PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

seweryn20    825

Robić scyzoryki gdzie nie ma potrzeby Tr, ymać się wymiaru to jedno a mechanizmy współpracujące że sobą drugie.
Stal utwardzana czy ulepszana a obrabiana termicznie to całkiem co innego. Widokowych warunkach nie jesteś wstanie choć by zaazotować, o obróbce skrawaniem twardej stali większość małych czy średnich warsztatów może pomarzyć. Nie stać ich na narzędzie. Chcesz rób ale jedno jest pewne długo to nie wytrzymam, a ty sam nie będziesz miał pewności kiedy to się rozleci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Tę stal ktoś kiedyś wymyślił i opracował. Poza tym robić a przerabiać to dwie różne sprawy. Można zastosować orginalny palec wybieraka a dorobić tylko boczny mechanizm. Można tez zastosować wybierak np. ze stara 25/28/66

https://spplthumb.blob.core.windows.net/540x405/cd/31/f9/skrzynia-star-28-sprzeglo-tarcza-sprezarka-sochaczew-107419047.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ78X7BS84YElsCht-orLwA69jeap0q70VPIQ5ePwxtJRdUzvH1

 

z przeróbkami , zamiast tego cuda na kiju plus wejście na wałek z boku wieżyczki

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Można. Ale i tak nie dasz gwarancji trwałości i bezawaryjności. A nie jest to bez znaczenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja tam wolę kupić gotowca niż się bawić z wybierakami bo to jak z polem minowym (nie wiadomo czego szukać ) a w rusaku biegi są dosyć blisko siebie to nie jak w zetorze 5211 że biegi dosyć wyraźnie się wrzuca , a Lepić będę lepił kabinę z Mf bo wartość Mtz82 z małą jest śmieszna i nie będę sprzedawał . Coś się ulepi , to tylko kabina mocowania można przerobić , wyspawać , zastanawiam się nad jeszcze kwestią sprzęgła i hamulca bo bym chciał żeby były w pulpicie a nie mechanicznie w podłodze , jeszcze tego nie wiem ale może jakoś na linki , macie pomysły a może nowsze Mtz inaczej miały ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nowsze mtz ty a na pewno pronary mają hamulce hydrauliczne. Wszystko jest tak samo tylko w kabinie pompki i podwieszane pedały a przy samych hamulcach inna dźwignia i siłownik.

Jak mam coś poprawiać na siłę wiedząc że jest oryginał i to całkiem niezły to wolę się powstrzymać i dorobić oryginału.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Wracając do tematu. Czy zamontowanie turbo TKR6 do d240 z pompą bez korektora da jakiś wymierny efekt ? Czy pozostawić obroty max na 2200rpm . Koszt prawie 2tys

Inaczej jak to wyjdzie jak tylko założę turbo i skoryguję dawkę na oko by nie dymił za bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja tak rok jeździłem turbo założone i lekko dawka w górę. Ale to daje może połowę tego co  po założeniu korektora.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Obroty maksymalne 2400. Spokojnie.  Mimo że normalnie się na takich nie jeździ to czasem się przydaje. Mi kręci do 2600, wiadomo nie używam, mało kiedy 2400 wykręcę jazda do 2200 w każdej robocie czy transporcie wystarczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kurde a u mnie pod obciążeniem więcej niż 1700 nie wykręcę, na luzie 2200. Ale jest poważna różnica po założeniu Turbo, dymu nie zobaczy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Dlatego mam w planach zbudować pompę z korektorem i z lepszym regulatorem. Ta jest walnięta.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zrób z pompą jak należy łącznie z nowymi sekcjami. Na tym za skarby świata nie  idzie zaoszczędzić a sama przeróbka i regeneracja szybko wróci ci się w paliwie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Do MTZ jest tak przydatny jak kuchenka mikrofalowa


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

A mi by się przydało nie tylko do mtz , choć w nim obroty nie są dość precyzyjne , gaśnie na 600obr a widać że zanirza .
znalazłem taki za połowę ceny, tylko gdzie indziej ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Póki co z takich akcesoriów mam laserowy Pirometr, szczególnie przydatny przy szukaniu usterek układu chłodzenia, czy np miejsc ze słabym stykiem w elektryce.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Chyba nie wszyscy mnie zrozumieli. Wspomniany tachometr jest urządzeniem kontrolnym a nie do użytku stałego. Od kiedy zacząłem mierzyć rzeczywiste obroty i porównywać je z wskaźnikami (obrotomierzami) to zdarzyło się tylko raz że obrotomierz nie przekłamywał. Liderem przekłamań są obrotomierze w Bizonie i to od młocarni jak i silnika. Tak samo obrotomierze napędzane z alternatora, można je tylko nazwać wskaźnikami, bo obroty mierzą mało dokładnie. Również w Zetorach gdzie napęd idzie jeszcze z prądniczki też nie jest super dokładnie. Dlatego o tym wspominam, bo we wspomnianym ciągniku gdzie skazówka  nieźle się buja w obrotomierzu, to jego wskazania mogą mocno odbiegać do rzeczywistości. Taki tachometr powie nam prawdę o różnicy wskazań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Mam takie cudo od kilku lat skorygowałem sobie wskazania wskaźników obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

I jaki jest uchyb w klasycznym 82?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Żeby ptaki miały gdzie siedzieć :D , a tak poważnie to ma to na celu wyrzucać większe zanieczyszczenia na zewnątrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szczerze powiem ze to trochę bez sensu. Ma założony cyklon który i tak cięższe zanieczyszczenia  przesieje. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj