PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Na razie nie będę nic zmieniać, brak funduszu na takie grube modyfikacje.

Może trochę przesadziłem z tym szczekaniem, ale nie pracuje zbyt równo, czasem zdarzy się takie stuknięcie, pojedyncza większa dawka, ale tej pompy nie będę dawać do zrobienia, pójdzie do innego MTZ.

Mechanicznie nie jest zbyt dobra, ale sekcje ma zdrowe. Chyba żeby wymienił sam regulator, to nie jest szczególnie trudne.

Takie ładne rurki kupiłem i teraz przeginać pod pompe ND :huh:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

kupić nową z korektorem za 2 tyś albo dokupić korektor wyrzeźbić widełki bo u nas w Polsce ciężko je kupić i zamontować na szczekającej pompie no można ewentualnie dać ją do regeneracji za pewnie 600zł. A przy okazji zapytać gościa który ją będzie naprawiał czy ma ustrojstwo do regulacji kąta wtrysku poszczególnych sekcji czasami mówią na to czasy wtrysków. Potrafią w większości przypadków wymienić jedynie sekcje i ustawić jednakową dawkę paliwa na każdej sekcji a to można na upartego na tokarce sobie w domu ustawić max dopuszczalne obroty tak samo.A i jeszcze wymieniają czasami gumki na regulatorze obrotów ot cała regeneracja.  Wystarczy przed zawiezieniem poprzestawiać w pompie popychacze i jak nic nie powiesz gościowi to ustawi ci dawki na rozjechanej pompie i na tym koniec. I teraz pompa od ltz, jak dobrze poszukasz to kosztuje nowa 450 zł i nie spotkałem chińskich podróbek tych pomp. Nie ma możliwości przestawienia czasów i dawek dla poszczególnych wtrysków bo sekcja jest jedna i zawsze poda tyle samo paliwa i w takim samym czasie. Jak to się przekłada na pracę silnika nie muszę chyba mówić. Regeneracja bajecznie prosta i każdy kto ma choć trochę pojęcia o mechanice sam sobie wymieni sekcje i kilka innych elementów bo ta pompa jest prosta jak cep. bardzo dużo traktorów mtz ma tę przypadłość że delikatnie albo mocno szczekają i jest to wina zużytych kół rozrządu albo pompy wtryskowej. Dajesz do regeneracji zakładasz i niby jest lepiej ale szczeka dalej bo jeden z wtrysków delikatnie wcześniej dostaje paliwo i lipa. 

Trochę przesadzasz z tym szczekaniem. Żeby problemu nie było trzeba dać do zrobienia komuś kto się zna a nie paprokowi. Wymienić wystarczy sam regulator który kosztuje 500 zeta, samą pompę porządnie zregenerować, założyć sekcje z turbo bo maja inną średnice i za 1000 zeta tyle mnie to wyszło masz nówkę pewną sztukę na której ciągnik będzie miał to co ma mieć.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

Chyba chciałeś napisać 1000 zeta. To i tak połowa wartości nowej pompy wtryskowej , tej trochę lepszej jakości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

No to ciągnik ukończony

Oceniajcie:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No i fajnie. Ruszy z 9 ?  :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam być szczery to z tego co widzę to wiedzę i umiejętności masz tak więc silnik na pewno będzie pracował bardzo dobrze ale niestety jakość nagrania i  przede wszystkim zniekształcenia dźwięku sprawiają że nie ciekawie to wygląda.   :( Myślę że większość oglądających przyzna mi rację. :(  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Według instrukcji na dotarciu nie jest dopuszczalne zadymienie i obniżenie obrotów. Ruszy z 9, wcześniej to można było zapomnieć, nawet przy zmianie z 8 była czarna chmura. Mogę nagrać telefonem, to będzie lepszy dźwięk, ale ma uszkodzony aparat i prawie nic nie będzie widać. Wiedza nabyta w szkole, umiejętności takie że od małego lubiłem grzebać w sprzętach mechanicznych, do tego dobry słuch. Niestety doświadczenia nabierać musiałem sam, bo w szkole to klucze tylko oglądalimy przez szybę. Także jestem własciwie mechanikiem samoukiem i cieszę się, że Kolega to docenia. Policzył ktoś ile turbosprężarek zostało zamontowanych dzięki informacjom w tym temacie? Tu jest próbka dźwięku perkinsa z telefonu


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mierzyłeś ile bije ciśnienia pod obciążeniem? 

Jeśli nie dymi przy dodawaniu gazu na pompie bez korektora to jest jeszcze mała dawka maksymalna.  Wiem że na razie masz czas niech się doklepie ale potem pobaw się tym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj perkinsa fajnie słychać  :)  , kurcze szkoda że tego korektora nie masz  :( turbo bez niego to 50% całej frajdy .  A gdybyś spróbował zrobić coś podobnego jak ja mam w swojej pompie ? Taki korektor spisuje się dobrze jest łatwy w regulacji.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Powiem tak, przed remontem palił ok 40l na ha orki. Jadąc widzę, że w momencie, gdy powinna być zwiekszona dawka kończą się obroty, brak dymu i niedobór. Wtedy jest doładowanie 0,5 bara. Na razie nie ma co kombinowac za dużo, niech się spokojnie dotrze, to wtedy zacznę kombinować jak usprawnić i ulepszyć ten reg obrotów. Żebym wiedział że tamten w drugiej pompie jest wysokoobrotowy, to bym spróbował jego przerobic i zamontować. Pytanie do Seweryna: W którym momencie u Ciebie korektor całkowicie się wysuwa? W tym gdzie tak ostro doładowanie rośnie? U mnie jest tak, że dochodzi te 1700 obr, 0,5bara i kończy się ciąg.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A to u mnie powyżej 2000 zaczyna dopiero ciągnąć jak szatan ciśnienie doładowania rośnie do 1,2 bara. Do 2000 obr. ładuje 0,8 mniej więcej.  Nagram przy agregacie na wiosnę jak będzie czym silnik obciążyć.

Poszukaj bo jest wstawione jak wygląda dźwignia od turbo w regulatorze i pomyśl jak bezinwazyjnie by ją przedłużyć.  Jeśli ci się uda a od biedy by się dało to skończy się na zakupie samego siłownika. A warto.

U mnie bez korektora silnik max 0,5 bara a jeśli chciał bym więcej to już dymił przy dodawaniu gazy. Potem gdy obroty się wyrównały już nie.. Z tym że ja nie znam historii ani nawet przebiegu tego ciągnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja też nie wiem ile on przelatał, u mnie dostał nowy środek. Pomyślę z tym regulatorem jak będzie ciepło. Porozbieram tamtą pompę, zasięgnę Twoich rysunków katalogowych i coś z tego wyjdzie. :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli masz możliwość mosiądzem bym przylutował palec do dźwigni. 

Pewniejsze niż spawanie bo ten materiał jest podejrzany i bezinwazyjne zawsze możesz to cofnąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

By trzeba kupić drut do lutospawania i butlę z argonem chociaż pożyczyć.
To jest pewnie ten stop łożyskowy coś jak na przeguby kierownicze w C385. Twarde, mało ścieralne i kruche.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciężko powiedzieć ale twarde jak diabli. Bardzo podobne do dźwigni podnośnika w 60-ce.

Gościa z acetylenem szukać może prędzej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nagrałem telefonem tto
trochę dźwięku silnika.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

pompe i wtryski robiles?  bo na wolnych obrotach to on za dobrze nie pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No i ten dymek stale.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dymek mało ważny na razie bo komplety nowe ale na wolnych coś nie chodzi jak należy. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pompy nie tykałem, wtryski robiłem, trochę mnie jeden wku*wił, bo się namagnesował ten długi popychacz. Za jakiś czas wyciągnę i zobaczę jak pylą, bo te ruskie niby oryginał końcówki są bardzo niskiej jakości. Niech się trochę dotrze silnik i zrobimy przegląd.
Tylko co, pochodził przy długo na postoju, to zaczęło kapać z wydechu, ale to chyba nie jest wada? Pierwszy raz takie coś spotkałem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pierścienie się ułożą przestanie kapać. Końcówki ruskie olej i załóż wuzetem-y.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj