PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

Uziu92    7957

u mnie na pusto tez sie nie zapalala, poszedl w pole z plugami 5 tkami i zaczela sie zapalac , to porzadnie wyczyscilem filtr, te siano porzadnie wymylem , przerobilem kapturek ten plastikowy i na razie nic sie nie zaswieca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dziś zmieniłem kat wtrysku na 20 stopni. Nie wiem co dało bo nie robiłem próby. Jedyne na razie co zauważyłem ciągnik ma lżej ruszyć na wolnych obrotach, silnik chodzi prawie bez wibracji nawet na 400 obr/min. Jutro będę wiedział więcej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wcześniej 26. Dam znać chociaż wiele się nie dowiem. Mam tylko wycieczkę z rotacyjną.

Sprawa wygląda tak. Po zmniejszeniu kata wtrysku znikły wibracje, silnik ma o około 200 obr/min większe wolne obroty przy tym samym ułożeniu dźwigni gazu, lepiej się rusza czuć jak by duł był mocniejszy . Wysokie obroty bez zmian. Na górkach na których bez doładowania na 9-tym biegu silnik zwalniał z 2200 do 1900 teraz nawet nie zmienia głosu. Dym z komina tylko przy dodaniu gazu. W czasie jazdy nie ma najmniejszego. Ale to raczej wina braku korektora.

Tak wygląda zlew z turbiny

http://zapodaj.net/d63a6224c147d.jpg.html

Tak całokształt

http://zapodaj.net/cd8826fcd972b.jpg.html

A tak odciągi

http://zapodaj.net/b1494017bd02a.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Piękny wydech :D

Zaczynam zbierać do skarbonki na T do mojego 820 :>

 

Pomierzcie sobie ciśnienie doładowania...

Edytowano przez radzik445

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Dzięki. A jaki dźwięk!!!!!!! Lidzie się oglądają he he. Gwiżdże jak lokomotywa spalinowa.

A na marginesie to rura z nierdzewki i kolano hamburg. Rura fi76, długość metr ścianka 2 mm.

Zmierzę w przyszłym tygodniu jak znajdę manometr godny zaufania.

Sorrki że zdjęcia nie odwróciłem.

http://zapodaj.net/5...c2ddbe.jpg.html

Teraz lepiej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

noo rurka zacna :D ja nie moglem u siebie wymiaru ostac kurde.... ;[

No gwizda super , ale i Nm przybylo zacnie :)

Czyli Seweryn zaplon opozniles. A czy moglbys luknac gdzies w katalogu ile stopni przed GMP ma motor D243 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cześć Uziu. D-243 20 stopni a mój D240 26. Dopiero silniki o obrotach do 1900 z groszami mają 18 stopni.

http://www.mtzequipment.com/sites/default/files/manuals/D-243,%20D-245%20OPERATION%20AND%20MAINTENANCE%20MANUAL%20.pdf

Strona 49.

Na wydech pasuje rura fi 76 ścianka 2 mm. Kupi na necie chociaż u nas w sklepie była tańsza. Rura i kolanko 72 zeta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

czyli u mnie nie ma sensu ruszac zaplonu jezeli katalogowo jest 20 stoni. Wg mnie silniczek ladnie cyka ,nic nie wibruje , od samego dolu startuje.

U mnie w meiscie nie mieli wlasnie zadnej srednicy w podobie i nie kupilem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

zlew fajnie zrobiles na wlewie, to chyba aluminium , wspawywales kruciec ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Na ile szacujecie przyrost mocy po dodaniu turbiny i jak się to ma do zużycia paliwa.

Jakie koszty ponieśliście na pełen montaż i późniejsze strojenie silnika,(pompa do regulacji u pompiarz to samo wtryski),i pozostałe prace zlecone (tokarz,spawacz itp.)


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

mnie wsjo wyszlo ok. 2 tys zl. Robota swoja , sam montowalem, nowe koncowki wtryskiwaczy + ustawienie + podkladeczki teflonowe cos kolo 200 pln , uszczelnienie kanalu olejowego w glowicy przy okazji , oczywiscie wszystkie nowe uszczelki , pompe sam regulowalem, prace slusarskie sam opanowalem, w sumie to tylko byla potrzebna szlifierka do delikatnych przerobek.

Co do spalania to ciezko powiedziec, mysle ze spalanie godzinowe wzroslo ale obszarowo na pewno nie bo teraz robie o wiele szybciej robote i ciagnika tak nie piluje, pieknie moment trzyma.

Przyrost mocy ? ciezko powiedziec bez jakiejs hamowni ale ok.15 koni powinno mu dobyc moze wiecej, mialem okazje jezdzic TSA Pronarem seryjnie 95 konnym to wg mnie moj przyjemniej lata, bardziej czuc przyrost Nm i w transporcie i w polu, szybciej sie rozpedza, na pusto jak sie da gaz to az w fotel wciska , inna elastycznosc jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Ale on się rozpędza szybciej tylko dlatego że nie masz korektora ,bo od razu dostaje potężną dawkę paliwa ,a korektor jednak przychamowuje ,tyle że bez niego zużycie paliwa jest trochę większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie Uziu. Co do mocy trudno powiedzieć. na razie nic nie robił tylko po drodze ganiał ale jest o wiele lepiej.

Co do pompy to nie ma co stroić. Dawkę trochę podciągnąć i tyle. Pompa do pompiarza pójdzie dopiero w przyszłości, wtryskiwacze też pod warunkiem że mój pompiarz powie że trzeba.

Zużycie paliwa nie mam pojęcia. na razie sprawa jest za świeża ale prawdopodobnie zje trochę więcej na godzinę a korzyść będę miał z roboty zrobionej w krótszym czasie.

czyli jest szansa że "całościowo" wyjdzie tak samo ale szybciej. Zobaczymy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A jeszcze dopytam @seweryn20 jakie koszty poniosłeś na założenie turbiny.Czy inni założyciele turbiny nie chcą pochwalić się ile ta modernizacja ich kosztowała,a może są rozczarowani że turbina zamiast pomóc doprowadziła do problemów? i odradzają jej założenie?.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kupiłem gotowca za 2040 zeta komplet. Można ta kwotę pomniejszyć i zrezygnować z tłumika i rury łączącej turbo z filtrem bo i tak do tego filtra nie pasuje. A można zrobić ze starej.

No i 70 złotych rura wydechowa.

Racze problemów nie ma a na razie jestem mile zaskoczony a nie rozczarowany. Myślę że jak zacznie się robota będę z tego jeszcze bardziej zadowolony.

Uziu zlew zrobiony ze stali. Dwie blachy z otworami o kształtem jak uszczelka pod wlew i w środek wspawana rura.

Jak na razie nie słyszałem żeby ktoś miał problemy z założenia turbiny do jakiegokolwiek ciągnika tym bardziej fabrycznego zestawu. Pod warunkiem Oczywiście że jest to zrobione jak należy a nie przydrutowane na pałę.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Zestaw do turbo kosztował 1860zł do tego rura z nierdzewki na komin,nowe wtryski turbo 180 zł,wkłady filtra i wentylator jeszcze,pompa tylko podkręconą dawkę ma,moc jest większa,o ile to trudno powiedzieć,jak to wszystko wyjdzie w praktyce zobaczymy,podejrzewam iż tłoki zużyją się szybciej i konieczne będzie założenie kompletów od turbo ,nie wiadomo co będzie z głowicą gdyż w turbo gniazda i zawory są inne ,w nowych jest natrysk oleju od spodu tłoka,my tego nie mamy,i jakiś wpływ też to bedzie miało,pytań jest wiele,odpowiedzi przyjdą z czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic mu nie będzie. W ciągnikach silniki przynajmniej te starsze mają konstrukcję mocniejszą niż moc jaka produkują. Te choćby 15 koni mu nie zaszkodzi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

O własnie jest jakieś ale i istnieje potencjalne ryzyko że motorek nie posłuży za długo. a co z przeglądem rejestracyjnym i sąsiadami czytaj wolny wydech, :D u mnie by to nie przeszło ORMO czuwa. :(

15 koni to na oryginalnym silniku fabryka pisze a na umęczonym i podrasowanym turbiną to odważne podsumowanie,W Polkowicach jest montownia silników WW i silniki z jednej linii dane na hamownie uzyskują rozbieżność mocy do 15 koni i do montażu użyte takie same części,(kolega jest tam kontrolerem jakości )

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnik chodzi cicho tyle że gwiżdże. O silnik się nie boję i na bank mu nic nie będzie. Na pewno cierpi mniej niż katowanie na 2400 obr.

Niby jest różnica pomiędzy turbo a wolnossącym w bliku silnika choć by jet-oil ale nie jest to konieczne. Starsze motory producenci ciągników doładowywali nie zmieniając dosłownie nic.

bardziej obawiał bym się takiej przeróbki we współczesnym silniku którego konstrukcja jest prawie na styk do mocy jaka posiada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Tam głośniej raczej nie chodzi,tyle że trochę gwiżdże,choć u mnie bardziej drażniąca jest pokrywka na kominie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Sewcio sam łączyłeś kolank z rurą od wydechu, czy ktoś Ci to łączył?


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj