PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

S-Piotr    58

Dokładnie to było jak z małym dzieckiem co do ręki to do buzi.. Coś znalazł na szrocie i domowym sposobem ulepił w całość. Ale to go nauczyło i już wyrósł z takich pomysłów.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najwyraźniej go to przerosło. Bywa i tak. Prosta sprawa albo robię od razu jak należy albo wcale. Osobiście nie mogę sobie pozwolić na prowizorki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Dokladnie, albo robic raz a dobrze albo wcale.

Seweryn ale jak turbawa miala wyjechane juz uszczelnienie , to mogla zaciagnac olej silnikowy i wdmuchac do silnika , i wsciekl sie poprzez to , silnik pracowal na oleju i nie dalo sie nic zrobic .

 

Luknijcie sobie panowie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ

 

to akurat osobowe volvo ale z turbo dieslem.

Znajomy mial podobnie keidys w mercedesie vito, ale jakos udalo mu sie go zadusic, winne uszczelnienie turbiny bylo , a raczej juz jego brak na skutek zuzycia.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Hmm. Bardzo możliwe. Tego akurat nie wiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

ale to juz skrajne przypadki sa , albo jak ktos ponownie uzyje tej turbiny , np zakladajac ja do ciagnika :

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Kolega Uziu mówi dobrze. Turbina zassała olej przez zużyte uszczelniacze. U znajomego remont silnika z wymianą tarczy sprzęgłowej wyszedł 5tyś. A w swoim renault w odpowiednim czasie wywaliłem turbo do naprawy bo pewnie byłoby podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Przy takim zagalopowaniu się silnika postępujemy tak, jak dziadek z tego filiku.

https://www.youtube....h?v=8M1o2rpO_JY

 

Ale nie jest to łatwe przy skaczącej adrenalinie kierowcy i braku narzędzi oraz...deski :)

 

Co do gazu vs turbo myślę, że należy przyjrzeć się gwałtowności i szybkości spalania paliwa w cylindrze.

Ropa z powietrzem spala się dość wolno, dlatego diesle są dość żywotne, ale jeżeli dodamy do tego jeszcze lekki gaz, spalanie stanie się gwałtowniejsze, cieplejsze i mniej zdrowe dla układu korbowo-tłokowego. Dlatego wszelkie LPG w Dieslu ustawiane na oko prędzej czy póżniej kończą się tak:

 

http://s2.blomedia.p...lted_piston.jpg

 

S-Piotr, mierzyłeś już temperaturę spalin?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

wlasnie tez mysle ze jak bedzie za duza dawka gazu to moga szybciej wypalac sie gniazda zaworowe . Co do reszty czyli tlokow,korb itd. czas pokarze, jak polata to kilka lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Temperatury nie mierzyłem,ale obniżyła się temperatura wody,a silnik po dobraniu optymalnej dawki LPG zaczął miętko pracować i się wyciszył ,i przy obciążeniu nie wali takim dymem z komina.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie z tego co pamiętam to silnik na gazie jaki by nie był pracuje łagodniej. Bardziej miękko jak to Piotr określił. Ja myślę że sam gaz i to jak jest spalany jako tako silnikowi nie zaszkodzi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Pewnie nie zaszkodzi,tylko dochodzi kolejna instalacja i wszystko coraz bardziej zagmatwane się robi ,ale postęp idzie we wszystkim i w źródłach zasilania też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

no postep idzie , ale jak tak patrzylem na fotce u Piotra ta instalacje , to strasznie duzo tego wszystkiego tam jest pod maska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Panowie czego dużo pod maską ?? nie więcej niż przy waszym turbo.Puszka od sterownika i na ramie parownik ,gdy założę butlę pod schodki,będzie bardziej estetycznie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

przy turbo w sumie wiele wiecej nie dochodzi , wiecej jest tylko z prawej strony , bo dolatuje kolektor i sprezarka , ale wiadomo :D zeby moc byla to o gratow trzeba dolozyc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

radość była krótka turbinka zaczęła olej przepuszczać łożyskami ,ma luz na wirniku ,nieduży ale jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

U mnie wytrzymała sezon, białoruska chodzi. W TSie 2 miesiące i pa, olej poszedł. Generalnie części z tego kraju odsyłam z powrotem do sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No poszła do reklamacji ,ja chciałem białoruską i zapewniali mnie że taka będzie w zestawie ,jak przysłali zestaw okazało się że jest ukrainska ,zadzwoniłem do nich z zapytaniem dlaczego tak się stało a oni że jak chce to mogę odesłać ,ale powiedzieli że takie sprzedają ,że nikt nie narzeka i że jest gwarancja i tak została .Ja raczej ukraińskich częsci nie chce bo wiem że to nie jest to .Zobaczymy co z tą reklamacją będzie i jak to długo potrwa ,bo nie wiem gdzie oni to wysyłają czy do producenta na ukrainę czy gdzie indziej .Taka jest własnie sprzedaż wysyłkowa ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

u mnie jest ukrainska ,mamchyba 13 czy14 mtg zrobione na razie i jest okej. Olej Ci wywala na zewnatrz czy daje w dolot ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Tam jakby miała 1000 mtg to bym się nie dziwił ,bo przy samochodach też puszczają trochę jak ma przebieg 100-200 tys czasem nawet wczesniej ,no ale żeby tak szybko ,Na wydechu jak troszkę puszcza to nie zobaczysz bo spaliny i to się wszystko zadymi i nie widać ale na wyjsciu czystego powietrza to widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

o tym to ja wiem. U mnie po zamontowaniu ciagnik od razu poszedl w ciezka zimowa orke wiec od razu zdrowo dostalo to wszystko poo pupie, jak znajde chwilke to zwale kolanko z zimnej strony i zerkne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Witam, Panowie, temat Turbo w mtz bardzo obszerny i przejżysty, w jednym ze sklepów powiedziano ze do pronara 82SA można zastosować sprężarkę TKR 7 i taka też została zamówiona,czy ona da znacznie mniejszy efekt niż TKR 6? Udzielono informacji ze one juz w 1025A występowały i bez problemu w 82SA zda egzamin też, odsyłać i wymieniać na TKR 6 czy dodać trochę dawkę paliwa i zostać przy TKR 7? Tłoki tuleje nowe pod turbo będą, głowica korbowody regenerowane, wtryskiwacze przestrojone.


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj