kielbasa

Redukcja biegów

Polecane posty

kielbasa    1

Wykonujecie między gaz przy redukcji biegów na niesynchronizowanych skrzyniach biegów? Ja w moim C-330 zawsze przy zejściu na bieg niżej robię, bo potem motor się szybciej na obroty wkręca, i bieg lepiej wchodzi. Bez między gazu raz zrobiłem, ale spadł strasznie z obrotów, ale jak to mój cap - zadymił pół wsi i dalej hulaj. :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Mi właśnie raczej chodzi o jazdę pod obciążeniem, kiedy silnik słabnie i trzeba zejść niżej. :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

U mnie to wygląda tak, np. jadę ze żwirem na 6 na 1600 obr., podjeżdżam pod górkę, jak spadnie do 1200obr. wciskam sprzęgło, wrzucam luz, puszczam sprzęgło, przegazówka, wciskam sprzęgło, wbijam 5, puszczam sprzęgło i jadę dalej. :D U mnie to bardzo pomaga, zwłaszcza że robię to w takim czasie jak normalna redukcja. Tutaj demonstracja, tylko że po angielsku.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja w niesynchronizowanych skrzyniach zawsze wykonuje międzygaz przy zmianie biegu z wyższego na niższy, lepiej biegi wchodzą no i silnik mocy nie traci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

No i tak się właśnie powinno robić i wtedy skrzynia nie dostaje po d*pie a tak na marginesie też tak robie a ten manewr nie nazywa się podwójne wysprzęglenie ? :D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a u mnie to wygląda tak: wciskam sprzęgło, redukcja, puszczam sprzegło a przy tym od początku cały czas gaz wciśnięty do oporu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Chodzi o dodanie gazu przed puszczeniem sprzęgła w czasie redukcji, czy redukowanie z podwójnym sprzęgłem i międzygazem? Bo to dwie różne rzeczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

Ja mówie o redukcji z podwójnym wysprzęgleniem i międzygazem ale to głównie przy transporcie taki manewr robie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jak to się mówi - jak zwał, tak zwał. Ważne, żeby zrozumieć o co chodzi. :D Nawet stara instrukcja od C-330 mówi:

"Przy przechodzeniu z wyższego biegu na niższy podczas ruchu ciągnika stosować dwukrotne wyłączanie sprzęgła ze zwiększeniem liczby obrotów silnika między poszczególnym wyłączeniem sprzęgła."

 

@mirasek Chodzi o podwójne wysprzęglanie z między gazem.

 

@FARMER1313 Ja raczej też tylko przy transporcie, albo bronowaniu.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Zawsze to jakiś mniejszy opór dla rozrusznika jak masz wciśnięte. :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

A jeszcze sory że nie na temat ale jak się powinno odpalać ciapka przy wciśniętym sprzęgle??

A po co kręcić wałkiem głównym w skrzyni biegów no i przy zimnym oleju to znaczny opór niepotrzebny z resztą. A tak na marginesie to wszystkie ciągniki powinno się odpalać na wciśniętym sprzęgle BHP :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze odpalam i gaszę ciągnik na wciśniętym i zaobserwowałem że przy wrzuceniu biegu skrzynia wcale nie zgrzyta a gdy włączałem bez sprzęgła ruszenia z miejsca oznaczało często zgrzyyytt. A co do tego między gazu to w transporcie jeszcze jako tako ale przy bronowaniu to zanim naciśniesz sprzęgło wrzucisz luz puścisz sprzęgło naciśniesz gaz znów wciśniesz sprzęgło wrzucisz bieg to ciapek się zatrzyma. Takie moje zdanie. a powiedzcie przy zmianie na wyższy bieg zwłaszcza w transporcie zdarza się zgrzyyytttt w jaki sposób zmieniać bieg aby było prawidłowo.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Ja jakoś wyczuwam ten moment po wciśnięciu sprzęgła, kiedy mam wbić bieg i nie zgrzyta. :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

na wyzszy wystarczy poczekac chwile dluzej by obroty silnika spadly i zrownaly sie z obrotami wyzszego biegu w przekladni. najlepiej nie ciagnac do konca predkosci obrotowej, tylko zmieniac w polowie zakresu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

To załuż turbinę VTG i silnik V :D Nie śmieje się no to jest problem przy małych ciągnikach ale tak jak napisane wyżej musisz wyczuć ten momęt przeciągnąć go dłużej na niższym biegu najlepiej podwójne wysprzęglenie i jak spadnie do ok 1300 obr/min wbijasz 6 i ogień :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj