Zaloguj się, aby obserwować  
siemens75

Grzałka silnika JD 5620ADV (230VAC)

Polecane posty

JD5620    10

a do czego ci ona przeciez on lekko pali po podgrzaniu


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

a do czego ci ona przeciez on lekko pali po podgrzaniu

tu nie chodzi o lekkie palenie, tylko o zużywanie się silnika.

Grzałka jest płatna extra, zapłaciłeś to masz :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Możecie wyjaśnic o co chodzi z tym zużywaniem silnika bo nie kapuje zbytnio?


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

podczas pracy z nieogrzanym silnikiem olej ma gorsze właściwości smarne, jest większe spalanie i większe wytwarzanie szkodliwych substancji. Po zastosowaniu grzałki czas pracy zimnego silnika diametralnie się skraca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Dzięki wielkie :rolleyes:


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    1

Możecie wyjaśnic o co chodzi z tym zużywaniem silnika bo nie kapuje zbytnio?

 

Przeczytaj sobie w aktualnym AutoŚwiat - gazeta w formie wpinki do segregatora.

 

Podobno do oleju dostaje się paliwo(ścieka do miski olejowej), co pogarsza jego właściwości smarne.

eBay-grzałka JD

 

Pytałem gdzie się ona znajduje jak jest, a nie czy ją posiadam :rolleyes: ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Z tym paliwem przedostającym sie do oleju to chyba lekeka przesada zdaża sie w silnikach volvo ale to juz inna przyczyna. Co do grzałki działa na silnik jak webasto osbiście to drugie mam w aucie fajna sprawa silnik odrazu ciepły i faktycznie mniej pali. Ale żeby przy ciągniku za 200 tys z przedłużaczami latav raczej bym sie nie zdecydował oleje przeciez tez są coraz lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

oleje lepsze ale i tak mało który jest przystosowany do pracy przy -25 czy -30, i w zastosowaniu grzałki nie chodzi o olej a o tłoki i tuleje, bo to one najszybciej się zużywają na zimno, i lepiej polatać z przedłużaczem przy ciągniku za 200tys niż po kilku latach nażekać na niego że silnik za szybko padł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jednak chodzi o olej który przy rozruchu jak najszybciej musi dotrzec do panewek i układu rozrzadu. Tłoki z cylindrami to sprawa drugorzędna. Nie przenoszą takich obciążeń jak panewki. To że grzałki sa montowane w blok a nie w mise nie oznacza ze muszą grzac cylindry poprostu przez ciecz chłodzacą można ogrzać caly silnik w tym głowice(komory spalania) co ma bezpośredni wpływ na łatwość rozruchu. Jeśli chodzi o temperatury -25 -30 to mimo ostrzejszej zimy jest to kilka dni w roku i póki co nie zauwazyłem czy niesłyszałem aby ludzie co kilka lat ciagniki robilia napewno wszyscy grzałek nie mają. Co dosprawności oleju w niskich temperaturach jesli miałes na mysli superol w c 330 to sie z toba zgodze. Tak na marginesie w nowoczesnych ciągnikach przy rozruchu przy -25 bardziej martwil bym sie o zuzycie pompy hydrauliki niz silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

aby olej był w pełni funkcjonalny przy -25 st C to musi być 5W -30 st C 0W, a takiego to chyba nie zalewasz, jeśli już to 10W. Wiadomo że grzałka to nie jest konieczność, ale lepiej ją w czasie dużych mrozów mieć niż nie mieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie no jeśli ktos chce mozna sobie zamontować tylko ile dni w roku masz -25. Ludzie nie takie maszyny odpalają w różne mrozy i dobrze silniki ciężarówek np niekiedy dużo droższych nie mają grzałek i jeżdżą czyli innymi słowy jak kto sobie zyczy.

Argument, że z powodu braku grzałki cylindry się zuzyją i silnik po kilku latach będzie gorzej palił uważam za śmieszny.

Tak przy okazji b0gdan jak kupowałeś mfa ile za taki bajer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    1

Jeśli ciągnik stoi ok. miesiąca, a ciężarówka max kilka dni to chyba jest różnica... te grzałki tylko pewnie 110v (i pewnie 60Hz -ale to chyba nie ma znaczenia w tym przypadku)to nie taka droga sprawa szukałem wczoraj to i za 40$ można znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

grzałkę miałem za free (teoretycznie :rolleyes: ) Z tym odpalaniem w mrozy ciężarówek, to jest tak że kierowcy tirów w duże mrozy co 3h na 0.5h samochody odpalają. Man-y może nie stare, bo 4-5 letnie, ale tak zamarzają, że kierowcy wola mieć przepały niż stać w miejscu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie no jeśli ktos chce mozna sobie zamontować tylko ile dni w roku masz -25. Ludzie nie takie maszyny odpalają w różne mrozy i dobrze silniki ciężarówek np niekiedy dużo droższych nie mają grzałek i jeżdżą czyli innymi słowy jak kto sobie zyczy.

Argument, że z powodu braku grzałki cylindry się zuzyją i silnik po kilku latach będzie gorzej palił uważam za śmieszny.

Tak przy okazji b0gdan jak kupowałeś mfa ile za taki bajer?

Ciężarówki często mają Webasto i mrozy im nie straszne. Ja chętnie wstawiłbym grzałki do ciągników, ale chyba nie ma takiej możliwości(Perkins 1006.T).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sa nawet na allegro widziałem w miejsce broku wstawiasz. Mój dobrze pali więc z grzałką dam sobie spokój. Co do webasto w ciężarówkach to nie wszystkie mają a problemy z odpalaniem są jak ktoś ma w zbiornikach niewiadomo co.

Co do webasto najlepiej jak ma pilota i mozna sobie przez okienko pstryknać a nie niegać z przedłużaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jest chyba możliwość do tego perkinsa zaraz znajdę

 

 

Edit: oto ona http://www.defa.com/doc/100/154.pdf

 

a tu macie stronkę http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?lang=11&ndid=&aid=&tid=# po lewej jest wyszukiwarka

Dzięki za link. Poszukam jakiegoś przedstawiciela, może coś z tego wyjdzie.

Na allegro też są grzałki do silników, problem w tym, że one muszą być dedykowane do silnika, inaczej nie będzie pasowała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

jakis czas temu ktos podawał linka na grzałi do perkinsa na allegor tylko nie wiem czy na tym forum czy na ppr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ja podawałem link do grzałek z allegro do 3p oraz do 4p takich jak w ursusach 4514 i podobnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

W sumie to tą grzałkę jak widać na rysunku wkłada się w zaślepke w bloku. by trzeba poprostu poszukać takiej na allegro z odpowiednią średnicą i wsadzić na klej. albo popytać tam gdzie mają części do perkinsa może będą mieć jakieś grzałki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przydałaby się jeszcze grzałka oleju w skrzyni biegów, jakieś 3000 W :rolleyes: .

Odnośnie tych grzałek do 3p, pasują bez przeróbek? Z której strony silnika się je montuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

Witam a czy orjętuje ile w Polsce kosztuje taka grzałka ? bo dziś był u na w nocy (-25C) a w dzień temperatura utrzymała się na -18C i JD 5620 nie chciał zapalić ( paliwo jest niby zimowe ) a trzeba bele poprzewozić i obornik usunąć a tu nie ma czym :rolleyes:

 

 

A jak u was palą traktory w te mrozy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj