PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jahooo    9230

Zalezy od jakiej wersji turbo kupisz tłoki, bo były różne, nawet takie, gdzie stopień sprężania się nie różnił od normalnej wersji, tylko wkładka żeliwna na pierwszy pierścień.

W krajowych i do demoludów była jedna wersja turbo i jedna zwykła, ale na eksport szły różne wynalazki, na przykład turbo 80KM - wersja z mniejszymi obrotami 1800obr/min.

Ciekawe, jak spisywałby się MTZ-50 w wersji turbo, od dłuższego czasu sie do tego przymierzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Patrząc na dane nie znalazłem turbo ani starego ts-a ani z nowszej serii ze stopniem sprężania innym jak 15,1. 

Ograniczone obroty ma zaś ts i 90 koni a silniki z pełnym zakresem wszystkie ponad 100 koni.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

W katalogu to i ja wiem, że nie ma, ale widziałem wiele sprowadonych z zachodu MTZ-ów, gdzie w dokumentach były dane od 60 do 90KM, a silnik z wygladu ten sam, z blokiem MMZ D-240 i głowica od D-240. Widać takie było zapotrzebowanie i takie wersje robili, byc może w małych seriach i nie ma tego w oficjalnych katalogach. Albo była to modyfikacja istniejacych ciągników - inny regulator w pompie, inne nastawy, inne tłoki etc - składanka z tego, co pod ręką. Wystarczy popatrzeć ostatnie posty w dziale - silnik do MTZ i widać, że kombinacji było sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wersje z różna mocą są to fakt i poniżej 80 koni ale jeśli to silnik d-240 i pochodne dalej bazuje na tych samych średnicach i skoku tłoka, tym samym stopniu sprężania więc tłoki te same. Różnica będzie w czym innym choć by pompie wtryskowej czy max. obrotach. Zresztą co tu dużo szukać zator np. małej serii wszystko to samo a wersji z różną mocą kilka.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersji silnika którego bazą jest d-240 było sporo. Sam mam teraz taki. Silnik który kupiłem i do którego będzie montowane turbo to d-242 o mocy znamionowej 62KM. Różnice w porównaniu do d -243 to pompa z kagańcem do 1800obr oraz wał bez przeciwwag.  Wał pójdzie do wymiany (już jest załatwiony) pompa będzie modyfikowana według tego co zrobił Seweryn. Czy silnik na tych tłokach będzie można palić bez turbo? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Silnik bez względu czy masz tłoki od turbo czy bez możesz odpalać, możesz normalnie jeździć.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O to mi chodziło, bo nie wiem czy znajdzie się od razu na wszystko kasa.  W takim razie po zamianie wału mogę się śmiało zabrać do gromadzenia części. @seweryn gdzie znajdę informacje o przeróbce pompy? Przeczytałem komentarze pod twoim zdjęciem to mi się trochę oczy otworzyły. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jako tako informacji za wiele nie posiadam.  Cały regulator kupiłem w pronarze za około 500 zeta a pompiarz mi go zamontował, wymienił sekcję ustawił za drugie 500. 

Tu masz dane regulacyjne.

https://www.yumpu.com/xx/document/view/25530494/b-iu-l-e-t-y-n-n-r-4-1-2-0-0-3-d-a-t-a-w-p-r-o-w-a-d-z-e-n-pronar


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A chcesz mieć silnik z obrotami ograniczonymi do 1900? 

Ustaw tak jak ma 1025.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

niee ograniczaj do 1800, u mnie w pronarze krecil do 2500, to powyzej 2000 obr to dopiero byla moc i szedl jak dzik w szyszki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

A pali wtedy, jak rafineria. Bez przesady, powyżej 2000 obr nie ma co go kręcić, przyrost spalania rośnie wtedy do kwadratu mocy. Tak 2200 i wystarczy w awaryjnych sytuacjach. Kompromis między mocą a spalaniem jest właśnie tak do 1800obr, jest najekonomiczniejszy. Jak ktoś potrzebuje mocy 100KM, to coś w końcu skapituluje.

 

Zakładał ktoś turbo do wersji D50/60 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Wskazówka obrotomierza pionowo i jest ok pod obciążeniem turbina robi około 0,6-5-0,6 bara ciśnienia w kolektorze.  Ale czasem trzeba mocy to dodasz gazu do 220 max i nabije ponad 0,8. Wiadomo wiąże się to z większym spalaniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

u mnie w orce, agregacie, dawalem na 2000-2300 , bo niestety biegow to nie mialo za duzo i musialem obrotami nadganiac, a i ziemia ciezka, co do spalania to nie mierzylem nigdy dokladnie , ale przy tych obrotach palil podobne ilosci co 135 konny 6 garowy perkins tak na oko.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tym roku u nas orki były paskudne to na ogół szedł na 2000 na 7 żółw i miał co robić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

http://www.motordetal.ru/catalog/engine/mmz/-/sets/-/-/-/

Motordetal Kostroma produkuje zestawy na pierwszy montaż.

Zajrzyjcie tutaj, a oczy wam się otworzą ile jest wersji zestawów, wystarczy wybrać z listy model silnika i wszystko się pokaże.

Ładnie jest pokazane stopień sprężania, kształt komory, wymiary, ilość pierścieni, jaka moc danego silnika itp itd.

Szukajcie nawet w modelach egzotycznych i 6 cylindrowych.

Z tego co widzę tuleja jest w 99% przypadków taka sama.

Pozdrawiam

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zastanawiam się, czy te chłodnice dadzą radę w turbodoładowanym silniku.

Olejową zamierzam dokupić jeszcze jedną i podłączyć dwie naraz.

post-10681-0-03495300-1481481301_thumb.jpg

post-10681-0-70944600-1481481660_thumb.jpg

Co myślicie?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Ta chłodnica wody jest od silnika D-50. Jak złożysz D-240 turbo, może być za mała , ma sporo mniej rurek w porównaniu do tej z MTZ-80/82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chłodnica może nie uciągnąć jeśli jest faktycznie mniej wydajna. 

A chłodnice oleju wywal i załóż wymiennik ciepła woda/olej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A mnie się wydaje , że chłodnica wody różni się tylko górnym zbiornikiem, natomiast chłodnicę oleju bym wymienił na aluminiową i powinno grać z turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

A dwie nie dadzą rady? Mam dobrą opcję na taką chlodnicę oleju. No i nigdy nie miałem problemu z wężykami łaczącymi rurki olejowe, bo poprostu ich nie było :) Sporo kasy już poszło, a jeszcze silnik nie złożony. Chłodnice są na wierzchu, więc jak nie dadzą rady to się zmieni. Wał przyjdzie ruski oryginalny z starych zapasów, komplety od D260 i nowiutka TKR.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No wału od d-260 to raczej nie upakujesz do tego bloku  :)

A chłodnica oleju jedna wystarczy tak jest i w oryginale. Większa zagadka chłodnica płynu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

A kto napisał D-260 ?? :D

Chłodnica jest spor mniejsza od D-50. Wiem, po miesiąc temu poszła u mnie na złom . Ma około 1/3 rurek mniej. Na oko ciężko porównać, bo wielkość podobna, ale ma conajmniej 1 rząd rurek na szerokości mniej niż ta od D-240

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj