PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Prosto, estetycznie i bardzo ładnie.

Ja dzisiaj kupiłem brakujące elementy i może w tym tygodniu poskładam do reszty silnik


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stach15    0

Skąd wiesz, że jest twardy? Sprawdzałeś jakimś przyrządem? Nawet jeśli jest zrobiony z "lepszego" materiału można spawać, a wątpię żeby to był jakiś stop narzędziowy .

Tak trzeba rozwiercać i tak zakładam uszczelniacze

 

Dzięki za odpowiedź i mam następne pytanie a mianowicie który zestaw naprawczy wybrać do silnika bez turbo,na 4 czy 5 pierścieni?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

No to operacja uturbienia silnika zakończona.

Najpierw krótko streszczę remont

-nowy wał korbowy z CCCP +panewki firmy Дайдо металл русь

-nowe komplety naprawcze 3 pierscieniowe firmy Motordetal

-dotarte zawory +nowe uszczelniacze zaworowe

-nowe rozpylacze

-nowe sprzęgło z CCCP

-nowe koło pasowe

-nowy termostat

-nowe koło pośrednie i ośka w sprężarce

-nowa pompa oleju i obniżony smok aż o 4cm

 

Teraz turbo:

Porobiłem redukcje i wygiąłem rurki do zasilania olejem:

post-10681-0-44926500-1486075282_thumb.jpg

post-10681-0-30973100-1486075351_thumb.jpg

Potem zrobiłem wejście w zaślepkę bloku:

post-10681-0-28968500-1486075300_thumb.jpg

post-10681-0-60321400-1486075307_thumb.jpg

post-10681-0-08095200-1486075317_thumb.jpg

post-10681-0-51263600-1486075327_thumb.jpg

Rurki prezentują się tak:

post-10681-0-42520200-1486075341_thumb.jpg

No i węże powietrzne (nic innego na składnicy nie mieli)

post-10681-0-78465000-1486075361_thumb.jpg

Ciekawostka, 7 szpilek koła zamachowego

post-10681-0-04308400-1486076160_thumb.jpg

 

Film z testu:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Zakładaj z 4 pierścieniami . Teoria i praktyka mówią że przy dodatkowym pierścieniu olejowym, pierścień kompresyjny jest za słabo smarowany i wcześniej zużywa się tuleja jak i pierścień. Zresztą im nowszy typ to mniej pierścieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stach15    0

Zakładaj z 4 pierścieniami . Teoria i praktyka mówią że przy dodatkowym pierścieniu olejowym, pierścień kompresyjny jest za słabo smarowany i wcześniej zużywa się tuleja jak i pierścień. Zresztą im nowszy typ to mniej pierścieni.

 

Dzięki,założę 4 a po dotarciu po 2 latach wymienię na nowe i następne 10 powinno być OK, Zrobiłem tak w t25 i mam spokój ponad 20 lat,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to operacja uturbienia silnika zakończona.

Najpierw krótko streszczę remont

-nowy wał korbowy z CCCP +panewki firmy Дайдо металл русь

-nowe komplety naprawcze 3 pierscieniowe firmy Motordetal

-dotarte zawory +nowe uszczelniacze zaworowe

-nowe rozpylacze

-nowe sprzęgło z CCCP

-nowe koło pasowe

-nowy termostat

-nowe koło pośrednie i ośka w sprężarce

-nowa pompa oleju i obniżony smok aż o 4cm

 

Teraz turbo:

Porobiłem redukcje i wygiąłem rurki do zasilania olejem:

attachicon.gif103_0519.JPG

attachicon.gif103_0547.JPG

Potem zrobiłem wejście w zaślepkę bloku:

attachicon.gif103_0539.JPG

attachicon.gif103_0540.JPG

attachicon.gif103_0543.JPG

attachicon.gif103_0544.JPG

Rurki prezentują się tak:

attachicon.gif103_0545.JPG

No i węże powietrzne (nic innego na składnicy nie mieli)

attachicon.gif103_0548.JPG

Ciekawostka, 7 szpilek koła zamachowego

attachicon.gif103_0439.JPG

 

Film z testu:

Super , skopiuję twój pomysł z zaślepką i odprowadzeniem oleju z turbiny fajnie pomyślane. Na jednym z zegarów widać zdaje się ciśnienie oleju czy nie jest zbyt niskie jak na taki remont?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Napisano (edytowany)

zawory utrzymują takie ciśnienie, zimą przed remontem też tak miał. W porywach 4 atmosfery. Nad zaślepką myślałem długo. Rurkę wyciąłem z węża hydraulicznego. Trochę już doszedłem wprawy z migomatem.
Super, że dałem ci natchnienie. Ja wzorowałem się na fotkach JacoVR6.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na pudełku było MADE IN BELARUS. Kosztowała tysiąc


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Ja mam w kolektorze ssącym zamiast czujnika podciśnienia zapylenia filtra. On ci już działał nie będzie. A jak nie kupić kolektor z turbo są w nim dwa otwory jeden zaślepiony korkiem a drugi pod korektor ciśnieniowy.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Gdzie podłączyć zegar żeby morzyć ciśnienie doładowania? 

 

Widziałeś mój filmik? Chyba nie, widać podpięcie przezroczystym wężem wyraźnie.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

jak bialoruska to powinna polatac, u mnie ukrainska po 30 mtg puscila olej i miala taki luz na walku ze szok, gdzie 30 letni schwitzer w kombajnie praktycznie nie ma i suchutko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

W poście 370 również są umieszczone informacje podłaczenia turbiny jak i zdjęcia jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czekam na pierwszy film z pola B)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Napisano (edytowany)

W poście 370 również są umieszczone informacje podłaczenia turbiny jak i zdjęcia jak to wygląda.

 

Jacku, właśnie na Twoich fotkach się wzorowałem, nawet zrobiłem prościej, bo u mnie idzie inaczej rurka do chłodnicy.

Wcześniej miałem błąd w poście, już poprawiłem.

Jak się człowiek na czymś wzoruje, to nawet to delikatnie poprawi -_-

 

Jaką masz średnicę kolana wydechowego? 72mm?

 

LTZ55A

Będzie na pewno film, najpierw trzeba wmontować silnik do traktora i go dotrzeć, a że ojciec wstawił traktor do sąsiada, to nie taka łatwa akcja.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Średnica kolanka tak jak piszesz 72mm. A chłodnice oleju to już miałem od nowości podłączona. Jedynie co zmieniłem to wiatrak chłodnicy wody na 6 łopatki bo na 4 moment łapał 100 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To mnie pocieszyłeś, ja mam radiator z D50, gdzie wentylator ma krótsze łopatki. Jaki masz termostat?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Termostat mam zwyczajny tu nic nie zmieniałem.
A czy ktoś zakładał inny?
Jest jakaś różnica?
Tylko jak będziesz zmieniał wentylator to kupuj metalowy. Bo są plastikowe ale u mnie nie pasował i musiałem wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj