krzysiek24m

6400 Dziwna praca po zapaleniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
atomik    148

sprawność i skuteczność jest większa to nie ma dwóch zdań tym samym proces uruchomienia silnika trwa szybciej. Jednak z doświadczenia piszę że te rozrzuszniki mają krótszą żywotność w porównaniu do tych bez przekładni.


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

być może, nie będę się klucił bo nie mam zielonego pojęcia i doświadzenia na dłuższą metę z tymi rozrusznikami. W każdym razie na chwile obecną, jeśli na mrozach nie zagada to pozostaje mi tylko rozrusznik zregenerować lub wymienić... :/


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Koledzy -Pomyślalem sobie że jak kiedyś dojdę i rozszyfruję się telepanie mojego ciągnika po zapaleniu 6400 to podzielę się wlasnymi działaniami bo napewno komuś się w życiu przyda. Zresztą dla poważnych nas jest to forum .I bardzo piękne by było by każdy dochodząc do zenitu swoich problemów powinien się podzielić swoim osiągnięciem.

Krótko powrócę do tematu. po zapaleniu ciagnika od 1-3minut telepaniem silnika , brak reakcji na dodanie gazu,.Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.Był napewno pomocne.Rok temu wymieniłem pompke paliwa,nastepnie założyłem dodatkowo zaworek zwrotny na przewódzie paliwa,nastepnie wymieniłem obudowę filtra paliwa+fitr (wszystko po to by wykluczyć możliwośc zapowietrzania się.Nic to nie pomogło.Stwierdzono mi że najpraw3dopodobniej przyczyną będą wtryski.Były nie takie złe ale postanowiłem wymienić na nowe. Nic nie pomogło.Stwierdzono mi że jak dam pompe do sprawdzenia ewentualnie jak zajdzie potrzeba to i regenecja to napewno bedzie już dobrze .Wyslalem pompe daleko do firmy (bo lucasa nie wszystkie zakłady naprawiaja)do jakiej firmy to nie napiszę bo nie chcę robić krypto reklamy.Panowie wzieli kase i stwierdzili że pompa jest dobra tylko tzeba ewentuialnie ją uszczelnić.Tak zrobili bo powiedzeli że mogła się sama zapowietrzać.A przyczynę kazali szukać wszędzie poza pompą.Mnie pozostało zmierzyć ciśnienie na poszczegolnych tłokach.Okazało się że bylo od 25do28.Do swiętego spokoju i sumienia postanowiłem zwalić głowicę zrobić regenerację i podrzuciłem nowe pierścienie co może było tez nie potrzebne.Po tych zabiegach oczekiwalem że mój ciągnik będzie zapalal jak błyskawica.Jakis mały procencik zauważyłem poprawę.Ale przyszedł dzień że pojawiły się dawne problemy.Tzn.-po odpaleniu od 1-3minut telepanie silnikiem.No nastąpilo moje zalamanie .Stwierdzili fachowcy że napewno łapie na przewodach zasilajacych obce powietrze .Szybko pomyślałem i wykonalem zbiornik paliwa nad kabiną i podłaczyłem po niego zasilanie i powrót.

Nic to nie pomogło.Na wszelcki wypadek jeszcze raz sprawdziłem wtryskiwacze i kąt wtrysku na pompie.Wszystko OK a ciągnik chodzi jak chodził.Więc pozostalo mi zacząć od nowa tzn pompa wtryskowa.Kolega ma ten sam typ i ciągnika i pompy tylko że barzo stary .Mimo wszystko zdecydowaliśmy się na podmianke.Okazalo się że moj ciagnik stal się nie tym ciągnikiem. Zapala na dotyk i praca silnika zdaje mi sie stala sie jeszcze lepsza.Ogolnie mowiąc to wyszlo na jaw że tonic inego jak POMPA ijeszcze raz POMPA-umilila mi życie.Pisze dlatego by nie ufać czasem niby renomowanemu serwisowi . bo błedna informacja odbije się nam po kiszeni.A my musimy na to ciężko pracować.Pozdrawiam . Dzielcie się podobnymi zjawiskami bo nam napewno pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

i jak się uszczelnia pompę? I wiesz może jaki to model, producent pompy? Jakieś dane, numery albo coś... no i faktycznie, podaj tą firmę co Ci "regenerowała" tą pompę. Reklama raczej to nie będzie a ewentualnie ktoś inny się nie natnie. No chyba że nie zrobili Ci uszczelnienia a tylko zaproponowali i mieli rację ;)

 

No i najważniejsze - naprawiłeś już swoją i jest ok czy dopiero będziesz się za to zabierał?

Edytowano przez Damian87

John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Tomian-że wymagała uszczelnienia to stwierdził gośc co naprawia pompy.Ja mu przedstawiłem objawy pracy silnika głównie zapalania.No to kazał przysłać do regeneracji. .Ja to uważam że nie muszę się znać i jak daje firmie remowanej to powinna sprawdzić -może jest jakaś częsć w środku pompy odpowiedzialna za rozruch silnika.Ale skoro stwierdzil że jest dobra i kazali szukać przyczyny dalej no to wiecie jakie niepotrzebne koszty poniosłem i nerwy i czas.Opisałem to wyżej.

Domian- nie wiem na czym polegało to uszczelnienie.Chyba na wymianie niepotrzebnie oringow i podkladek.No i oczywiscie zamalowaniu ich żeby slużyły jako Blomba.

nr katalog. RE 4612

Lucas DPA4 3349 F110X-111X

Swoiej nie naprawiam jeszcze.Narazie testuję kolegi.Co dzień rano opalanie ,praca silnika,i krótka jazda.Chcecie to wirzcie ale ciągnik zachowuje się jak nówka(oczywiście na pompie kolegi co ma 24-lata,na wygląd zewnętrzny to nikt by jej chyba nie założył.Tak obskornie wyglądala.A jednak się pomyliłem .Piękne odpalenie i piekna praca silnika.Czekam jeszcze chociaz minus 10 stopni. Jak będzie dalej tak dobrze jak teraz to chyba narobie ambarasu pompiarzowi.Dał gwarancje na pół roku a między innymi wchrzandolił mnie na za***iste koszty.Jestem prawie w 100% pewny że to wina pompy .Bo przecież przy plusowej temp. też go czasem telepało i to dokladnie.

Ciekaw jestem co wy na to .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Tomian-że wymagała uszczelnienia to stwierdził gośc co naprawia pompy.

Lucas DPA4 3349 F110X-111X

Mam w mercu własnie Lucasa i to jest zmora c klasy bo ciekną i paliwo się cofa, są identyczne objawy jak u Ciebie. mnie taki problem jeszcze nie dotknął ale kiedys będę musiał sie z tym zmierzyć. Widocznie serwis odstawił lipę. Są możliwe przekładki na pompy mechaniczne bosch ale ciężko jest dopasować bo wiąże się to z wymianą kompa czyt sterownika czy coś ;)

Taką pompę można regenerować nawet w auto serwisie bo pompy są takie same

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

Ja dzis zostawiłem do przeglądu (regeneracja/uszczelnienie) pompe paliwa. Jutro mam dzwonić bo będą już wiedzieć czy coś i ew. co jest do zrobienia. Idąc za ciosem zawiozlem też rozrusznik do przeglądu. Dam znać jak już mi to mechanicy złożą w całość i bede wiedział czy jest jakaś poprawa :)


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Damian 87 .Z tym rozrusznikiem to mozna było się wstrzymac.Ja też zawiozłem do regeneracji.No może trochę dłużej po regeneracji kręcił nim padły mu akunulatory.Ale przy niższych temp jak nie mial ochoty zapalić tak nie miał.Założyłem mu pożniej Czeski wysoko obrotowy. No niby dłużej kreci no i szybciej. Troszkę lepiej ale nie to na co oczekiwałem po takich wydatkach.Wczoraj było u nas minus 7 poszedłem odpalic .Próba bez podgrzewania świecą żarową.Moim zdziwieniem ciągnik zagadał jak nówka co przed podminką pompy było nie dopomyślenia.Nie pomógł rozrósznik,nowa pomka pliwowa,regeneracja głowicy,wymina pierscieni,nowe wtryskiwacze,nowy akumulator,kilkakrotna regulacja pompą kąta wtrysku wymina paliwa w zbiorniku choć zawsze tankuje na renomowanej firmie,wymiana obudowy filtra paliwa na nowy wraz z wkładem była diagnoza że jest mikro pęknięci i zasysa obce powietrze.Mechanik stodolowy od samego początku cały czas widzał winę pompy wtyryskowej.Kiedy dałem pompe do niby renowowanych fachowców a ich obecni wcale nie brakuje to przestałem słuchac mechanika stodołowego który w dalszym ciągu przyczyne wskazywał na pompę mimo że miała być sprawna na 100% po regeneracji.Uwirzyłem fachowcom którzy po klei naciągali mnie na koszty.Dziś ciągnik ma pompe od staruszka a chodzi jak nastolatek.Uwaga na niby fachowców .Koszty remontów nie idą z ich kiesy.

Nie będe podawał nazwy firmy narazie gdyż sprawę mamy w toku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

to jaka wada tej pompy odpowiada że cienko odpala ciągnik, który element ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Jest to diagnoza nie potwierdzona.Jest coś w niej co odpowiada za rozruch silnika.Może zwiększa dawkę paliwa,może jest jakiś zaworek który nie spelnia wymagań,prawdopodobnie glowiczka też jest b. ważną częscią,albo poprostu jest wyeksplatowana.Ogolnie jako pompy to są trwałe i twarde.Ale nic nie jest wieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nemezis    19

Panowie co prawda mam JD 6210 ale sądzę że pompy wtryskowe są podobne lub wręcz takie same,przejrzałem Wasze posty i nic nie piszecie o korektorze kąta wtrysku zimnego silnika . Chciałbym wiedzieć czy seria JD XX00 coś takiego w swoich pompach posiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Ztego co słyszałem to w serii xxoo kąt wtrysku reguluje się ogolnie jednakowo na wszystkie sekcje przekrecajac całą pompą.W pompie w/g mnie jest - inaczej mówiąc pompa która ogólnie wytwarza odpowiednie ciśnienie.Następnie jest głowiczka w której mechanicznie jest w odpowiednim momencie otwierane ciśnienie na poszczególny tłok.Żaden przewod elektryczny w naszej nie dochodzi oprócz jednego który idzie do elektrozaworu a służy do odcięcia paliwa znzczy gaszenia ciągnika.Może seria xx10 ma coś inaczej.W każdym razie dziś minus 18 i ciągnik na starej kolegi pompie zapalił jak zegareczek.Moja poraz wtorny w naprawie.Zresztą my nie mósimy aż tak dokładnie znać na wewnętrznej budowie pompy.My ciężko pracujemy by mieć jakiś grosz.Natomiast są serwisy i mechanicy którym my płcimy i oni powinni się znać.Jak się nie zna to niech idzie w nasze ślady i bierze się z rolnictwo. Ja ze swojej strony życze Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nemezis    19

W takim razie w serii XX10 jest trochę inaczej , tzn. na dole pompy jest elektrozawór sterowany czujnikiem temperatury umieszczonym w obudowie termostatu (obok czujnika temp.silnika) chyba działa na zasadzie 0 1 . Przejście jest bardzo zauważalne - silnik tak do temperatury ~50 pracuje głośniej , bardziej twardo , potem działa ww korektor i silnik cichnie nie słychać klekotania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

rozwiązałem chyba problem złego zapalania ciągnika - zapowietrzał się układ a przyczyną był stary oring pod pokalnkiem węża paliwowegow pompie paliwowej


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erciak    19

Także miałem problem z odpalaniem, rozrusznik nie miał siły kręcić, dawał radę 2 razy zakręcić silnikiem i koniec. Podłączałem się na przewody z drugiego ciągnika i dalej nic. W końcu wyjąłem rozrusznik - emocjonujące zajęcie - na pierwszy rzut oka nie wymagał regeneracji, ale wymieniłem tulejki. Sprawdziłem także masę. Okazało się , że masa była podłączona przez hebel i następnie wkręcona w blok silnika. I to właśnie było problemem. Wymontowałem hebel, pod końcówką gdzie była przykręcona masa zdrapałem farbę, posmarowałem i przykręciłem. Dziś rano -2 i tylko dotknął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj