Polecane posty

no masz rację. 6cyl to od razu większy koszt. ja myślałem do 100km maks mf. wystarczy do takiego sprzętu co ja posiadam. byłby głównym koniem pociągowym :) ojciec mój też się przekonał że lepiej coś kupić lepszego, też mu się podobały ursusy tej ciężkiej serii a teraz z chęcia chciałby sprzedać ten ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Chce sprzedać ale zapewne szkoda mu bo wie co ma a z używkami wiadomo jak jest. A jak ma go od nowości to dopiero szkoda... Mam ten sam problem.... Dlatego nic nie sprzedałem a kupiłem przyjechanego MF3060 i kończe robić te przesławną skrzynie biegów której każdy tak się boi. Co lepsze po głowie chodzi mi zakup kolejnego z padnieta skrzynią tyle że 6cyl ale z drugiej strony to byłaby głupota na moje hektary, chyba że na handel ale to troche ryzykowne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szkoda sprzedać bo dużo kasy się włożyło w ten ciągnik ale nie jest z niego zadowolony. nie ma roku żeby coś się nie stało i ciągnik w okresie pracy stoi na warsztacie. a ile wyniesie cię remont tej skrzyni? ja myślałem o czymś bez elektroniki bo myjac ciągnik coś zacieknie i koniec. myślałem też nad renault ale moim zdaniem bardziej w mf są dostępne części i jest ekonomiczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Skrzynia... zależy co padnie i kto robi... mi wyrąbało 2 tryba... tzn bieżnie łożysk igiełkowych. Możesz kupić nowe po 2tys sztuka albo używane za pół ceny choć siła rzeczy ta bieżnia też będzie w jakimś stopniu wyjechana w takiej używce. Zaniosłem do zakladu i za 100zł mam wstawioną nową bieżnie więc różnica jest. Do tego wałek rewersu.... i znów możesz wybulić 2.5tys za nowy, używany 800 a ja bede miał albo chromowany pod łożyskiem albo napawany za 100-150zł.

Pierścienie synchronizatorów nówki zależnie od pełnionej funkcji 500-1000zł szt a jest ich tam dla 32 biegów 10szt... ja kupiłem 1 używany za 400 i wyglada jak nowy. Cztery inne zgodnie z sugestią kolegi z forum zaniosłem do zakładu na kuracje odmładzającą a koszt to flaszka wódki. Zobaczymy czy kuracja skuteczna ale wyglada obiecująco

Wymieniłem jedno łożysko: 300zł, garść oringów i uszczelnienie półbiegu. Tarczki półbiegów miałem dobre a to 100-150zł sztuka x3 albo 4. Powinno gadać.

 

To są koszty do spotkania w każdej synchronizowanej skrzyni nawet takiego zetora. No wyjątek MTZ bo tam nowe synchronizatory po 200zł widziałem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

każdy tak robi jak mówisz. ja też przy naprawach tak robię ale przy silniku już kładę wszystko nowe. chyba wyjdzie tak że kupię mf 390

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

śmiem twierdzić że nie mają żadnego problemu pod warunkiem, że nie masz ładowacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie ma żadnego problemu. Jest dwa typy sprzęgła - można założyć takiej jak w 3060 i nie będzie problemu choć sam mam ładowacz i pierwsze słyszę o problemach ze sprzęgłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

Mój MF 365 pracuje z ładowaczem i tez nie miałem problemów ze sprzęgłem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    21

ja w swoim 375 mam ceramiczne i i zero problemów + że niema ślizgania się sprzęgła  i ciągnie  cały czas a - że wraz z wymiano sprzęgła  wymienia się też docisk i tyle ja w swoim przy  okazji  remontu silnika zrobiłem też sprzęgło  docisk poszedł na wyrównania a tarcza do nabicia  i lata dalej jak szalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

mo,ze komuś się przyda przy poszukiwaniach   mf tej serii  lista modeli   

 

340                                                                 47 hp                                                             1987-1993

340T                                                               55 hp                                                             1987-1993

350 52 hp unknown

353 47 hp 1987 - 1994

354GE 46 hp 1997 - 1999

354S 46 hp 1994 - 1999

354V 46 hp 1997 - 1999

355 55 hp 1991 - 1997

360 50 hp 1987 - 1991

362 62 hp 1988 - 1997

363 58 hp 1987 - 1994

364 55 hp 1989 - 1993

364GE 55 hp 1997 - 2007

364S 55 hp 1997 - 2007

364V 55 hp 1997 - 1999

365 65 hp 1988 - 1997

373 62 hp 1987 - 1994

374 63 hp 1989 - 1993

374GE 67 hp 1997 - 1999

374S 67 hp 1997 - 1999

374V 65 hp 1997 - 1999

375 63 hp 1987 - 1997

377 62 hp 1987 - 1994

383 74 hp 1987 - 1997

384 72 hp 1989 - 1994

384GE 72 hp 1997 - 1999

384HC 72 hp 1997 - 1999

384S 72 hp 1997 - 2007

384V 72 hp 1997 - 1999

387 71 hp 1987 - 1994

390 72 hp 1987 - 1997

390T 95 hp 1989 - 1997

393 95 hp 1992 - 1997

394 81 hp 1989 - 1993

394GE 80 hp 1997 - 1999

394HC 80 hp 1997 - 1999

394S 80 hp 1997 - 1999

396 104 hp 1992 - 1997

397 80 hp 1987 - 1994

398 86 hp 1987 - 1991

399 94 hp 1987 - 1991

 

 

Szukam opini osó któe posiadają  tej serii MF  w przedziale  55-72 km     zwłaszcza   jak się sprawują przy ładowaczu czołowym ??  czy są zwrotne

Edytowano przez soltys13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tu jest trochę nieścisłości ponieważ są dwa różne ciągniki - MF i Landini pod MF. MF 365 to zupełnie inny ciągnik niż 377. Są tu też ciągniki sadownicze np 374.

MF 365 idealny do ładowacza czołowego, most z wałem kardana wyprowadzonym z boku nie przenosi luzów sworznia na przekładnię mostu, krótki ciągnik z małym promieniem skrętu. Do tura szukaj modeli po 91r ( skrzynia z rewersem 12+12 i siłownik skrętu wyprowadzony na dwa koła, ten w starszych na 1 koło zużywa szybciej łożyska w tym kole). Ogólnie to najlepsza seria MF, tanie i dostępne części oraz cała masa zamienników z ursusa. Silniki oszczędne i najbardziej powszechne Perkinsy na krajowym rynku. Zresztą spróbuj poszukać negatywnych opinii na modele 342, 355, 362, 365, 375, 390, 390T, 398, 399 ( to jest jedna rodzina tych ciągników )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelpzo    0

Witam,

od niedawna jestem posiadaczem ciągnika mf 390 1993 rok. Mam parę pytań dotyczących tego ciągnika. 

1. Gdzie jest miarka poziomu oleju w przednim moście i jaki olej tam się leje?

2. Jaki olej do skrzyni?

3. Od załączenia przedniego napędu mam przycisk, czy jest jakieś potwierdzenie załączonego przedniego napędu? 

Ciągnik jest sprowadzony z Holandii. Na co zwrócić uwagę, co wymienić przed rozpoczęciem sezonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

1. Miarką jest korek wlewowy w osi ( po lewej od tyłu ), natomiast w zwolnicach przednich korek wlewowy ustawiasz w poziomie ( korek od wew. strony koła ).

2. Olej typu UTTO ( hydrauliczno-przekładniowy), np. Agro UTTO z Orlenu. 47L jak się nie mylę. Do przedniej osi i przednich zwolnic olej przekładniowy typu GL-4 np. hipol 80w90.

3. Powinna zapalić się kontrolka na desce. Sprawdzić działanie mostu możesz ruszając dynamicznie na śliskim i obserwacja przednich kół ( jeśli wyrywają z pod opon to działa ) lub zaczep o coś i ciąg, np. drzewo:)

 

Sprawdzić to co w każdym ciągniku: oleje ( najlepiej wymienić razem z filtrami ), płyn chłodniczy itp, luzy itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelpzo    0

Dzięki kolego za cenne informacje. Możesz mi jeszcze doradzić jaki pług do tego ciągnika kupić? Ziemia 3 i 4 klasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

I co? Fajny ten massey?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelpzo    0

Narazie wszystko spoko działa. Mam jeszcze MF 590 z turem ale bez przedniego napędu i będę chciał przełożyć tura do mf 390. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jakiego masz tura?

MF 80 ( nowszy typ bo taki był do serii 500) lub MF880 będzie pasował no i cała reszta innych.

Rozstaw mocowań taki sam jak w 590.

Podłączyć się możesz pod wyjścia hydrauliki zew. bo masz osobną pompę plus łączenie wydatków.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelpzo    0

Tur jest z firmy metbud http://metbud.pl/o-nas/ladowacze-czolowe tur 3. Mocowania są takie same tylko trzeba będzie wydłużyć zawiesie o 20 cm. 

Mam kilka pytań trochę banalnych ale chcę się upewnić.

1. Który wlew to jest wlew oleju silnikowego a który to wlew oleju do skrzyni?

2. Który filtr jest od oleju do skrzyni a który od oleju silnikowego?

3. Gdzie się mieści pompa hydrauliczna?

4. Układ wspomagania kierownicy jest na osobnej hydraulice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jutro popatrze to ci wszystko powiem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

1. Wlew przy kabinie jest od skrzyni i tylnego mostu ( wspólny obieg ), a z przodu ( z pokrywy rozrządu ) do oleju silnikowego

2. Filtr po stronie wlewu ( lewa strona gdzie jest wał napędowy przedniego mostu ) to filtr oleju silnikowego, po przeciwnej stronie jest to filtr hydrauliczny układu wspomagania, natomiast filtry hydrauliczne są dwa, jeden przy pompie w tylnym moście ( po spodem mostu jest pokrywa na 3 śruby ) a drugi jest na zasileniu zew. pompy do hydrauliki zew. ( po prawej stronie na wyjściu z tylnego mostu zobaczysz pokrywę na 4 śruby )

3. Masz 3 pompy hydrauliczne, 1. główna ( podnośnika ) znajduje się w tylnym moście, 2. i 3. to w zasadzie jedna pompa tandemowa z przodu silnika po prawej stronie ( jedna od wspomagania a druga od hydrauliki zew.). Dodatkowo masz możliwość łączenia wydatków pompy hydrauliki zew. i podnośnika ( np. przy pracy z ładowaczem ) - przełącznik znajduje się po prawej stronie obok sterowania podnośnikiem ( ten przesuwany przód-tył)

4. Jak przeczytałeś pkt. 3 to wiesz że zasilany jest olejem ze skrzyni. 

 

Dodatkowo masz jeszcze płyn hamulcowy ( zbiorniczek po prawej stronie deski rozdzielczej, ta pokrywa na dwa wkręty ).

No i z tyłu zbiornik na płyn do spryskiwaczy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj