Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Arturos21

Przyczepa HL 8011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Arturos21    4

Witam wszystkich chciałbym się dowiedzieć wszystkiego o tej przyczepie jakie ramy miały w danym roku produkcji wiem ze starsze miały proste a te nowszy chyba gięte ?? ale czy tak jest i spotkałem się z przyczepa 8011 Hl ale gościu mówi ze ma w dowodzie 10 ton ładowności jest to możliwe ??? i chciałbym się dowiedzieć ile za taka przyczepę w dobrym stanie można\na chcieć

 

ps. przeszukałem tematu ale takiego nie znalazłem za odp z góry dziękuje pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Prostą rame miały 6 tonówki, 8011 miały zawsze łamaną. Z ładownością idzie pokombinować, widziałem taką co miala 12t w dowodzie. W dobrym stanie to zależy czy po odbudowie czy na starych burtach, ale w miare dobrych, ładną 8011 można kupić za 13-15tys. Akurat móglibyśmy sprzedać naszą 8011, bo ojciec chce coś na 3 strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    4

powiedz mi jak to jest ze jedne maja koła waskie 20 a jedne balonowe czym ta różnica jest spowodowana??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolnik-k    0

te całkiem stare(pierwsze wersje) miały ramy proste ale nawet na to nie patrz jak coś to tą na łamanej ramie. Sprzęt bardzo dobry jak zrobisz parę poprawek konstrukcyjnych to śmiało można po 12 ton wozić. Koszt do remontu ok 10tyś trzeba dać taka w oryginale to ok 15tyś po konkretnym remoncie to ponad 20 tyś ale się opłaca. Balony a radialne to różnie zakładali. Są jeszcze dwie wersje tego modelu samochodowa i rolnicza jak masz możliwość to bierz samochodową. A z tym ze rożnie są zarejestrowane to kiedyś jak się sprowadzało to na ile się chciało tak się rejestrowało. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

te stare na sprężynach to koło tylne wpadnie w dziurę i cała przyczepa leży na boku widziałem je już w akcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Jeżeli jest oryginanlnie na balonach to to jest HW produkcji Fortschritta, jeżeli oryginalnie ma samochodówki to to jest HL produkcji IFY(tyle, że kontrukcyjnie to to samo no oprócz tych kół).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

z tego co wiem 8ton a 10 ton różnica była w kołach 10 ton miały koła bliżniacze 8 ton pojedyncze, balonowe to są rolnicze.Ja mam HL8011 z 1978r jest na giętej ramie z ceownika walcowanego i wąskie koła.Podobne są czeskie ale 9 ton mają ramę giętą z ceownika zimno giętego, dużo mocniejsze resory i lepiej kiprują. Osie, piasty, hamulce mają słabsze a koła 18"i muszą być niskie balonowe. Remont takiej przyczepy wyniósł mnie 7500 brutto wszystko nowe z sklepu tj pleumatyka, elektryka, podłoga 4 mm ,rama pod podłogę, burty 120cm ze skosami przód i tył krztałtownik 80X40X2 i X3mm blacha 1,25mm ocynk, otwierane od dołu i góry[na wzór pronara]z wałkiem 30mm i farby,opony 12,0X18 z tira używane. haki do burt sam wyciołem z blachy 12mm, zamki kupiłem po 112zł szt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhfan    1

do tomek 73 mógłbyś wrzucić fote tej swojej przyczepki??:D a jakie są wasze opinie o przyczepach czeskich 6 tonowych lub 9tonowych na kołach balonówkach?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    4

panowie to warto brac taka przyczepe na prostej ramie czy nie bardzo?? i tak wogóle wielkie dzieki ze tak duzo wiadomosci podaliscie pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzadras    0

mam hl 8011 opony od naczepy i wiozłem na niej 20 T mokrej kukurydzy. strasznie wytrzymale przyczepy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

To zależy, raz miałem HL i woziłem płyty drogowe to się rama wygięła za wózkiem. Fakt płyty tylko na środek można było wrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Tak ale płyty mają sporą wagę są nieduże i nacisk sie nie rozkłada na całą przyczepę ogólnie fajne przyczepy solidne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Woziłem zgodnie z przepismi odnośnie wagi. 4 płyty chyba na przyczepę wchodziły. miałem tą samochodówke sztywną. Jeszcze najlepsze że mieliśmy pożyczoną tą przyczepę póżniej ją widlakiem podnosiliśmy żeby burty zamknąć jak ją oddawaliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

nieźle kumplowi tak sąsiad oddał, jak złapał kapcia wsadził na zapasowe i udawał zdziwionego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Cztery płyty drogowe to 6 ton, lecz położone na sam środek ośmiotonowej przyczepy powinny tak zrobić. A może to była ta mniejsza hl-ka, to tym bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

płyta 1,5m na 3m waży około 1,5 t , 1x 3 m waży tone jeszcze zależy czy mokre.. wiec waga mogła byc różna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

ja miałem rózne płyty od 1,6-1,8m grubość 20 cm x 3 m. Inaczej nie szło ich włożyć bo na długość 2 nie wchodziły. A wygięła się przyczepa bo podkład był czasem źle wsadzony jakby płyta leżała całą powierzchnią na przyczepie to by się zapewne nie wygięła, ale woziliśmy nią też drewno więc też się do środka uginała lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Raz przeciążona rama w taki sposób już nigdy nie będzie się zachowywała jak fabryczna. Te płyty, to jakaś niestandardowa szerokość i grubość, więc tych ton było sporo więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Stare z wrocławia z lotniska albo z cukrowni niepamiętam już. Wiem przejebane z nimi było. no może 1-2 tony więcej było. Teraz nówki będe kupował tzn ojciec bo tak się ceny używek wywindowały że się nie opłaca lepiej trochę dołożyć i potem niema problemu z układaniem nowych, bo te stare jedna taka druga siaka nieraz 5 razy się poprawiało jedną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor03    2

Stare z wrocławia z lotniska albo z cukrowni niepamiętam już. Wiem przejebane z nimi było. no może 1-2 tony więcej było. Teraz nówki będe kupował tzn ojciec bo tak się ceny używek wywindowały że się nie opłaca lepiej trochę dołożyć i potem niema problemu z układaniem nowych, bo te stare jedna taka druga siaka nieraz 5 razy się poprawiało jedną.

 

 

 

 

Jakie nówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DF24    28

witam ja posiadam taką przyczepe i tez jej nieoszczędzałem jak budowalismy wiate, piachu to i ponad 18 ton na niej targałem ale jak narazie niemam z nią problemu,wiadomo łożyska to niepowiem wymieniam srednio co 3 lata a ładunek to teraz max 12ton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×