Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kulik

Blokada tylnego mostu w Belarusie 952.3

Polecane posty

Kulik    2

Mam mały problem z załańczaniem blokady tylnego mostu bo ona jest załanczana poprzez przełączenie przełącznika jeżeli przełącznik nacisnę na dół i przytrzymuje to blokada się załańcza(kontrolka przy przełączniku się zapala) ale jak przełącze na górę(gdzie są takie dwie strzałki)to nie działa :) ,bo górne przełączenie powoduje że blokada jest załączona na stałe i nie trzeba trzymać palcem i jest rozłączana przy skręcie kół powyżej 13stopni i jeszcze jedno kontrolka na desce rożdzielczej też powinna się palić a się nie pali,poniżej jest foto jak podłączone są przewody i cały ten sterownik. Za wszystkie informacje dziękuję :)post-17811-126382036956_thumb.jpgpost-17811-126382055912_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Zobacz czy z przodu przy chłodnicy oleju (koło klaksonu) łączy kostka, ale dokładnie zobacz czy wsówki zsunięte są, albo jeszcze sprawdź czy przy przedniej lewej zwolnicy łączy kostka, tam jest własnie czujnik który zalącza blokade :)

 

 

 

A WOM działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Jutro jeszcze popatrze tam przy "klaksonie" sprawdzałem łączenie tego kabelka od przodu i on idzie wprost do tego przełącznika(kolor zielony)ale moim zdaniem to chyba brakuje przy tym zielonym kablu jakiegoś jeszcze albo sie mylę, a wom działa normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kulik    2

Patrzyłem przy sygnale nie ma żadnej kostki tylko jest chebel elektryczny i chyba regulator prądu,to chyba nie tam trzeba szukać :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

a moze...

wypnij kostkę od niego, posadz kogos w kabinie i niech patrzy czy kontrolka się zaświeci jak zmostkujesz :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Dziś patrzyłem z tą kostką przy zwolnicy i jak zmostkowałem to blokada się załącza to oznacza że coś jest z tym czujnikiem w lewej zwolnicy,wykręcić go i co dalej ? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

i wkręcić nowy :lol:

 

Bo jak byś zostawił tak to by było to samo co na tym zakresie w którym przycisk odskakuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

a nie można go jakos naprawić bo u mnie nie ma w okolicy takiej agrony co by miała taki czujnik :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

taki sam jest w pokrwie skrzyni biegów, służy to odcinania prądu zeby nie odpalić na biegu, chcesz to zamien :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Doszłem co jest winą wadą jest czujnik w przedniej zwolnicy wada fabryczna :blink: i trzeba by wymienic go tylko gdzie go kupić ? i jeszcze pozostaje kwestia kontrolki na desce rożdzielczej bo się nie zapala przy załączonej blokadzie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Mam mały problem z załańczaniem blokady tylnego mostu bo ona jest załanczana poprzez przełączenie przełącznika jeżeli przełącznik nacisnę na dół i przytrzymuje to blokada się załańcza(kontrolka przy przełączniku się zapala) ale jak przełącze na górę(gdzie są takie dwie strzałki)to nie działa ;) ,bo górne przełączenie powoduje że blokada jest załączona na stałe i nie trzeba trzymać palcem i jest rozłączana przy skręcie kół powyżej 13stopni i jeszcze jedno kontrolka na desce rożdzielczej też powinna się palić a się nie pali,poniżej jest foto jak są podłączone przewody jak byście mogli zobaczyć jak jest w waszych bo przełącznik palcami się wyjmuje razem z kostką. Za wszystkie informacje dziękuję :Dpost-17811-126382036956_thumb.jpgpost-17811-126382055912_thumb.jpg

To jest właśnie ten czujnik(ot i cała usterka) w przedniej lewej zwolnicy jakby ktoś chciał

post-17811-126436029375_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulus    0

Rozwala się jego nadmiernym smarowaniem t.z.w instrukcji podają 5 razy ja jak smarowałem to tak walneło myślałem że coś pekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Czujnik naprawiony przy pomocy śrubokrętu i młotka bo bez młotka ani rusz :( i już działa jak powinno bo to dzięki wam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

odgrzeję kotleta, a czy naprawiłeś też tą kontrolkę na desce rozdzielczej? Mam 920 i blokada działa, kontrolka świeci się na konsoli, ale na desce rozdzielczej nie świeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

niestety nie doszłem dlaczego się nie świeci ta kontrolka na desce rozdzielczej przy włączonej blokadzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michail94    0

Witam. Mam podobny problem z czujnikiem w przedniej lewej piaście i zauważyłem ze "zepsuł" się jak smarowałem zwrotnice. Wie ktoś jak go może naprawić? U mnie tez nie świeci się kontrolka od blokady na desce rozdzielczej tylko na tym bocznym panelu. Za pomoc z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

ja też jak włączam blokade to świeci się tylko kontrolka koło przycisku a na desce nie czemu tak się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×