PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
S-Piotr    58

Wejdę w temat z turdusa przeszedłem na shell-a rimula 15w-30 i sinik zaczął ciszej pracować,rewelacyjne oleje są z fusch-a , autobusy w MPK robią na nich ogromne przebiegi , a firma nie stosuje innych tylko te.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

fusch dobre oleje ale ciezko namierzyc. u siebie to chyba nigdzie nie widzialem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Ja fuchsa kupuje w hurtowni w łodzi na brukowej, ale w necie powinien być dostępny


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Jak by ktoś poszukiwał takiego oleju fuchsa w okolicach Zamościa to można go dostać na ul. Kilińskiego w Agromaszu na przeciwko Twierdzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

no ja teraz jade na mobilu , najlepszy kompromis pomiedzy cena a jakoscia. W aucie z silnikiem diesla tez mobil 10w40 super 2000 i po 10 tys km jak sie spuszcza to jeszcze nie jest tak okropnie przepalony i czarny jak smola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

uciu jak cenowo to wygląda, bo ja mam na ultorze swojego zalanego 20w50 :) to za 5 litrów chyba 63 zł płaciłem


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

20W40 to olej do reanimacji silników, jak już nie trzyma ciśnienia na 15w40, ja w Toyocie o przebiegu 320 tyś. zalany mam 5w50 Mobil 1.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U nas mobil i elf mineralny z beki około 12 zeta za litr.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja leje mobil do wszystkich sprzetow , ewentualnie total ale to juz cena odstrasza troche, turdusa , superolu lub innego dziadostwa w silniku nie chce widziec .

spostrzezenia ? na mobilu lepiej ruski tryma cisnienie na rozgrzanym. Poprzedni wlasciciel latal na milvusie albo turdusie to jak sie rozgrzal to cisnienie bylo 1 atm , na mobilu jest jakies 1,5-2 atm wiec roznica jest, oczywiscie o czystosci oleju nie wspomne , w kombajnie mobil przepracowal caly sezon , bagnet wyjac i zolciutki czysty jak by swiezo lany. Wiec bez porownania, a cenowo mobil tez fajnie wychodzi :)

Może odbiegamy od tematu ale u mnie na miałem superol, cc a na turdusie o 0,5 at trzyma lepiej ciśnienie MTZ ja nie widzę sensu niewiadomo jakie oleje lać do ruska dla niego turdus to i tak rarytas to co było 20 lat temu odnośnie olejów :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

turdus byl dobrym olejem kiedys , teraz polecial na jakosci niestety.

a wracajac do tematu :D moj teraz dostal po garach w agregacie 4,2 m az wył i narazie turbina zyje :D na 4 kola mielil , dymil ale silnik z obrotow nie spadal :D to jest ta moc o ktora mi chodzilo w tym ciagniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A sprawdzałeś jak z tym olejem? Sucha czy dalej moczy?

Ja tam takiego oleju nie chce. To że ruski pociągnie na syfie nie znaczy że nie warto wlać lepszy tym bardziej gdy różnica w cenie niewielka.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

też się zastanawiałem nad turbem, a jakie są minusy? :huh: Wprowadzaliście jakiś zmiany w silniku ze względu na turbo? :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic a nic. Podniosłem tylko ciśnienie oleju na zimnym na koniec zielonej skali i zmniejszyłem kąt wtrysku paliwa na 20 stopni..


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Seweryn , delikatnie moczy , tak jak bylo, ale na razie olewam temat, jak zdejme dolot , opor gaz to nie pluje nic na reke, czystym powietrzem dmucha bez oleju.

Dawid co do zmian to ja nic nie zmienialem procz wszystkich uszczelek glowicy, uszczelnienie kanalu olejowego w glowicy, nowe koncowki , ale je i tak bym musial wymieniac , po za tym nic. Ty jak masz starszego MTZ to moglbys wymienic wentylator na ten z 6 lopatkami, bedzie lepsze chlodzenie w upalne dni i jak pisze Seweryn zmienic kat wyprzedzenia zaplonu bo D 240 ma chyba inny niz D243, Seweryn zna dobrze temat to Ci na pewno dobrze to wyjasni bo ja moze cos pokrecilem.

Jak ciagnik u mnie zostanie to najwyzej kiedys przy remoncie pozaklada sie " dzury" od wersji turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Panowie w którym miejscu zajduje się srubka od dawkowania paliwa chciałbym zwiekszyć.

I czy po zamontowaniu turbo spada cisnienie oleju na zegarze czy bez zmin ?

U mnie już 60mtg po remoncie silnika i nadal 2,2bar pokazuje nie zależnie od obciążenia i temperatury - czy to wystarczy zeby turbo smarowało?

czy możecie wżucic fotke kto jak i wktorym miejscu podpią przewod olejowy do turba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
JacoVR6    1

nr1 czyli pod tą samą sróbe co chlodnica oleju czyli dłuszą misiałeś śrube zastosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie. Śruba jest taka sama tylko w jej łbie jest dodatkowy gwintowany otwór. Do niego jest przykręcony przewód.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Za kilka dni zaczynam remont silnika w MTZ (góra) i teraz pytanie bo głowica jedzie do regeneracji, czy warto zakładać do niego turbo? Bo trochę czytałem w tym temacie, bo wzrost mocy by mi się przydał, ale kiedyś czytałem ze pisaliście ze zwiększacie dawkę paliwa, ja bym wolał przy tym nie grzebać, tak sobie myślałem, a odnośnie turba zmienialiście tylko tłoki i głowice ? I jak w z trwałością ruskiej skrzyni i sprzęgła bo tego się najbardziej obawiam że wyjdzie więcej strat niż zysków z tego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

jak nie zwiekszysz dawki to za wiele nie wyciagniesz , przestanie dymic tylko. Co do reszty klamotow , ja nic nie wymienialem i lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszKukuka    0

Witam mam turbinke w swoim belarusie z zegarem doładowania fajnie chodzi ciągnik jest mocniejszy nie dymi, założony jest wentylator 6 łopatkowy by bardziej studzić silnik zakładał z was ktoś intercoler do mtz 82 i takie pytanie po uturbieniu jakie daliście podkładki pod wtryski bo mi na miedzianych lubi puścić ropę z pod wtrysków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj