Skocz do zawartości

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie


kielbasa    1

Dopiero jutro będę w domu, a z racji tego, że nie mam co robić aktualnie nabazgrałem taki rysuneczek. Moje uwagi:

- podpinając przerywacz pod 54 będzie on działał tylko, kiedy będzie włożony kluczyk(wtedy do 30 zwierane są 15 i 54), a chyba istotą awaryjnych jest to, żeby sygnalizować niesprawny pojazd lepiej podpiąć pod 30.

- jako kontrolkę zastosuj diody LED w oprawkach samochodowych, nie są one dużo droższe, a nie będzie problemów z przepaloną oprawą od ciepła.

 

Za chwilę postaram się podrzucić jeszcze schemat na przekaźniku i bezpieczniku. :lol:

lo5663_awaryjne.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henius91    584

tylko powiedz mi jedno... czy musze zastosowac 2 przerywacze czy polacze to jakos przez jeden, zeby byly i kierunki i awaryjne na jednym przerywaczu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kielbasa    1

Oczywiście, da się to zrobić na jednym przerywaczu, tak jak Ci pokazywałem. Patrz:

 

Przy kierunkowskazach, gdzie świeci tylko wybrana strona wygląda to tak:

 

prąd ciagły idzie przez akumulator/alternator>stacyjka>przerywacz>tutaj następuje zmiana sygnału na przerywany>przełącznik dwutaktowy>kierunkowskazy.

 

Przy przełączniku dwutaktowym kierunkowskazów masz trzy zaciski. Jedne jest wejściem prądu a dwa pozostałe wyjściem - jedno na lewą drugie na prawą stronę, i w zależności od przełączenia świeci tylko wybrana strona. Jeżeli przesuniesz ruchomy styk przełącznikiem w prawą stronę zwarty jest prąd z wejścia ze stykiem jeden, w drugiej pozycji wejście prądu ze stykiem dwa.

 

Ilustracja:

 

Mój odnośnik

 

Zaś przy przełączniku jednotaktowym zwierane jest tylko wejście z wyjściem.

 

Ilustracja:

 

Mój odnośnik

 

Czyli, z wyjścia przerywacza(wsuwka LR) musisz puścić dwa obwody, jeden dla kierunkowskazów, a drugi dla awaryjnych. Przy kierunkach podpinasz przełącznik>styk1 - lewa strona; styk2 - prawa strona w zależności od położenia styku przełącznika, a dla awaryjnych musisz doprowadzić z tego jednotaktowego przełącznika prąd pod jedną i drugą stronę - wyjście przełącznika> lewa i prawa strona. :lol:

 

P.S Mój odnośnik

 

To powinno rozwiać wszystkie wątpliwości. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mikcom20    22

założyłem do 330 nowy przerywacz kierunkowskazów w następujący sposób:

31 do masy

+ pod 12V

P kontrolka kierunkowskazu

L kabel ze środkowego wejścia przełącznika prawo/lewo

 

Po takim podłączeniu kierynkowskazy migały z dużą czestotliwościa. Po odłączeni kabla z zacisku L miganie było prawidłowe. Dlaczego tak się dzieje? Kabel z L wchodzi u mnie na bezpiecznik. I jak na tym przerywaczu wykonać światła awaryjne na odzielnym włączniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henius91    584

moze gdzies brakuje masy albo ktoras zarowka jest przepalona. tak mialem w bizone, byly calkiem zardzewiale styki od masy w lampie od kierunkowskazow nad kolem, dokladnie wyczyscilem i podlaczylem od nowa i wszystko bylo ok. a z drugiej strony byla tylko przepalona zarowka i tez bigalo z duza czestotliwoscia.

 

mam problem z kierunkami w mojej 12, a mianowicie jak wlaczam kierunkowskaz to pali mi bezpiecznik, co moze byc tego przyczyna?? wszystko jest dobrze podlaczone. moze byc to wina przerywacza?? gdy wloze nowy bezpiecznik i wlacze np. lewy kierunek to 2 razy mrugnie prawidlowo a potem spali bezpiecznik. prosze o pomoc bo zniwa sie zblizaja, bedzie trzeba slome wozic a bez kierunkow to troche niebezpiecznie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

binek    264

1) zmostkuj kable bez przerywacza jeśli bezpiecznik się spali znaczy to tyle że przerywacz jest OK.

2)po kolei odłączaj kable od żarówek np. lewy tył i sprawdzenie migacza, następnie lewy błotnik i sprawdzenie w ten sposób wychwycisz w której lampie jest zwara

3)sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami może kabel prądowy lekko masuje

4)skrzynka po lewej stronie przy siedzeniu mogło się coś poluzować, wysunąć

 

metodą prób i błędów dojdziesz do usterki miłego kabelkowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


asharot    176

Najlepszy zestaw przerywacz i wyłącznik awaryjnych jest od MF.

Posiada kontrolki od ciągnika 1 i 2-giej przyczepy.

Ja mam taki w C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

zastanawiam się na uruchomienie -serii swiatła awaryjne - wymaga podłaczenia 4 kabli i zastosowanie włacznika włacz -wyłacz ... kto wie czy tego nie uruchomie... koszt do 40 zł -moduł ...montaz banalnie prosty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Wspomniany wcześniej przerywacz z CC może poradzić 4x21W, czyli kierunki ciągnik + 2 przyczepy działa ok ale awaryjnych w dwóch przyczepach chyba już nie poradzi 8x21W?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wierzba1272    8

Dlatego lepiej zastosować przerywacz od MF255 itp. taki jak na zdjęciu.. Koszt chyba ok. 30zł. Mamy wtedy pewność że wytrzyma obciążenie 8 żarówek 12V21V. Jak widać na zdjęciu ma maksymalne obciążenie 185W

Dodatkowo jeszcze mamy kontrolki informujące o działaniu kierunkowskazów w ciągniku i przyczepach.

3f8257e36a073e43m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

zastanawiam się na uruchomienie -serii swiatła awaryjne - wymaga podłaczenia 4 kabli i zastosowanie włacznika włacz -wyłacz ... kto wie czy tego nie uruchomie... koszt do 40 zł -moduł ...montaz banalnie prosty

Ja mam u siebie taki moduł.

Zrobiony jest na dwóch przekaźnikach po dwie pary styków na każdym.

 

Wspomniany wcześniej przerywacz z CC może poradzić 4x21W, czyli kierunki ciągnik + 2 przyczepy działa ok ale awaryjnych w dwóch przyczepach chyba już nie poradzi 8x21W?

Przerywacz wytrzyma bo jest w nim przekaźnik 20A.

Gorzej z przełącznikiem od awaryjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



asharot    176

Weź próbnik i sprawdzaj po kolej:

-bezpiecznik

-przerywacz

-przełącznik

-kostka rozgałęźna

-masa w lampach

-styk żarówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ziomek1994    3

Bezpieczniki są dobre a przełącznik niedawno był wymieniany.Ale ta awaria z dnia na dzien sie pojawila.Jednego dnia dzialaly a na drugi nawet mrugnac nie chcialy ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


roltech    11

Sprawdż dopływ prądu do przerywacza, przerywacz i przełącznik. Gdyby padł przerywacz to proponuję jakiś elektroniczny np. ze złomowanego samochodu, gdyby przełącznik to najlepsze są z Lublina (ten sam producent co stacyjki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Może się komuś przyda.

Schemat kierunkowskazów i awaryjnych z zastosowanie przekaźników

który szczególnie przydaję się tym co ciągają po 2 przyczepy

lampy wtedy świecą mocnym i wyraźnym światłem.

Ograniczają też wypalanie styków przełączników i spadki napięcia.

 

34c7dcb3773b4d2em.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek2506    0

Panowie mam problem z polaczeniem awaryjnych w zetor 7211, moze pomozecie mi rozwiazac ta zagadke? poprostu nie dzialaja mi wszystkie kontroli podczas wlaczenie awaryjnych z gory dziekuje za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Kontrolki świecą w zależności od obiążenia, tj ciagnik, przyczepa, 2 przyczepy

 

Co do schematu wyżej to jest błąd ponieważ przerywacz podpiety jest cały czas do zasilania przez co niepotrzebnie ciągnie prąd z akumulatora, znajomemu jakiś fachman podiął przerywacz na stałe do prądu i przez miesiąc potrafił przerywacz rozładować akumulator w 235 że nie miał siły kręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek2506    0

kolego ja mam podpiete zasilanie do stacyjki, dziala po wcisnieciu kluczyka, ale potrzebuje schematu od zetor 10540 tam jest to najlepiej rozwiazane pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

locke    291

 

Co do schematu wyżej to jest błąd ponieważ przerywacz podpiety jest cały czas do zasilania przez co niepotrzebnie ciągnie prąd z akumulatora, znajomemu jakiś fachman podiął przerywacz na stałe do prądu i przez miesiąc potrafił przerywacz rozładować akumulator w 235 że nie miał siły kręcić

 

 

To ty muszę u siebie w 1214 zmienić mam podłączone cały czas do zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×