Skocz do zawartości
piotrek19812

opadanie paliwa

Polecane posty

Witam.Mam takie pytanie.Cofa mi sie paliwo w ukladzie paliwowym i nawet po godzinnym postoju(nie mowiac juz o calej nocy)ciagnik pali tak jakby byl swiezo odpowietrzony czyli ciezko lapie i nie na wszystkich garach.Moje pytanie brzmi:czy paliwo utrzymuja zaworki w pompce recznej czy w pompie wtryskowej jest jeszcze jakis zaworek,albo moze jeszcze co innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

U mnie tez schodzi paliwo, to wiem, bo jak zgaszę to widać jak sie cofa, ale wogóle tego po odpaleniu ciągnika nie zauważam, normalnie chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

masiew    21

ciśnienie powinne utrzymywać zaworki w pompce zasilającej. jeśli ucieka ci paliwo, to najprostrzym rozwiązaniem jest zamontowanie zaworka zwrotnego na przewodzie zasilającym jak najbliżej zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klego masiew czy zamontowanie tego zaworka zwrotnego przy pompce zamiast przy zbiorniku ma jakąś różnicę bo u mnie w zetorze jest na przewodzie przy pompce a i tak paliwo zchodzi :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jeśli z pompy wtryskowej wychodzi jakiś przewód oprócz wysokiego ciśnienia, to na nim powinien być zaworek. Możesz mieć nieszczelne zaworki przy pompce zasilającej i do tego nieszczelności na odcinku pompka zasilająca - zbiornik paliwa. Można zrobić eksperyment eliminujący ten odcinek - wziąć np przeźroczysty przewód paliwowy i jeśli posiada się drugi króciec(taką końcówkę przewodu paliwowego) nałożyć przewod na niego i przykręcić w miejsce dotychczasowego przewodu, drugi koniec włożyć do dna zbiornika przez korek. Jeśli na nowym przewodzie nie będzie tak szybkiego cofania się paliwa - szukaj usterki na tym odcinku. Sprawdź jeszcze korek paliwa - działanie odpowietrzenia zbiornika, może zasysać paliwo z powrotem przy podciśnieniu panującym w zbiorniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

moim zdaniem zjawisko cofania się paliwa w mtz nie powinno występować ponieważ zbiorniki są dość wysoko i paliwo ze zbiorników powinno lecieć samo . a jeżeli coś takiego występuje to może między zbiornikiem a pompą jest jakiś zator i ciągnik dostaje za mało paliwa i po zgaszeniu cofa się paliwo ,występuje coś takiego jak pisał kolega wyżej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×