PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Napisałem wczoraj posta ale jakimś cudem zniknął. W tym małym agregacie jest problem z jazdą pod górkę, 5 bieg i 1700 obr mimo gazu w podłodze, doładowanie osiąga maksymalnie 0,4 bara, wogóle nie dymi. Na pusto kręci do 2200. Temperatura wody 60 a oleju dziwnie skacze, raz 70 raz 50. Ciśnienie oleju 3,5. Kapanie oleju ustało, ale to może zasługa taśmy izolacyjnej na wyjściu zimnej strony Turbo. Nie podoba mi się pompa wtryskowa, trzeba wysłać tą drugą do zakładu i kupić zaraz regulator z korektorem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie masz dymu możesz podkręcić dawkę paliwa pamiętając ile. Zobaczysz co się zmieni ale nie zdziwił bym się jeśli pompa szwankuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Po pracach polowych zrobiła się dziurka w dolocie za turbo i wyrzuca kropelki oleju. Reklamacja?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Moja to Don Turbo Made in Belarus, była szczelna dokąd nie pochodził dłuższą chwilę na jałowych obr.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

a jakie masz cisnienie na jałowych obrotach ? Moze przy niskie było o ją delikatnie przyłapało na łozysku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odepnij węża powrotu oleju i zobaczysz czy w ogóle leci olej na wolnych do turbiny.

I właśnie... jakie ciśnienie?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na wolnych obr 3 bar. Powrotem leci tak sobie jak katar z nosa ale za to zasilaniem tryska z dużą siłą.

Luzu na wirniku nie zauważyłem, chyba, że może przy tym docieraniu wpadł na chwilę jakiś farfocel silikonu, nie wiem, porozbieram wszystko przy wymianie oleju.

 

U klienta zauważyłem filterek na zasilaniu turba, teraz to musztarda po obiedzie, ale myślałem żeby taki założyć.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

ludzie w osobowych sitka wywalaja, bo  nie jedna turbine juz usmiercily, wiec to nic dobrego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kiedyś pokażę ci jak u mnie wirnik w turbo lata a co ciekawe oleju nie puszcza. 

Sitka nie zakładaj  a  szczególnie uważnie pilnuj czystości przy  czyszczeniu bąka i innych robotach przy filtrze oleju.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zarąbista sprawa. Nie wiem już ile mam swoją ale na pewno trzy lata i wróciły się pieniążki, zaoszczędził czas. Poprawa mocy, momentu, spadło spalanie przy tych samych pracach co były robione wcześniej, spadła ilość redukcji w transporcie, w pracy przy odśnieżaniu. Nie żałuję ani jednej złotówki i ani jednej minuty jaką poświęciłem na przeróbkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie mówię o sitku w króćcu a o pełnoprzepływowym filtrze z zaworem bocznikującym. Ciągnik to C385 z duńskim zestawem Turbo


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy remoncie silnika zakładać tuleje i tłoki od TS?  W przyszłości chcę założyć turbo. Czy na tych zestawach silnik będzie pracował normalnie bez turbiny? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 Jeden i drugi odpala jak wolnossący, bez obciążenia pracuje jak wolnossący tylko jak pod obciążeniem odprężony o jeden stopień silnik będzie pracował pojęcia nie mam. Teoretycznie nie powinno być dużej różnicy o ile w ogóle będzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wszystkie zestawy do turbo mają powiększoną komorę spalania w tłoku? Myślę , że jak zastosujesz też wtryskiwacze do turbo to powinno hulać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

jak masz turbine zakladac w przyszłosci to pakuj zestawy od TS i sie nie zastanawiaj, ciut odprezony moze byc delikatnie w ciezkiej pracy słabszy, ale nawet moze tego nie poczujesz jak na starych gratach już przedmuchy masz i kompresji nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja założyłem zestawy od D260 i nie żałuję, dużo lżej kręci rozrusznik.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czemu lżej?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Tak samo jak w 82TS, 1025 czy nowszych 9xx. To nie jest zasługa tłoków tylko stopnia sprężania. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ale turbo musi przy tym być?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pompę zestroić jak do 1025 podnosząc obroty max do 2400. Nic więcej nie zrobisz.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj