PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

Uziu92    7974

no jeden obrot to juz sporo mu dales , patrzaj czy nie przykapca za mocno ,najwyzej skorygujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Niby nie kopci ,Ten co mi sprzedawał ten zestaw to mówił że jak oni ludziom montowali to niektórym zwiększali dawkę a innym nie ,zależy pewnie jaką kto miał ustawioną wcześniej

 

najlepiej by to było na stół dać i żeby ustawili ale znów troszkę by to kosztowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

ja u siebie ustawialem na wyczucie i mysle ze jest okej. Zawsze mozna skorygowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Albo zużyty silnik. Bo przy starym heblu to co wcisła turbina pewnie zrekompensowało ubytek kompresji pod tłoki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No u mnie jak teraz odpaliłem z turbiną ,to dymił mniej niż przedtem zbytnio nie było widać dymu i nie odczułem różnicy w mocy jadąc na pusto dlatego dodałem paliwa i teraz moc nawet na pusto wydaje się większa

 

A z tych ruskich wtrysków polecacie jakieś konkretne czy to wszystko wsio ryba ? no moje ze cztery lata mają i są ruskie traktor odpala normalnie ,ale będę sprawdzał ,chyba że jak nie leci nadmiarem to może nie warto nic grzebać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

moje ruskie otwieraly sie jak chcialy a to przy 140 bar a to przy 170 gdzie powinno byc 210 no i oczywiscie laly . zalozylem polskie Wuzetem jakmowi Seweryn i jest malinka.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No i chyba jak będę grzebał przy nich to takie założę ,bo do polskich ciągników zawsze zakładałem wuzetemy i było dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

ruskie koncowki nie trzymaja parametrow. a fotki mozesz jakies wrzucic jak to zrobiles :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Nad fotkami pomyślę i coś wstawię ,dzisiaj dzwoniłem za tymi wtryskami i w sklepie mówi że wuzetem może przywieżć za coś koło 40 zł sztuka ,a ma Firds i Techmot po 20 zł i mówi że biorą tylko krócej wytrzymają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja bym tam nie kombinował. Wcześniej stracą utrzymywać ciśnienie to poleci ci to 20 zeta oszczędności kominem w paliwie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Uziu92 a czujnik powietrza ma dwa styki ,jeden idzie na kontrolkę a drugi to masa pewnie ? ,nic tam nie zaznaczone który plus a który masa ,więc chyba obojętnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Pytałem się faceta ze sklepu z częściami o wtryski do turbo i zwykłego mtz i on mówi że turbo mają inny kąt wtrysku ,znaczy pewnie o otworki mu chodziło ,no chyba że jest wtryskiwacz pod innym kątem ustawiony w głowicy ,no bo komory w tłokach do zwykłego a turbo są takie same raczej ,i teraz zastanawiam się jakie kupić czy zwykłe czy od turbo i czy rzeczywiście jest między nimi różnica ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

czujnik faktycznie ma 2 piny , ja u siebie zaznaczylem markerem i tak potem podpielem jak bylo na poczatku , jak podepniesz inaczej to nie wiem czy bedzie dzialac ,nie sprawdzalem u siebie wiec Ci nie powiem ale prawdopodobnie ze jeden idzie na kontrolke a 2gi to masa. Co do koncowek to nie kombiinuj i bierz wuzetem, ja jak swoje bralem to powiedzialem ze bede turbo zakladal wiec jezeli jest jakas roznica to chce te do silnikow uturbionych, za koncowki i ustawienie na stole dalem chyba 160 czy 170 zl. 4 sztuki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kąt wtrysku to raczej powiedział bym o ustawienie początku wtrysku paliwa. 90-konne mają obroty ograniczone do coś koło 2000.

Książkowo występują dwa rodzaje końcówek wtryskiwaczy i oba stosowane zamiennie w silnikach wolnossących i turbo, 1198534-4121 i 171.1112110.

Tak to wygląda według katalogu a faktycznie jak to jest nie mam pojęcia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

znajac zycie to pewnie jeden pies. Ja juz nie pamietam bo swoje koncowki robilem prawie rok temu co pan w skelpie mowil, ale jak bede ponownie to dopytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Faktycznie sprawdziłem teraz w moim katalogu i rozpylacze do d243 i do d245 turbo mają takie samo oznaczenie ,przynajmniej w moim katalogu tak jest,strasznie to zagmatwane wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

wychodzi na to ze jednak nie ma duzych roznic w czesciach uzytych do budwoy silnika d 243 i d 245 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Seweryn ,ja też mam w katalogu takie oznaczenia ,na jednej stronie ten pierwszy numer a na drugiej ten drugi ,i że ten silnik i ten takie same ma ,a jak patrze na aukcje to sprzedawcy mają numer o początku 145 ,ja nie wiem kto tak namieszał z tą numeracją

 

chyba że silnik d240 miał rozpylacz o początku numeru 145 w katalogu

 

a wezmę te WUZETEM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Kupiłem podkładki pod wtryski z wkładką teflonową i teraz zastanawiam się jak to mocno dociągnąć,bo klucza dynamometrycznego nie mam ,miedziane to się dokręciło i spokój,a te to nie wiem,?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

ja krecilem na wyczucie, mniej wiecej tak jak bulo wczesniej, potem jak silnik pochodzil , znow wszystkie podokrecalem. Tylko sprawdz czy w otworach na wtryskiwacze nie zostaly CI stare podkladki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Witam dzisiaj się ciekawostki dowiedziałem ze silniki przerabiane pod turbo lub też MTZ TS mają dodatkowy natrysk na tuleje żeby lepsze zmatowanie było.Jeden z kolegów pisał o tym , może to i prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale jak zmatowienie? Po co?

W bloku silnika TS-a na drugim i czwartym nadlewie panewki głównej są otwory którymi olej z magistrali omywa denko tłoka od spodu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj