kubaguzik

T-25, schemat biegów

Polecane posty

pawel23456    0

wchodzą tak jak pozostałe biegi a czy lekko hmm w 330 powiedział bym ze lzej chodzi skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba9611    0

Witam wszystkich proszę o wysłanie mi wymiarów tej blaszki do t25 co jest na wajsze od biegów te takie ząbki.

Zrobiłbym sobie taką bo lepiej jest biegi zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekf    1

prześledziłem cały wątek i powiem tak:

Sprawa jest banalnie prosta jeśli ktoś choć raz rozbierał przynajmniej lewarek

 

Skrzynie były generalnie dwie niezależnie od lewarków

 

typ 1

 

zakres I lub II

3/4 red1/red2

5/6 1/2

 

Typ 2

 

zakres I lub II

2/4 red1/red2

5/6 1/3

 

przełączanie rewersu(przód/tył) jest zawsze na tym samym wodziku(pierwszy od sprzęgła) dlatego jeśli mamy dwa lewarki to pierwszy mniejszy jest od kierunku jazdy a jesli mamy jeden lewarek to kierunek zmieniamy "przy siedzeniu" jeśli robi się przeróbkę z jednego lewarka na dwa to poza zakupieniem lewarka dobrze jest zrobić "zaślepkę" w pokrywie żeby lewarek nam nie uciekał

 

co do biegów red1/red 2 są one ZAWSZE TYLKO DO PRZODU bo nie idą przez rewers a bezpośrednio ze sprzęgła.

Tak naprawde skrzynia opiera się na trzec przełożeniach(wodziki środkowe)+rewers(wodzik pierwszy)+reduktor(wodzik ostatni)+dodatkowe dwa biegi możma powiedzieć pełzające tylko do przodu

Rozwiązaniem wyprzedzono traktory produkowane teraz o jakieś20-30 lat. Z tym że obecnie w skrzyniach mechanicznych jest zazwyczaj 12/12 czyli na "reduktorze" dołożono jedno przełożenie

Jeszcze ciekawiej wygląda to w ruskach które mają dwa pedały sprzęgła ale to osobna historia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zmieniając z jednej na dwie dźwignie nie trzeba robić żadnej zaślepki pokrywy. Lewarek nam nie ucieknie bo mu nie da wybierak od nowej dźwigni przód tył.

Co najwyżej warto pobawić się w nad spawanie wybieraka żeby był szerszy bo luz dźwigni będzie spory bo zbierak jest szeroki. Będzie Tadeusz wajchę przełóż.

Wybieraki są robione jako część zamienna do skrzyń które w oryginale miały 2 dźwignie i na wodziku maja wąski zabierak więc wybierak jest wąski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Co do tego lewarka nawet bez poszerzania wybieraka nie powoduje on jakiegoś hałasu a przechyla się tylko na wychyłach a wystarczy przecież tylko zaspawać na blaszce zaślepkę tam gdzie się włączało przód tył czyli z tej strony od blokady.

 

Ten typ 1 skrzyni wydaje mi się gorszy chodź takim nie pracowałem. Np. przy kosiarce rotacyjnej jadą 2 chcąc zmienić np. pod górą na 1 trzeba trochę się nawajchować...

 

Ale jak to jest z tymi władkami co mają dwa "duże" lewarki jeden jakby bliżej sprzęgła to działa tak jak ten mały od rewersu? A gdzieś ktoś jeszcze tutaj na forum pisał że nie ma rewersu :D


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Na pewno hałasu nie powoduje bo co by go robiło. Jest tylko spory luz- ruch jałowy dźwigni zanim zostanie przełączony rewers. Poszerzając wybierak można go skasować i jest wygodniej. Zaspawanie zbieraka mija się z celem bo kto będzie go spawał w skrzyni, a nikt go nie będzie wyjmował bo nie jest to potrzebne do tej przeróbki. A jesli ktoś wyjmie wodzik to może kupić nowy wąski zbierak. Ale po co tyle roboty sobie dokładać.

 

A skrzynia z dwoma wajchami rozsuniętymi miedzy sobą to najlepsza skrzynia jaką otrzymał Władek, szybka przy jakichkolwiek zmianach przełożeń i nie ma wachlowania dźwigniami przy zmianie szybkie -wolne.

A rewers jak najbardziej w nim jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekf    1

Ja akutat mam t25 ze skrzynią gdzie jedynka jest razem z trójka a w VTZ mam drugi typ.

 

Kwestia przyzwyczajenia.

i w jednym i w drugim trzeba mieszać ale po pewnym czasie robi się to z zamkniętymi oczyma

Jedynym mankamentem jest krótki lewarek od rewersu w VTZcie

Z innej beczki:

Czy ktoś z forum ma żubronia z lewarkiem z boku?

Potrzebuję kontak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Masz VTZ dodaj może zdjęcia była by atrakcja :) Ile on kosztuje teraz?

Edytowano przez Witek2010

"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekf    1

Dzisiaj nie dam rady ale jutro może coś zrobię jeśli wcześniej wrócę do domu.

Kupiłem w lipcu za 25000 widać że niezajechany(oprócz tego mam t25, 2xc360,MTZ82 i Kioti więc trochę się na tym znamy)

Na allegro są jeszcze 2 szt koło radomia, oglądałem tego zielonego to widać że tamten dostał w du**.

Był też na allegro władek z napędem bodajże T30

 

Mój tak jak i pozostałe są z Węgier - tam z regóły te traktory nie stoją tylko pracują

Troszkę w tym sezonie przepracowałem sprzętem i wydaje się ok aczkolwiek bez problemów się nie obyło... własną instrukcję napraw już mógłbym pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel26    0

witam

Pilnie potrzebuje instrukcji przerobienia włądimirca t25 z jednej dźwigni biegów na dwie dźwignie. Co i jak przerobić? Jakie części dokupić ? itp. mój email daniel618@o2.pl :) Proszę o porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Czy na zdjęciu (wykorzystałem opublikowane w internecie) jest układ wodzików skrzyni jedno czy dwu-dźwigniowej.T25-otwartaskrzynia-2.jpg

 

Czy wodziki są jednakowe we wszystkich typach skrzyń niezależnie od roku produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czy wodziki są jednakowe we wszystkich typach skrzyń niezależnie od roku produkcji.

Nie są jednakowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Jednodzwigniowa

To jak wyglądają wodziki skrzyni dwudźwigniowej - zdjęcia mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Pierwszy z lewej ( rewersu) będzie miał wąskie gniazdo na dźwignie , pozostałe sa takie same

http://sagrol-sklep....37108-1086.html

 

Mam wątpliwości czy tak jest przy dwudźwigniowej tj. takiej gdzie jedną zmienia się biegi a drugą grzebie się w rewersie i reduktorze. Pomocna byłoby fotografia takiej skrzyni bez pokrywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj