PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

seweryn20    825

Junkers jako ciekawostkę powiem ci że wirnik ma kilkaset tysięcy obrotów. Np. w mondeo około 160.000 na minute. A są turbiny co maja jeszcze więcej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Słyszalność świstu turbiny w bardzo znacznym stopniu zależy od filtra. Przy filtrze olejowym będzie ciszej niż w papierowym. Junkers, zdejmij chwilowo filtr papierowy i dopiero usłyszysz gwizd ;)

Sprężarki w samochodach klasy wrc 2.0 T osiągały obroty rzędu 220tys, no ale to silniki wyczynowe i mało trwałe.

A smarowanie nijak ma się do słyszalności prawidłowej pracy sprężarki


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

dokladnie. Do dzwieku przyczynia sie tez filtr jak piszecie i oczywiscie wylot spalin.

Junkers co do NH moze miec juz katalizator , EGR jezeli to nowsza konstrukcja i tam turba nie bedzie juz slychac jak w niektorych osobowych autach.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
82ts    0

Mam MTZ82TS z 1997r ,Typ silnika D245.5.Pękła mi głowica ,w serwisie kupiłem nową uzbrojoną-nie było różnicy.

Wydaje mi się,że mam silnik D243 bo fabrycznie metka na silniku była zamieniona.Mam nakręcone 2600mtg i nic się nie dzieje.

Moje pytanie jest takie-czy warto założyć intercooler i co tym zyskam(turbina pr.czeskiej)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zwiększoną ilość powietrza w cylindrach przez co efektywniejsze wykorzystanie silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
82ts    0

Zwiększoną ilość powietrza w cylindrach przez co efektywniejsze wykorzystanie silnika.

Ile wzrośnie moc a ile moment obrotowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tego nie umiem ci powiedzieć. W samochodach daje i to sporo tyle że trzeba pamiętać i tym że jest intensywnie chłodzony.

Najprościej było by poszukać belarusa z takim samym silnikiem ale z IC i bez, porównać moc i moment.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

intercooler typu powietrze-powietrze bez wymuszonego chlodzenia da Ci moze 2-5 km w ciagniku. w aucie przy predkosci jest strumien powietrza czego w ciagniku juz nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Za to w ciagniku jest wiatrak, ktory jest moze i lepiej wydajny jak ped powierza, zalezy od modelu belarusa, u mnie nie pamietam ile ma lopatek ale dmucha jak glupi. Przy odpaleniu na piachu albo lisciach to tak to wyglada jakby helikopter startowal i to wszystko na wolnych obrotach.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

kolego zobacz ile ma łopatek


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

ale wentylator dmucha w strone silnika i ciagnie powietrze przez chlodnice i jak dasz IC przed chlodnice wody i oleju to juz praktycznie przez IC nie bedzie przewiewu. co innego jak by dal 2 taki waitrak przed colerem to i owszem zacnie by bylo . Tak jest w john deeerach tyle ze tam IC jest na silniku i z gory ma wentylator wymuszony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
82ts    0

Chciałbym założyć IC między chłodnicami.W Zetorze jest zamontowany przed chłodnicą oleju b.daleko od wentylatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

kolego zobacz ile ma łopatek

Jest 11 lopatek.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Chciałbym założyć IC między chłodnicami.W Zetorze jest zamontowany przed chłodnicą oleju b.daleko od wentylatora.

 

Lepiej założyć IC daleko od wentylatora niż podgrzewać go inną chłodnicą. IC zawsze jest montowany jako pierwszy w układzie chłodnic.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wydaje mi się ,że pierwsze MTZ TS miały silnik D243 ,czy może to ktoś potwierdzić? i czy miały kolektor dawki nabudowany na pompie ,czy tylko była zwiększona dawka paliwa bez kolektora? ,czy końcówki wtrysku były inne ?.Korci mnie pokombinować i założyć tą mniejszą turbinę oryginalną od belarusa ,jak myślicie ma to sens i czy zda egzamin bez bardzo kosztownych przeróbek ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Końcówki wtryskiwaczy są takie same. Co do korektora dawki kolega z forum interesował się tym i z tego co pamiętam nie jest to korektor dawki. To ciśnieniowe urządzenie spowalniające spadanie obrotów silnika po odpuszczeniu gazu. Średnio potrzebne. Napisz do Uziu92. Przerabiał temat niedawno w garażu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
82ts    0

Ten korektor dawki paliwa to lipa.Uszkodziła mi się membrana i nie było żadnej różnicy w pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Korektor w sumie jak najbardziej tyle że nie ma wpływu na dawkę paliwa zależnie od obciążenia. Tylko zmniejsza ją wolniej niż robi to pedał gazu po odpuszczeniu z wysokich obrotów. Taki przynajmniej opis działania tego urządzenia słyszałem.

W ruskiej instrukcji jest to opisane. Korektor nie daje dodatkowej mocy ani nie zwiększa dawki paliwa tylko zmniejsza w sytuacji gdy turbina wytwarza jeszcze odpowiedniego ciśnienia dla aktualnie ustawionych obrotów pedałem gazu.

Coś jest jeszcze ale nie mogę tego wyczaić co. Z ruskiego niewiele w głowie zostało i technicznym języku nie mówiąc.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

On jest chyba po to ,że jak ostro depniesz gaz ,a turbina nie zdążyła dać jeszcze takiego ciśnienia to on koryguje dawkę ,tak ja myślę

 

no i własnie te pierwsze TS nie miały korektora i przez to łagodniej trzeba było gaz przyciskać a nie od razu w podłogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

Seweryn to swietnie opisal wiec juz nie bede powtarzal. To nie jest zaden korektor dawki paliwa. Pompa jest mechaniczna i ma zadana jedna jednakowa dawke caly czas. Dawke ta mozna zmienic bez problemu za pomoca sruby regulacyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@Lukasz82

Mtz 82-82ts-1025

Belarus 820-952 -1025

Tak bym to kategoryzowal w formie takiej prymitywnej tabeli.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

MTZ 952 a 82 TS jeden czort

MTZ 820 a 82 jeden czort


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj