PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

jahooo    9231

Normalne ciśnienie bez turbo to 160-180 bar. Możesz ustawić większe, ale ponad 200 to już przesada. Wtryskiwacze szybko siadają, co objawia się kwakaniem na wolnych obrotach. Jeśli różnice w ciśnieniu sa duże między cylindrami, silnik wpada w wibracje i głośno pracuje. Nie warto ustawiać więcej, niż zaleca producent - to niewiele daje. Tak samo nie warto podregulowywać pompy na większą dawkę maksymalną, aczkolwiek warto mieć ją ustawioną tak, jak powinno być, bo regulator jest mechaniczny i też się może przestawić. Niejeden się chwali, że "podrasował" w ten sposób traktor, a prawdopodobnie tylko przywrócił mu dawkę fabryczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Zestaw do montażu Turbo kupiony ,trochę Ci co sprzedają te zestawy robią ludzi w konia ,no bo dzwonię i pytam czy jest na białoruskiej turbinie w odpowiedzi słyszę że tak ,i ku mojemu zdziwieniu otwieram paczkę a turbina ukraińska ,fakt że na fakturze cena jak za ukraińską ,trochę pozostaje taki niesmak jak tak można robić ,powinni odebrać na swój koszt i wymienić na białoruską ,ale wtedy cena zestawu byłaby wyższa i nie byliby konkurencyjni cenowo w stosunku do konkurencji ,według mnie to brzydkie zagranie ,Co byście zrobili na moim miejscu i proszę o pinie jak ktoś ma na temat jakości turbin ukraińskich ?.Drugie pytanie do tych co zakładali ,czy uszczelniali czymś tulejkę łączącą turbinę z kolanem wydechu ,czy tylko nabijali bez żadnego silikonu czy jakieś innej masy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A czy jest jakaś różnica pomiędzy ukraińską a białoruską turbina? Nie wiem trwałość, wykonanie, wizualnie.

Wal do uzia on montował w pronarze.

Pytałeś się może o regulator nadciśnieniowy?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No więc własnie nie wiem jak z tą trwałością ,bo tak to różnicy nie ma ,jak oni ludziom montowali w mtz to regulatora nie zakładali ,ale możesz u nich kupić za 95 zł ,ja na razie go nie kupiłem zobaczę jak będzie chodził bez tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sam regulator to pikuś gorzej bo w pompie jest zdaje się jedna część, dźwignia inna.

Te szporuję kasę na turbinke. jak dobrze pójdzie to w przyszłym miesiącu kupię.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No własnie teń gościu w sklepie coś mówił bo on pracował na warsztacie kilka lat ,że niby założyć ten korektor idzie ,i niby pasuje ,ale ja sam do końca nie wiem jak to jest ,bez korektora przy przygazówce bardziej zadymi ,więc lepiej jakby był ,ale mówię założę i zobaczę i zapytam się pompiarza jak to jest z założeniem tego korektora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

ja ta tulejke przy kolanku normalnie nabijalem, na poczatku sadzilo troche tam spalinami i mialem to zwalac i poprawiac ale ze nie bylo czasu to tak zostalo, pochodzil troche i sie zamulilo sadza , teraz praktycznie nic nie sadzi. Jezeli Ci chmurka dymu nie przeszkadza przy przegazowce ( to trzeba raptownie pedal wcisnac do dechy) to nie zakladaj tego korektora, moim zdaniem bez korektora silnik szybciej w obroty wchodzi i turbina jest szybciej pobudzana, ale to tylko moje przemyslenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

A jakiej produkcji masz turbinę?

 

Tak poczytałem i dalej jest to wszystko nie do końca jasne która turbina daje większą moc czy tkr6 czy tkr7 ? tkr6 wirnik mniejszy ale obroty 120000,a tkr7 wirnik większy a obroty 75000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

nie dam reki sobie uciac ale chyba jest produkcji ukrainskiej, jutro poszukam kartonu po niej i papieru to zobacze dokladnie.

 

a widzisz ja znow gdzies czytalem ze TKR 6 jest montowana do silnikow MMZ 4 cylindrowych , natomiast TKR 7 do 6-tek , ale to by musial ktos potwierdzic, bo znow inni pisza ze tkr 7 jest w tych 105 konnych. Ja mam u siebie tkr 6 i z tego co pamietam na kartonie pisalo ze max cisnienie 1,1 bara, a obroty max nie pamietam , jutro sprawdze jak bede mogl.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

Czyli sie potwierdzilo ze tkr7 jest w 6-tkach a tkr6 w 4-kach silnikach. Seweryn rozwial watpliwosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak zwykle czuwam he he.

A tak serio szukałem już dużo wcześniej informacji na ten temat. Tkr 7 będzie miała dużą część gorącą i raczej czwórka jej nie rozpędzi.

A pojemność szóstki jest dokładnie 50% większa. To duża różnica w ilości spalin.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

czyli jednym slowem tkr 7 jest za duza do 4 garowca, i wychodzi na to ze 105 konne tez lataja na tkr6 a roznica mocy wynika z wiekszej dawki paliwa.

 

symbolu zamontowanych turbosprezarekw katalogu nie podali.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie jestem pewny co do paliwa ale jedne z belarusów mają stopień sprężania 15,1 np. ts a inne nawet 17.

nie wspominając o tym że różnią się obrotami silnika a do tego na pewno jest inaczej zestrojony regulator.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Bo mają inny wałek rozrządu pewnie i wczesniej zaczyna się sprężanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno mi powiedzieć bo nie idzie znaleźć danych na temat faz rozrządu czy ustawień pompy. Ale coś musi być na rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

w mojej ksiazce napisali ze silnik D245.5 95 konny i D-245 105 konny maja taki sam stopien czyli 15.1:1 natomiast wolno ssace D243 maja 16:1 .

 

Ksiazka pronaroska - dane techniczne ciagnikow pronar: 80A, 82A, 82SA, 82TSA, 1025A ale pronar to jest to samo co Belarus.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No to teraz już całkiem nie wiadomo skąd ten 105 km ma więcej mocy

 

Popatrzyłem teraz na kartonik od turbiny i tam pisze że TKR6-01 dla traktora 1025 ,a TKR6-01.1 dla 952 ,normalnie magia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

ja ciagle obstaje przy tym ze nadrabia to dawka paliwa. a czy ma inny walek ? kiedys jak znajde chwilke zadzwonie do sklepu z czesciami specjalizujacego sie w czesciach do ruskich sprzetow i zapytam o ten walek , czy tylko rozni sie nr. katalogowym , czy faktycznie ma inne krzywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Aaaaaaaaaaaaa teraz rozumiem turbina jest zaplombowana i do traktora 1025 ustawione jest wyższe ciśnienie na turbinie ,bo po co by tam ta plomba była?

 

no numer ma inny a czy krzywki inaczej to tego też nie wiem

 

i na mojej na tabliczce jest bite TKR6 01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

na mojej tez jest wlasnie nabite TKR6 01 i z tego co sobie przypominam to na tym kartoniku pisalo cos o symbolach i do jakiego silnika , jutro to sie postaram sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

jezeli ktos zna troszke angielski i parametry opsujace silnik to poradzi sobie i bez tlumaczenia. Sporo ciekawych rzeczy tam jest.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

kolego arab1 sprawdzalem i mam turbine produkcji ukrainskiej o oznaczeniu TKR6 01.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Dzisiaj odpaliłem ,niby wszystko działa ,musiałem mu jednak dodać trochę paliwa więcej ,zrobiłem to na oko ,dobry jeden obrót srubki ,może będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj