PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

PiotrekMTZ    5

Zakładał ktoś z was turobo do mtz-a?

Jak bym założył to silnik by wytrzymał?

Tu jest link turbiny do mtz:http://www.allegro.pl/item880807184_turbo_turbina_sprezarka_mtz_belarus_tkr7.html

Z góry dziękuję za odpowiedzi :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akuku    0

Ja tez bym załozył ale podobno trzeba zmieniac tłoki i pierscienie bo te nie sa przystosowane do turbo i lipa a w silniku niechce mi sie grzebac.Mocy przybedzie ok 10-15koni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

Witam koledzy ja mam turbinke w moim MTZ82 i nic nie wymieniałem w silniku i narazie trzyma zrobiłem juz ok1800 mth. Moim zdaniem turbo tkr 7 nie nadaje sie bo jest za duza ja taką mam lepsza była by juz tkr6 a jeszcze lepsza byla by od URSUSA lub ZETORA 4 cylindrowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurekmtz    0

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

Wiem ze w MTZ 82 a MTZ 82TS z roku 1996 nie ma żadnej różnicy w silniku jest troche inne pompa wtryskowa bo ma korektor i sa inne wtryskiwacze w pózniejszych rocznikach wprowadzili zmiany .W silnikach SW400 z turbo są take zmiany inna głowica dodatkowy kanał wodny i jest smarowany stworzen w tłokach poprzez kanał w korbowodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

mi też się zdaje że że w MTZ nie ma różnicy w silniku,jedynie pompa,ale można na tej jeżdzić , 912 i 1012 są inne korbowody i tłoki a w SW-400 jak wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Moim zdaniem gra nie warta świeczki.Dla niepewnych 10-15KM popadać w koszty.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Wystarczy popatrzeć na programy TV, co to po kosztownych modyfikacjach w autach miało być dużo koni a na hamowni wyszło rozczarowanie.

W moim 820 odczułem przypływ mocy gdy dołożyłem mu na przód 450kg balastu i wymieniłem siłownik z C100na C110 to pozwoliło spokojnie ciągać 4x40w obrocie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

Ja mam 500kg wysuniete 40cm 300 litrow wody w kołach i siłownik C125 i oczywiscie turbo,ciągnie 45x4 obracany o masie 1440kg i agregat uprawowo siewny z siewnikiem 3m o masie1800kg +300zasypu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurekmtz    0

Moim zdaniem turbo w silnikach daje dosyć sporo ,aczkolwiek czy 10 czy 15 km. to jest mi trudno powiedzieć.Mam dukata 2,5 l z turbiną i wiem na co stać ,jest czym depnąć.W traktorach jest to samo.im większa moc tym szybciej skończymy swoje ha.W latach 70 ursus c 330 był luksus ,mając 10 ha trzeba było pracować praw3ie na okrągło .Obecnie nawet mając mtz.i 10ha.to mamy czas prawie na wszystko.Podejrzewam że uprawić 1ha.c330 a mtz to paliwa nie będzie chyba dużej różnicy.

 

Proszę o opinię waszą pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Zapodaj fotki tego 82+turbo,jestem pod sporym wrażeniem tego co wyczyniłeś z tego MTZ-a.I nie zapomnij cyknąć tego siłownika,bo i na pewno masz zmienione ramiona tylnego tuz-a. Czekam na fotki.

Pozdrawiam.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

musisz miec

-kolektor wydechowy,kolanko do tłumnika,tłumnik,2 kalanka do kolektora sącego,kolektor sący moze byc stary wystarczy go obrucic,rurka do oleju zasilania,rurka do powrotu oleju ,w miejsce korka za filtrem oleju trzeba przykrecic taka pokrywke do powrotu oleju ,a jaka masz podstawe filtra ma wyjscie na przykrecenie rurki do smarowania turbiny jak nie to musisz nawiercic dziure i ok chyba to wszystko jak mi sie cos jeszcze przypomni to napisze a jaką turbinr chcesz załozyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

w tamtym roku liczyliśmy to wychodziło koło 2 tyś.W sklepie mówili że jeden założył turbo na próbę do ciągnika i jak byłby zadowolony to miał założyć jeszcze do dwóch i po założeniu jednego więcej się nie pojawił. Czyli doszedł do wniosku że nie warto

 

kuzyn ma MTZ82TS i przerobił na 105 to mówi że niewiele słabszy od 1224 bo też ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

Moim zadanim miedzy mtz 82TS a 1025(105km)nie ma dużej różnicy miedzy silnikami jest większa dawka paliwa i wieksze obroty silnika,to z mtz82 tez mozna wyciągnąc 105 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj