wyglądał jak oryginalny. Nie piszcie że lepiej kupić gotowy bo słano wyglądają a teraz dać 1200 za dach to lekka przesada. 
    • Przez WojtekBuawski
      Witam, Jak i czym było by najlepiej obić cienki dach w c385?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj