Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kulik

Blokada tylnego mostu w Belarusie 952.3

Polecane posty

Kulik    2

Mam mały problem z załańczaniem blokady tylnego mostu bo ona jest załanczana poprzez przełączenie przełącznika jeżeli przełącznik nacisnę na dół i przytrzymuje to blokada się załańcza(kontrolka przy przełączniku się zapala) ale jak przełącze na górę(gdzie są takie dwie strzałki)to nie działa :) ,bo górne przełączenie powoduje że blokada jest załączona na stałe i nie trzeba trzymać palcem i jest rozłączana przy skręcie kół powyżej 13stopni i jeszcze jedno kontrolka na desce rożdzielczej też powinna się palić a się nie pali,poniżej jest foto jak podłączone są przewody i cały ten sterownik. Za wszystkie informacje dziękuję :)post-17811-126382036956_thumb.jpgpost-17811-126382055912_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Zobacz czy z przodu przy chłodnicy oleju (koło klaksonu) łączy kostka, ale dokładnie zobacz czy wsówki zsunięte są, albo jeszcze sprawdź czy przy przedniej lewej zwolnicy łączy kostka, tam jest własnie czujnik który zalącza blokade :)

 

 

 

A WOM działa?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Jutro jeszcze popatrze tam przy "klaksonie" sprawdzałem łączenie tego kabelka od przodu i on idzie wprost do tego przełącznika(kolor zielony)ale moim zdaniem to chyba brakuje przy tym zielonym kablu jakiegoś jeszcze albo sie mylę, a wom działa normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kulik    2

Patrzyłem przy sygnale nie ma żadnej kostki tylko jest chebel elektryczny i chyba regulator prądu,to chyba nie tam trzeba szukać :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

a moze...

wypnij kostkę od niego, posadz kogos w kabinie i niech patrzy czy kontrolka się zaświeci jak zmostkujesz :lol:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Dziś patrzyłem z tą kostką przy zwolnicy i jak zmostkowałem to blokada się załącza to oznacza że coś jest z tym czujnikiem w lewej zwolnicy,wykręcić go i co dalej ? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

i wkręcić nowy :lol:

 

Bo jak byś zostawił tak to by było to samo co na tym zakresie w którym przycisk odskakuje :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

a nie można go jakos naprawić bo u mnie nie ma w okolicy takiej agrony co by miała taki czujnik :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

taki sam jest w pokrwie skrzyni biegów, służy to odcinania prądu zeby nie odpalić na biegu, chcesz to zamien :lol:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Doszłem co jest winą wadą jest czujnik w przedniej zwolnicy wada fabryczna :blink: i trzeba by wymienic go tylko gdzie go kupić ? i jeszcze pozostaje kwestia kontrolki na desce rożdzielczej bo się nie zapala przy załączonej blokadzie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Mam mały problem z załańczaniem blokady tylnego mostu bo ona jest załanczana poprzez przełączenie przełącznika jeżeli przełącznik nacisnę na dół i przytrzymuje to blokada się załańcza(kontrolka przy przełączniku się zapala) ale jak przełącze na górę(gdzie są takie dwie strzałki)to nie działa ;) ,bo górne przełączenie powoduje że blokada jest załączona na stałe i nie trzeba trzymać palcem i jest rozłączana przy skręcie kół powyżej 13stopni i jeszcze jedno kontrolka na desce rożdzielczej też powinna się palić a się nie pali,poniżej jest foto jak są podłączone przewody jak byście mogli zobaczyć jak jest w waszych bo przełącznik palcami się wyjmuje razem z kostką. Za wszystkie informacje dziękuję :Dpost-17811-126382036956_thumb.jpgpost-17811-126382055912_thumb.jpg

To jest właśnie ten czujnik(ot i cała usterka) w przedniej lewej zwolnicy jakby ktoś chciał

post-17811-126436029375_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulus    0

Rozwala się jego nadmiernym smarowaniem t.z.w instrukcji podają 5 razy ja jak smarowałem to tak walneło myślałem że coś pekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Czujnik naprawiony przy pomocy śrubokrętu i młotka bo bez młotka ani rusz :( i już działa jak powinno bo to dzięki wam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

odgrzeję kotleta, a czy naprawiłeś też tą kontrolkę na desce rozdzielczej? Mam 920 i blokada działa, kontrolka świeci się na konsoli, ale na desce rozdzielczej nie świeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

niestety nie doszłem dlaczego się nie świeci ta kontrolka na desce rozdzielczej przy włączonej blokadzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michail94    0

Witam. Mam podobny problem z czujnikiem w przedniej lewej piaście i zauważyłem ze "zepsuł" się jak smarowałem zwrotnice. Wie ktoś jak go może naprawić? U mnie tez nie świeci się kontrolka od blokady na desce rozdzielczej tylko na tym bocznym panelu. Za pomoc z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

ja też jak włączam blokade to świeci się tylko kontrolka koło przycisku a na desce nie czemu tak się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.