Skocz do zawartości
focus07

Lamborghini R3 Evo 100 spalanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
focus07    1

Witam chciałbym się dowiedzieć jakie jest spalanie w Lamborghini R3 Evo 100 wersja 99 koni z turbo i intercoolerem, ja mam jeszcze ładowacza na nim,ostatnio zatankowałem 100 litrów i zrobiłem nimi trochę ponad 10 godzin:unsure:, ciągnik jeździł najwięcej na trasie z pedałem w podłodze i co drugi dzień pracował pół godziny przy wożeniu bel , i tu mam do was pytanie: Czy to duże spalanie??? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wydaje mi się że troche dużo, moja forterra 110koni w transporcie spala około 7l ale zaznaczam że z pięćo tonowym ładunkiem więc stosunkowo niewielkim obciążeniem. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

@Focus a to napewno 100l spaliłeś, jak to mierzyłeś? jedyne prawdziwe pomiary w tym ciągniku to zalać pod korek wypalić i w tym samym miejscu postawić i znowu nalać pod korek, ten bak teoretycznie ma 160l ale wskazówka jest 3/4 jak wypali 20L i na połowie jak wypali 50l, 2ga połowa zanim się zaświeci rezerwa to z 70l, także od pełnego baku do konkretnego świcenia się rezerwy to wlejesz max 120L, zmierz dokładnie, mtg też mierz dokładnie, no ale to zima i ciągnik na dotarciu to może i więcej pobiera :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

focus07    1

Mierzyłem to tak,że widziałem ile jest jak go brałem , zalałem 100 litrów vervy bo mi proponowali żeby nie zamarzło i teraz patrze po przepracowaniu 10 godzin, że wskazówka bardzo sie zbliżyła do poprzedniej pozycji więc pewnie niedługo będzie na tym miejscu. U mnie chyba nie ma mtg, bo nawet mechanik przyjechał licznik sprawdzić i tylko godziny spisał , bo nie mógł ,znaleźć mtg:) może masz racje ,że na dotarciu więcej pali:) bo przecież lamborghini to bardzo oszczędne ciągniczki:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

he he, prawie robi wielką różnicę, napisałem wyżej że pierwsza ćwiartka to jest 20l a ostatnia to może i z 50l, także im mniej w baku tym większe wolniej wskazówka opada, he możesz jeszcze z 5-8mtg zrobić zanim dojdzie do tego miejsca w którym była, a bujnie ciągnikiem i jeszcze będzie wyżej, zatankuj pod korek pojeździj i znowu zatankuj to będziesz wiedział, he, albo kup teraz 100l wlej i zobaczymy czy wogóle zmieści się w baku, a tak wogóle to na jakiej pozycji masz teraz wskazówkę?

ps. ten ciagnik liczy godziny zegarowe ale ogólnie nazywa się to mtg, tak chyba teraz wszystkie nowe ciągniki liczą :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuM    0

czyli te 100L na ile mu powinno mu wystarczyc w takich pracach jak silnik juz sie dotrze?????? wychodzi ze pali 10 litrow na godzine a to troche duzo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Na dotarciu (latem) w takich pracach na 100l to zrobiłem jakieś 26-27mtg ale 85tką

 

ps. czy ktoś może wie na jakiej zasadzie działa pompka paliwowa w tych ciągnikach czy to jest pompka membranowa czy jakaś wirnikowa napędzana jest paskiem klinowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

trudno zgadnać bo jak zcisnąć palcami te przewdy to jakby delikatne pulsowanie było, ale to chyba o niczym nie świadczy, tak się zastanawiam jak jeszcze 2gi przewód hydrauliczny wstawie to przecież te przewody są jak metalowe rurki sztywne, czy w takim układzie nie skróce żywota tej pompki bo jak są oryginalne gumowe to zawsze coś amortyzują, chyba że to nie ma żadnego znaczenia, a tak w ogóle to paliwo diesla jest troszeczkę ściśliwe czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuM    0

olej napedowy ma oczywiscie jakos scisliwosc.nie wiem czy to jest duza scisliwosc. sadze jednak ze tak. ale zawsze jest google ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

A z czystej ciekawości zapytam, może ktoś wie co to są te membrany LDA ( w google niewiele o tym jest) są takie membrany w r3 czy nie co to jest i od czego bo w instrukcji coś tam pisane o tym jest czy te membrany to są w pompce paliwowej o ile wogóle to w ciągniku jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Mi te 100 litrów spali jak się zrówna z czerwoną kreską , a jest już bardzo blisko, bo między czerwoną a pierwszą czarną wskazówka się znajduje w 1/3 odległości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

moj kolega ma deutz-fahr agrofarma a to to samo i tez mu duzo palil w transporcie bo chce sie szybko jechac a to blad bo ma za wysokie obroty a te silniki tego nie lubia i chleja wiecej noga z gazu i bedzie git ja mam agrotrona 150 i pali w orce 14-15 l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

Na pozycje wskazówki to raczej nie patrz, bo ona pokazuje niedokładnie i takie pomiary zużycia paliwa będą obarczone dużym błędem. Najlepiej zalej ON do pełna i przy następnym tankowaniu znowu do pełna. Potem policz ile zrobił godzin i podziel ilość paliwa jaka się wmieściła przez liczbę godzin. W ten sposób pomiary będą najbardziej dokładne o ile ciągnik przy tankowaniu będzie stał w miarę równo i będziesz lał paliwa całkiem pod korek (tak długo aż przestanie "bulgotać" w zbiorniku, to znak, że napełniły się wszystkie "komory" zbiornika).

 

Ja mam DF Agrofarma 100 (96 KM). Przy lekkich pracach uprawowych (podorywka, talerzowanie ścierniska, bronowanie podorywek) mieści się w 6 l/h. Przy orce pługiem obrotowym 3x35 7 l/h (lekko) do 8-8,5 l/h (ciężko). Przy robieniu kiszonek (transport i ugniatanie pryzmy) czasami mieścił się nawet w 3 l/h (praca bardzo lekka dla tego ciągnika z kilkuminutowymi okresami przestoju na włączonym silniku).

 

Pisze o tych przestojach dletego, że te ciągniki liczą godziny zegarowe a nie mth!!! Więc każda minuta na minimalnych obrotach silnika istotnie pomniejsza spalanie liczone w l/h. trudno w takim razie porównywać takie spalanie ze spalaniem w l/mth.

 

Dodam jeszcze, że przy koszeniu kukurydzy sieczkarnią jednorzędową ursus C-360 potrafił mi spalić 10 l na godzinę zegarową!!!;)

 

 

Aha! Kolego @Focus07, jeśli w transporcie trzymałeś pedał gazu do podłogi to spalanie ok 10 l/h może być realne. Ja na twoim miejscu nie docierałbym ciągnika w ten sposób. Przez pierwsze 50 mth lepiej traktować go delikatniej (moim zdaniem).

 

Pozdrawiam! Miłego i bezawaryjnego użytkowania!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

@Michu7 dzięki za mądrego komenta:) wiem ,że nie powinno sie jeździć na pełnym gazie ,gdy ciągnik jest na dotarciu, ale na małym gazie też nie wolno, bo nie będzie miał pełnej mocy później , zaleca sie co jakiś czas dać mu troszke po garach oczywiście na ciepłym silniku:) tak w instrukcji piszą;) Ty masz Euro II ,czy III?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

W mojej instrukcji też tak piszą. Mam EuroII. Mam go od lipca 2008, wtedy jeszcze nie było tych nowych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Wolałbym te Euro II , bo ten model jest oszczędny, może mała zamiana?;) twój agrofarm pracuje w pługach? jak tak to w jakich? widziałem filmik gdzie taki agrofarm ciągał 4 Ibisa i do tego obracane:blink: pełen szacunek:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

Tego czy Euro II jest oszczędniejsze to nie wiem, ale też tak słyszałem. Ja orałem w tym sezonie pługiem obrotowym Lemken Opal X110, 3x35 z zabezpieczeniami non stop. Podejrzewam, że pociągnąłby ten ciągnik cztery skiby, ale pług obrotowy musiałby być raczej lekki żeby nie podnosiło przodu. Z moim pługiem ma lekko szkoda, że nie mam ustawianej szerokości orki (mogłoby być chociaż 3x40).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Jednak wyszło mi dokładnie 7 litrów:) i wiem , że da się uzyskać chyba lepszy wynik:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Wolałbym te Euro II , bo ten model jest oszczędny, może mała zamiana?:P twój agrofarm pracuje w pługach? jak tak to w jakich? widziałem filmik gdzie taki agrofarm ciągał 4 Ibisa i do tego obracane:blink: pełen szacunek:)

 

panowie przepraszam że sie wtrącam , sam nie mam takiego ciągnika jak wy ale to ero 3 to jest chyba osiągnięte wew. recyrkulacją spalin czyli jeśli by sie zmieniło wałek rozżądu na zwykły bez tego drugiego wypustu to by było równoznaczne z zablokowaniem (że tak powiem) tej recyrkulacj :D i wydaje mi sie że ciągnik by mniej palił kosztem więkrzej emisji zanieczyszczeń ^^ , ciekawe jakby to odebrała elektronika sterująca pracą silnika hmm , heh ale cikawe również ile taka kombinacja by kosztowała i o gwarancji też by czeba zapomnieć .Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

te wszystkie euro 3 itp katalizatory to jest jedna wielka kicha, a dlatego że większość samochodów nawet po wymontowaniu katalizatorów i wstawieniu strumienic spełniają normy emisji spalin nawet lepiej niż z kat. !!! tak samo z dieslami, to wszystko jest tylko po to żeby nie zmiejszać spalania, przecież samochody jak i ciągniki z lat 80tych były równie oszczędne a nawet zużywały mniej paliwa od obecnie produkowanych super ekonomicznych z niewiadomo jak wycudowanymi rozwiązaniami po 20 zaworów zmienne fazy rozrządu zmienna geometria turbo recyrkulacja spalin itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×