abuk14

Ładowacz czołowy do C-330 [połączone]

Polecane posty

karol73    0

tur do 330 to dobry pomysł tylko trzeba mieć obciąrznik i pompę na wałek od cyklopa jak poprzedni post

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

A właśnie że mam na C-330 tura 3-sekcyjnego i chodzi to lala mam krokodyla wspomaganie pompę mam wzmocnioną aluminiową i opony szersze siłowniki wzmocnione i dobrze mi się pracuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

@Jakub to super sposób żeby podwoić wartość traktora :P :lol: .

Tak się składa że mam na c330 tura na zapadke, i jak ładuje obornik, to z pełnymi widłami nie ma czym jechać :P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Od 10 lat mam tura Hydrametu na linkę, jak mówią inni z pełną łyżką/widłami trzeba czepiać coś na podnośnik, np. glebogryzarkę lub obciążnik z betonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Czepiać balast, to normalne że trzeba , nawet z balastem brakuje mocy traktorowi żeby jechać z pełnymi widłami , w 3 sekcyjnym dochodzi jeszcze waga krokodyla i siłowników , w sumie ze 100kg


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Co was nachodzi z tym osobnym układem hydraulicznym. Wystarczy zamontować pompę o większym wydatku i ciśnieniu roboczym. Mam taką zamontowaną w ciągniku i to w zupełności wystarcza. Miałem pompę o wydajności 45 litrów ale przy wyższych obrotach silnika cała hydraulika wyła. Za duży wydatek. Teraz mam 40 litrów i te same ciśnienie co tamta i jest ok. Ciągnik z turem prawie się nie rozstaje. W 2013 roku czas kiedy tur był odpięty należało by liczyć w godzinach a nie dniach.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skalpel97    1

Kabina to jest ta zwykła z plandeką, możecie zobaczyć w galerii. Jak widac, nie jest latwoscia dobrac tur'a do trzydziestki. A taki sam tur Wol-met 2b 2-sekcyjny bylby lepszym rozwiazaniem?

Wtedy chodziłby z samymi widłami... Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam ;)

http://allegro.pl/tur-2b-3b-4b-ladowacz-czolowy-euroramka-c330-c-360-i3760389723.html

Edytowano przez skalpel97

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Tur 5.000 +2.300 wspomaganie układu kierowniczego + 300 pompa hydrauliczna 25.5 lit + olej 250 ,jeszcze trzeba mieć dobrom przednią oś ,i opony .Żeby było to na lata to trzeba trochę zainwestować ,bo nie będziesz zadowalania z pracy tym zestawem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Co was nachodzi z tym osobnym układem hydraulicznym. Wystarczy zamontować pompę o większym wydatku i ciśnieniu roboczym. Mam taką zamontowaną w ciągniku i to w zupełności wystarcza. Miałem pompę o wydajności 45 litrów ale przy wyższych obrotach silnika cała hydraulika wyła. Za duży wydatek. Teraz mam 40 litrów i te same ciśnienie co tamta i jest ok. Ciągnik z turem prawie się nie rozstaje. W 2013 roku czas kiedy tur był odpięty należało by liczyć w godzinach a nie dniach.

nie wiem jakie masz siłowniki ale z tego co mi się może wydawać są chyba cieńsze jak w tur 3b hydrametu, nie wiem jak w tych rzemieślniczych ładowaczach 3 sekcyjnych i tych sterowanych 2gą sekcją jednym siłownikiem może to i szybciej chodzi, ale jak mam 40chyba litrów na wałek i wyło niemiłosiernie, dopiero na oleju hl 46 ucichło chociaż nie dokońca jak przygazuje to aż uszy bolą ale prawie 2 lata ciągnich chodzi codziennie z turem czy to -20st (grzałka w bloku) czy latem codziennie i tylko tych kilka km brak, ale większość prac wykonuje pyrkając sobie 1200obr/min, jak ktoś obserwuje z boku nie może się nadziwić jak szybko ładowacz chodzi, no i bez przeciwwagi po 2 bele siana 150cm dzwiga, a założyłem tą hydraulikę zewnętrzną ze względów osobistych, przez dziewczynę bo pojechała mi że ten nowy tur to jakieś badziewie bo tak wolno chodzi hehe ;)

 

ps. dla wszystkich którzy nie mogą przeboleć że przez ładowacz 3 sekcje wspomaganie kiery i chydraulikę zewnętrzną podowoją wartość ciągnika, to zanim ktoś "rzuci się" na zmienianie poczciwego usrsusa na jakiś zachodni wyciuchany szrot proponuję zanim nawet ktoś zdecyduje się na montaż tura, o w pierszej kolejności proponuje zakup układu kierowniczego hydrostatycznego do takiej poczciwej c 330 czy mf-a a gwarantuje, że odkryjecie nowy lepszy ciągnik, no na prawdę nie będzie się żałować tych 2-3 tyś na to wydanych gwarantuje, a przy odsprzedaży też to ma swoją wartość ;)

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytek179    0

w planach

*drugi siłownik do 2 sekcji

*szeroki balon z przodu

*osłona na maske

 

całosc kosztowała 10 000 zł

post-55196-0-31182300-1387966650_thumb.jpg

post-55196-0-76418200-1387966652_thumb.jpg

post-55196-0-04681100-1387966655_thumb.jpg

post-55196-0-35378200-1387966657_thumb.jpg

post-55196-0-57029800-1387966659_thumb.jpg

post-55196-0-87673900-1387966661_thumb.jpg

Edytowano przez tytek179

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robik557    51

Kolego tak właściwie nie sprecyzowałeś co chcesz nim robić. Ciapek spokojnie nadaje się do tura. Myślę jednak, że tur 3 sekcyjny to już zbytnie udziwnienie, chyba że na prawdę masz jakieś specjalne wymagania co do zastosowania takiego zestawu. Sam od kilku lat użytkuje 30-stke z turem jedno sekcyjnym i wcześniej nawet nie wyobrażałem sobie ile on może mieć zastosowań. Jeśli traktor masz sprawny i będziesz użytkował z głową to na pewno się pocieszysz. Tylny obciążnik do cięższych prac jest niezastąpiony, raz że masz większą siłę pociągową a dwa że lżej się skręca, no i mniej zużywa się przednia oś wraz układem kierowniczym. Nie zapomnij także o podniesieniu ciśnienia w przednich kołach, tak do ok. 350kPa.Jeśli masz już stare i słabe opony to musisz się także liczyć z tym że mogą nie wytrzymać jeśli chodzi o cięższe prace.

 

Jeśli planujesz ładować nim kiedyś bele słomy (te okrągłe, duże) to koniecznie kup tura 2-sekcynego. Dużo łatwiej będzie Ci je pozycjonować. A resztę z czasem sam sobie zobaczysz. Czy założyć pompę o większym wydatku, czy koniecznie będzie wspomaganie itp. Ale na pewno nie zrobisz błędu, że kupisz tura do 30 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes123    6

mam tura przy c330 i nie podnosi mi big bagow i teraz tak czy pompe zmienic na wzmacniana czy moze na zaworze podkrecic tylko jak na zaworze podkrecic bigbagi 500 kg zeby podnosil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardock    6
Napisano (edytowany)

Proponuję na początek wyregulować zawór. Możesz po prostu metodą prób i błędów wkładać stopniowo coraz więcej podkładek/nakrętek w zawór i sprawdzać za każdym razem, czy udźwig zwiększył się wystarczająco. Polecam jednak modyfikować z udziałem ciśnieniomierza. Wystarczy nawet podłączyć prasę rolującą, popularną Sipmę z zegarem. Przy obrotach 1600-1800 powinno być 120-125 fabrycznie. Przy tylu pompa będzie służyć długo. Zbytnie zwiększanie skraca żywotność.

 

Chciałbym teraz wyjaśnić pewną kwestię, poruszaną chyba milion razy, niestety nie zawsze poprawnie rozumianą:

Udźwig zależy tylko i wyłącznie od ciśnienia, które reguluje zawór, na którym ustawione jest najniższe cisnienie (standardowo zawór pod siedzeniem, niektórzy mają dodatkowe w rozdzielaczach). Tylko i wyłącznie od ciśnienia. Zwróćcie jednak uwagę, że zużyta pompa może nie dać nawet takiego ciśnienia. Dlatego kiedy brakuje udźwigu, warto zmierzyć ciśnienie oraz to, czy można je zwiększyć zaworem. Jeżeli nie, pompa do wymiany.

Wydajność pompy w l/min czyli dm3/min decyduje tylko i wyłącznie o szybkości działania osprzętu hydraulicznego.

Kupno pompy wzmocnianej nie gwarantuje zwiększenia udźwigu. Oznacza to tylko, ze można ustawić większe ciśnienie na zaworze a pompa nie straci na żywotności. Dopiero podniesienie ciśnienia maksymalnego na zaworze zwiększy udźwig.

 

Chciałem zebrać wszystkie informacje w jednym miejscu, dlatego przepraszam za przydługi post. Może komuś pomoże :)

Edytowano przez Bardock

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

Moim zdaniem Tur 4 do c330 to strata pieniendzy (wspomaganie itp.). Od kilku lat użytkuje c335 z turem 1 i to wstarcza.


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes123    6

ale to i tak pompe trzeba bedzie zmienic bo ta pompa stara to i tak by nie dala rady tylko jak nowa kupic to pewnie aluminiowa bo chodzi mi o to zeby duzo dzwiagła nawozy sa w big bagach itd to lepsza aluminiowa czy zeliwna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardock    6

Sprawdziłem jak to obecnie wygląda na stronie hylmetu: przystosowane do pracy z wyższym ciśnieniem są tylko aluminiowe. Według mnie żeliwne wytrzymają troszkę więcej, jak te 120 bar, pytanie tylko, jak długo... Ja osobiście bym dołożył do aluminiowej, do tura zwłaszcza tą 25,5 l/min. Niektórzy narzekają na aluminiowe (chyba na jakieś chińskie wynalazki), jednak z negatywną opinią o pompie z firmy hylmet się nie spotkałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechos    1

Hej, mam pytanie odnosnie tura, a wlasciwie jego montazu, mianowicie mam okazje ze smieszne pieniadze kupic ladowacz czolowy ( stary, jednosekcyjny, ale sprawny) Gośc uzywa go w C 360, a mnie interesuje czy bedzie mi pasowal do 330 czy bede misal w jakis skomplikowany sposob poprzerabiac mocowania??? dzieki za odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brykacz    2

Jakich przeróbek dokonać żeby tur lepiej podnosił? Hydraulikę od tura podłączoną mam do rozdzielacza pod siedzeniem. Może gdyby podłączył ją to tego na błotniku było by lepiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Chcesz żeby podnosił szybciej czy miał większy udźwig? Mozę pompe masz już zużytą... przepięcie do rozdzielacza na błotniku nic nie zmieni na lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Skoro wyjaśniłeś o co chodzi, czyli o większy udźwig to wniosek nasuwa się sam - należy zwiększyć ciśnienie na zaworze przelewowym. Ciśnienie nominalne to 11,0 MPa (max 13,5 MPa), czyli maksymalnie wkręcić zawór przelewowy. Wiele to nie zmieni, bo te 13, 5 MPa to także mało, ale jakaś różnica będzie. Pompa hydrauliczna o wydajności 20l / min też nie powala.
Można jeszcze wymienić pompę na wzmocnioną z hylmetu o wydajności 32l /min i ciśnieniu nominalnym 16 MPa i wymienić oryginalny zawór przelewowy na mocniejszy (ok. 20 MPa) i ustawić na 16MPa.
Link do strony aukcji pompy z Hylmetu:
http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-wzmocniona-ursus-c-330-32-l-i4531557847.html?source=mlt

Jest jeszcze inna możliwość a mianowicie wstawienie na wałek WOM multiplikatora o większej wydajności.
Link do strony aukcji z multiplikatorem:
http://allegro.pl/58-litrowy-zestaw-na-wom-multiplikator-pompa-i4495862273.html
Ja do swojego ciapka wstawiłem multiplikator o wydajności 58l /min i ciśnieniu nominalnym 20 MPa. Skutek przy obrotach silnika 1400 obr /min podnoszę 1100 kg.
Zalety:
- duży udźwig
- szybsza i wygodniejsza praca
- niskie zużycie paliwa, bo niskie obroty silnika (nie muszę gazować, aby coś ciężkiego podnieść)
Wady:
- kłopotliwe rozłączanie przy pracach z koniecznością użycia wałka WOM
- większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ciągnika spowodowane przeładowaniem (rozpołowienie poprzez zerwanie śrub łączących silnik ze skrzynią)
- dodatkowy koszt (multiplikator 1200zł, zewnętrzny zbiornik 40 zł, odpowietrznik 50 zł, filtr ssący 7 zł, filtr powrotny 120 zł, dodatkowe przewody i szybkozłączki 80 zł)

Osobiście przewody łączące zewnętrzną pompę i zbiornik z turem połączyłem poprzez szbkozłączki co ułatwia podłączanie i rozłączanie.
Jak będę miał trochę czasu postaram się w przyszłym tygodniu wstawić zdjęcia z podłączenia mustiplikatora z turem.

 

Dołączam obiecane zdjęcia:

post-81345-0-11896100-1410696937_thumb.jpg

post-81345-0-59994300-1410696999_thumb.jpg

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, mam problem w swojej c330m, od jakiegoś czasu ciągnik zaczął wariować w kwestii instalacji,  iskrzył na akumulatorze, palił przerywacz kierunkowskazów itd, wie ktoś jak prawidłowo powinny być podpięte kablę w stacyjce ? mam wrażenie że wszystko jest wymieszane ze sobą i tu jest problem.






    • Przez Fabian3
      Zamierzam malować c330 i mam pytanie ile farby pójdzie na maske,błotniki a ile na całe podwozie? Na masce i błotnikach zamierzam położyć podkład i gdzieś około 2/3 warst farby żółtej. Z góry dzięki.
    • Przez DanielKocima
      Witam dostałem od dziadka Ursusa c 330 3p problem polega na tym że nie posiadamy do niego żadnych papierów ani dokumentów a chciałbym go zarejestrować żeby móc legalnie jeździć po drogach, jak się do tego zabrać na zabytek nie wchodzi w grę ponieważ jest inny silnik z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Karol12
      To co w temacie
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj