slawek36

Przedni napęd

Polecane posty

slawek36    0

Mógłby mi ktoś odpowiedzieć na kilka nurtujących mnie pytań dot. przedniego napędu w traktorach?

1.Czy przedni napęd można włączać podczas jazdy, czy trzeba na postoju? Jeżeli na postoju to ze sprzęgłem czy bez?

2.Czy można bez obaw ostro hamować z włączonym przednim napędem?

3.Czy można jechać po asfalcie z włączonym napędem??Jeżeli nie to jakie są skutki takiej jazdy?

4.Dlaczego ciągnik po włączeniu przedniego napędu jedzie szybciej?

I mam jeszcze pytanie dlaczego jeżeli mam włączony rewers ciągnik jedzie minimalnie szybciej do tyłu aniżeli do przodu?

Wiem że niektóre pytania moga być dziwne, ale za bardzo się na tym nie znam. Z góry dzięki za odpowiedzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

1.Powinno sie włączać na postoju , bo w czasie jazdy można coś uszkodzić. Chyba wszystkie są włączne bez sprzęgła :D .

2. O Hamowaniu nic niewiem...

3. nie powinno się jeździć po utwatrdzonych powierzchniach z włączonym napędem 4x4, W starszych modelach na asfalcie wyje.

4. niewiem, czy szybciej nigdy nie sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek93    6

1. Można w czasie jazdy ale lepiej jak to się robina psotoju, bez sprzegła(przynajmniej u mnie)

2.Tak. U mnie jak jade z dużym ładunkiem i chamuje to napęd sam się włącza żeby lepiej chamowało. Ale wiadomo lepiej spokojnie niż gwałtownie

3. Nie nie można

4.m.in bo w polu bez napędu tylne koła mają poślizg a po włączeniu przodka poślizg znika

5.Nie wiem dlaczego ale mój też jest szybszy w tył

 

A tak wogóle to jaki masz ten ciągnik?

 

Jak w czymś się myle to poprawcie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    31

witam

1. w zależności od ciągnika, w niektórych nie ma potrzeby zatrzymywać się i można włączyć napęd, w innych można tylko po zatrzymaniu ciągnika

2. co do hamowania to zależy co masz na myśli mówiąc "ostro"? żaden z producentów nie zabrania hamować z załączonym przednim napędem

3. nie powinno się ponieważ zwiększa się zużycie opon, w niektórych ciągnikach (np. ZETOR FORTERRA) można jechać z włączonym przednim napędem z max. prędkością 10km/h, jadąc z wyższą może dojść do uszkodzenia przedniego mostu napędowego

4. ciągnik jedzie szybciej, ponieważ w momencie kiedy zaczynają "ciągnąć" 4 koła, zmniejsza się poślizg tylnych kół jezdnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

1.Można jeśli nie ma ciągnik dużego obciążenia albo koła nie są w poślizgu, wiem że w Proximie można bez sprzęgła Fendt 312 Vario TMS na pewno też (przy tych jestem pewien :D)

2.Nie jestem pewien ale ja tak robię przy dużej prędkości przednie koła się mi nie blokują tylko się zachowują jakby był ABS :D

3.skutki tylko takie że opony bardziej się ścierają

4.bez napędu 4x4 koła łatwiej wpadają w poślizg dlatego tak się wydaje;)

a co do ostatniego to nie mam pojęcia u mnie też tak jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    0

Mam JD 5620 i co do hamowania to spokojnie - podczas naciśnięcia pedału hamulca napęd włącza się automatycznie, podczas jazdy mozna go włączyć naciskasz przycisk i jest bez sprzęgła.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Co do rewersu i szybkości - myślę że jeżeli napęd samoczynnie włącza się przy hamowaniu, to cofanie działa na niego tak samo jak hamowanie, czyli tez włącza się przód i ciągnik przyśpiesza. Takie są moje dywagacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    2403

u mnie przy hamowaniu się włącza, ale przy cofaniu już nie - bynajmniej kontrolka tego nie sygnalizuje


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Nie każdy rewers ma przełożenie 1:1, inna sprawa to jak sprawdzaliście że szybciej jedzie do tyłu? Często to tylko złudzenie. Jeśli ktoś uważa że jazda z włączonym 4x4 po drogach asfaltowych powoduje tylko szybsze zużycie opon to... powodzenia. Ciągnik z włączonym przednim napędem będzie szybszy jedynie w miejscach gdzie na samym tyle będzie tracił prędkość w poślizgu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Do załączania przedniego napędu to tak naprawdę tylko należało się zatrzymywać, gdzie odbywało się to poprzez sprzęgło kłowe, jeśli jest wielotarczowe mokre sprzęgło to spokojnie można załączać podczas jazdy (oczywiście przy małej prędkości).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    444

jak się będzie jeżdziło z włączonym napędem po asfalcie to go można uszkodzić i to bardzo poważnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może trochę nie na temat, ale powiedzcie jak sprawdzić czy przedni napęd zgrywa sie z tylnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a w ogóle to napęd jest tylko do pewnej prędkości bo można coś uszkodzic a napęd sam się włącza przy chamowaniu przynajmniej tak u mnie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    0

Każdy opowiada o ciągnikach z różnej generacji - napewno w nowych jeśliby coś miało się uszkodzić przy większej prędkości napęd byłby tak zaprojektowany że wyłączyłby się automatycznie - nad tym myślą poważni ludzie, także spokojnie nic się nie uszkodzi.

 

Hmm jeśli napęd nie jest zsynchronizowany to tylko ryje pole :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    205

Przecież w większości nowych ciągników jest opcja automatycznego wyłączania napędu powyżej 10-15km/h. Jeżdżenie z większymi prędkościami z włączonym napędem nie jest wskazane bo przód ciągnie 5-7% szybciej niż tył. Co przy większych prędkościach powoduje szybsze zużycie opon oraz przy bardzo długim użytkowaniu może spowodować przyspieszone zużycie układu przeniesienia napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bigger    0

Witam, mam pytanie odnosnie tematu. Jeśli ciągnik w jakiejś pracy na polu np.kultywator czy talerzówka nie ma ciężko i nie występuje zbyt odczuwalny poślizg kół tylnych, lepiej jeździć z włączonym przednim napędem czy nie ? W którym przypadku ciągnik spali mniej paliwa? Bez włączonego napędu musi pchac przednie koła, które w jakimś stopniu zagłębiają się w ziemi i stawiają opór ale nie traci energii na napędzanie ich. Natomiast przy włącznym napędzie koła przednie kręcą się trochę szybciej i nie stanowią takiego oporu ale trzeba je napedzać. Co będzie bardziej ekonomiczne w dosyć lekkiej pracy? Nie mówię tu o orce gdzie bez napędu kopie się i spala więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Gdzie porządnie i w normalnych pieniądzach regenerują frezy na wałku ataku? (kujawsko-pomorskie, ale nie koniecznie)
      Wałek obrobiony na frezie od strony wału napędowego. Przednia oś SIGE, steyr 8100, 8110, 8120 ( występuje chyba też w MF i innych). 
    • Przez DrDeutz
      Witam wszystkich serdecznie. Polecicie uchwyt do telefonu, żeby trzymał się podłokietnika w Fendt Vario 900? Chodzi mi o cos takiego jak na załączonym obrazku. Jak to jest przymocowane? Dzięki i pozdrawiam wszystkich.

    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez Savuelo
      Cześć,
      Ostatnio zdarzył mi się wyciek oleju pod ciśnieniem w ciągniku, zabrudzil on spora część bloku skrzyni i komponenty na niej, t.j elektrozawory, przewody, czujniki, wtyczki i tym podobne. Pytanie, czy zna ktoś jakiś sposób by to wyczyścić tak by niczego z tych elementów nie uszkodzić?
    • Przez yacenty
      Hej,
      czeka mnie zakup zaczepu do ciągnika (jakby ktos nie wiedział 125km).
      Tak sobie ogladam różne zaczepy różnych firm (Sauermann, Cramer, Rockinger itd) - wiele zaczepów niby pasuje do tej klasy ciagnika ale ma uciąg "tylko" 14-15ton.
      Jak to rozumieć? Czy na takim zaczepie będę mógł ciągnąć tylko jedną przyczepe (10t ładunku i 4tony masy własnej)? Jak to sie ma do realiów kiedy widzimy ciagnik 120-150km ciągnacy 2 przyczpey po 12ton ładunku każda?
      Jak to liczyć?
      Czy taki zaczep będzie wystarczający dla 125km?
       
      Pozdrawiam
      YacentY
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj